Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından dün yapılan yeni açıklamada, ‘Yatırımlar Şehri İstanbul’ deniliyor ve projelerle övünülüyordu. Bursa’yı kaleme alan gazeteci olarak şaşırmadık.
Bursa, en büyük kentlerin birbiriyle bağlandığı kavşakta olmasaydı, ‘Çevre Otoyolu’ yapılıyor mıydı?
Nitekim…
Mesele;
Bursa’yı Anadolu’ya bağlayacak hızlı tren projesi olunca, kendisine hizmet edecek projenin yapımı, sürüncemede kaldı.
Yüzbinlerin de ötesinde milyonlarla dahi ifade edilen Anadolu’nun bazı hemşerileri İstanbul’da yaşadığı için siyasal getiri ve rekabet de, hizmeti tetikliyor.
Öyle ki…
Kamusal;
‘Ulaştırma’ icraatında,
Bakan Makamı’nda da, TBMM’nin Komisyon Başkanı Koltuğu’nda da Karadenizli oturuyor.
İstanbul’a icraat anlatılırken…
Her yeni açıklamayla;
Bursa’nın kaybettiği zaman ve geciken yeni projeler de çok daha iyi anlaşılıyor ve büyük kente haksızlığı perçinliyor.
Dün de;
‘Yatırımlar Şehri İstanbul’ diye başlayan açıklamada, artık kara ve demir yollarının yanısıra, “İstanbul’u, köprü ve tünellerle yeniden inşa ettik” de deniliyor.
Anladık…
İstanbul, en büyük kent olmasının da ötesinde dünyadan da ilgi ve talep gören bir kent, ama ipi ucu kaçmış görülüyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, İstanbul’a çağ atlattıklarını ifade ederken, Bursa’ya birkaç kilometrelik kentiçi raylı sistemin yapıldığı ve bitirildiği de yok.
Uraloğlu, geride kalan 20 yılda kentin ulaşımına soluk aldırmak üzere, 68 adet olan köprü sayısının 947'ye çıkardıklarını, uzunluk itibariyle toplam 114 bin 419 metrelik mesafeye ulaşıldığını söylüyor.
Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprüleri için özellikle ‘Şaheser’ benzetmesinde bulunuluyor.
Kentiçi trafik ve ulaşıma çözümde, tünellerin önemini de ortaya konuluyor, toplam 22 kilometre uzunluğunda MarmaRay dahil 12 köprü yapıldığı da belirtiliyor.
Sarıyer ile Kilyos arasında 35 dakika süren seyahatin, yapımına devam edilen yeni tünelle 5 dakikaya düşeceği de açıklanmıştı.
Daha önce yazmıştık…
İstanbul’a yatırımlarla beraber övünülen bilim, mühendislik ve teknoloji, Bursa’da böyle söylem ve icraatla görülmüyor.
AK Parti, CHP’nin elinde bulunan İstanbul’un yönetimini yeniden eline almak için devleti adeta seferber etti ve yerel seçimlere odaklandı.
Önceki gün…
Gaziantep’e konuşan;
Bakan Uraloğlu, “Laf değil, icraat ürediyoruz.” diyerek, 2028 yılında kavuşturmak üzere, kente hızlı tren müjdesini gündeme taşıdı.
Ayrıca…
Kentin kuzeyi ile güneyi arasında bağlantıyı sağlayacak Şahinbey 100.Yıl Tünelleri sayesinde 30 dakikalım ulaşımın 5 dakikada gerçekleşeceğini de vurguladı.
Bursa’ya baktığımızda…
Dağ ilçeleri için;
Doğancı Barajı’nın bulunduğu kesimden 15 dakika yerine 3 dakikada geçilmesini sağlayacak 2 kilometrelik tünelin dahi sürüncemesi yaşandı.
Neyse ki…
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın döneminde, ‘Şehir Hastanesi’ için raylı sistemi merkezi yönetim üstlendi, ama inşaatı ise, aylardan beri herkesi çileden çıkarıyor.