Bursa Büyükşehir Belediyesi, hükümetin Bursa’da devam eden veya proje aşamasındaki yatırımlarını mercek altına aldı ve son durumlarına, ‘kentsel muhalefet’ başlattı.
Bugün…
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, aylık basın toplantısı uygulamasıyla yerel yönetimin gündemini değerlendirdi.
Öncelikle…
Devraldıkları borç ve beraberindeki tartışmalarını gündemden uzaklaştırmak isteyen Bozbey, artık odaklanmayla “Borcu nasıl azaltabiliriz, hizmeti nasıl yapabiliriz?” dediklerini söylüyor.
…Ve!
Tartışmalara çekilen atamaların arkasında da durulan mesajla “Kabiliyetli bir ekibimiz var, kimse merak etmesin.” ifadesi kullanılıyor.
Yatırım politikasıyla beraber;
Bozbey, mali disiplin ve verimlilik ekseninde bir yol haritası ortaya koyarken, “Altından kalkamayacağımız hiçbir iş yok!” diyor.
Bursa’ya çözümler için…
Hükümetin gündemi, süren ve yeni planlanan projelerinin yakından takipçisi olacaklarını daha önce güçlü şekilde ifade etmişti.
Bugün….
Kurumsal değerlendirmeye dayalı olarak, detaya giren Bozbey, ‘Toplu Ulaşım’ başlığına dikkatleri çekti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın inşaatını sürdürdüğü Emek-Bursa Şehir Hastanesi Metrosu ile geçtiğimiz aylarda töreni yapılan Üniversite-Görükle Hattı’nı gündeme taşıdı.
Açıkçası…
Hükümetin, farklı siyasi irade elinde olması nedeniyle kenti yöneten CHP’li belediye başkanı da, kent adına muhalefet denetimi anlamına gelen refleks oluşturdu.
Bozbey’in, “Bursa’ya hizmet, siyaset üstü bir meseledir.” demesi de, uyarı, sağduyu telkini anlamına geliyor.
Bursa Şehir Hastanesi’ni raylı sisteme entegre edecek inşaatın ancak %50’lik seviyesine gelebildiği, resmi planlamaya göre de gelecek yıl bitmesi gerektiği vurgulandı.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, raylı sistemi Görükle’ye uzatacak proje için “Güya yapılacak!” ifadesini kullandı.
Geçen yıla dönersek;
Bu proje için…
Geçen yılın ilk aylarında;
Hükümet, tören yaptı.
…Ve!
Bursa Şehir Hastanesi’ne götürülen hattın kısmen yerüstüne alınmasıyla elde edilecek tasarrufla finanse edileceği açıklanmıştı.
Bu fotoğrafa rağmen…
Bugün…
Bozbey, açık ve net dille “Aslında böyle bir proje yok!” diyordu ve tasarımdan ibaret olduğu gerekçesiyle “Kandırmaca” yorumunda bulundu.
Edindikleri bilgiyle;
Projenin de, finansmanın da olmadığını belirterek, “Böyle bir projenin maalesef hayal olduğunu öğrenmiş bulunuyoruz.” şeklinde konuşuyordu.
Yine…
Önceki dönemde;
Bakanlık tarafından yeni 68 vagon alımı ve finansmanı olacağının denilmesine rağmen, 5.5 milyar TL tutarındaki bu işin de, Görükle hattıyla beraber ‘kendi üzerlerine kaldığı’nı üzülerek öğrendiklerini anlattı.
Raylı sistem ve yeni vagon ihtiyacının, yerel yönetim tarafından karşılanması amacıyla çalışma yürütüleceğine işaret ediliyordu.
Yıllarca…
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, diğer büyük kentlere metro ve tramvay hatları yaparken, Bursa’ya böyle katkısı, paydaşlığı olmadı.
Dahası…
5 yıl önce;
CHP’nin yönetimine giren İstanbul’da bile, bakanlık tarafından metro hatları yapılmaya, vagonlar alınmaya devam ediliyordu.
Sürüncemede kalan;
Bursa Şehir Hastanesi’nin raylı sisteme entegrasyonunda, Emek ile Geçit’in arasındaki 2 istasyon arası kısa mesafe açılabildi.
Bu da…
Merkezi yönetim tarafından uzun yılların ardından Bursa’ya yapabilen, son durumla ancak bu kadar oluyordu.
Açıkçası…
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, önceki dönemin belediye başkanını da, iktidarın milletvekilleri ve siyasi irade otoritelerini de hep kızdırdı.
Sahi…
2012’de temeli atılan hızlı tren, 2016’da hizmeti girecekti, ama önümüzde en az 2-3 yıl daha gözüküyor.