Faaliyeti başka illerde, ama genel merkezi kentinde olan şirketler sayesinde ciddi vergi payı geliri bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşım ücretlerine de zam yaptı.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, hükümetteki AK Parti’nin yönetimi altındaki en büyük kent olması, siyasi rekabet fazlasıyla yansıyor.
Bursa’nın ana kent yerel yönetiminin, ‘en borçlu belediye’ olarak gösterilmesinin de, doğruyu yansıtmadığını kaleme almıştık.

Sayıştay’ın denetimine ilişkin 2020’ye ait raporlara göre, Bursa’nın hanesinde 2.3 milyar lira gözüken borç, İstanbul’da 45.7 milyar lira olarak görülüyor.

Bursa başta olmak üzere…
Sanayide;

Faaliyetleri farklı illerde bulunan, ama şirketin yönetimsel genel merkezin kayıtlı olduğu İstanbul’da vergisini ödeyen fimalar öne çıkıyor.
Böyle firmalar sayesinde…
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kurumsal vergilerden yasal paylarla da bütçesine çok ciddi oranlarda gelir sağlıyor.
İstanbul elbette büyük, ama Bursa gibi diğer büyük kentlerin hakkının, bu kente hizmete dönüştüren haksız sistem, mevzuat sürüyor.
Toplumsal hizmette…
Fiyat tarifeleriyle;

‘Ekonomik’ ve ‘Halkının yanında’ söylemleriyle öne çıkarılan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yeni yıla zamlarla giriyor.

Geçtiğimiz günlerde suya %20 dolayında yapılan zammın ardından, toplu ulaşıma da %36 dolayında artış getirildi.

İstanbul’da tam bilet 5.50 TL ve öğrenci bileti 2.66 TL olurken, Bursa’daki mevcut tarifiye göre, tam bilet 3.50 TL ve öğrenci 1.50 TL sürüyor.

Aslında;
Pandemi önlemlerinin neden olduğu kısıtlama ve yasaklar ile özel araç tercihine yönelme, büyük belediyeleri zor duruma düşürdü.

Büyükşehir belediyeleri;

Tırmanan akaryakıt fiyatlarının neden olduğu maliyet artışı ve diğer yandan yeni otobüs alımları ve geri ödemeleriyle karşı karşıya bulunuyorlar.

Bursa’ya baktığımızda…

Su fiyatı açısından, en büyük 5 kent arasında son sırada bulunduğunu açıklayan Bursa Büyükşehir belediyesi, toplu ulaşım ücretleriyle de gerilerde yer alan bir durum gösteriyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nnce, su ve toplu ulaşımda, öncesiyle ara zam kararları da bulunuyor.

Üstelik…
Pandemi döneminin etkileri nedeniyle Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin şirketi; Bursa Ulaşım A.Ş.’nin (BURULAŞ), geçen yılı 231 milyon TL tutarında bir zararla kapadığını da vurgulayalım.

Dahası…
Hükümet politikasıyla;

Devletin merkezi yönetimince İstanbul’un metrolara kavuşturulduğunu dikkate almak gerekiyor.

Yıllardır…

Bursa Büyükşehir Belediyesi, raylı sistem hatları yapmaya çalıştı, diğer yandan proje ve vagon alımlarına ilişkin geri ödemelerini de yine tek başına göğüsleyen oldu.
Gerçekçi olursak…
Bu koşullarda;

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, toplu ulaşım ücretlerini yeniden ele alması ve zam  kararı alması, kaçınılmaz görülüyor.