Türkiye’de pahalılık konuşuluyor, ama indirimler de tartışılıyor. Hipermarket ve market etiketlerindeki bazı indirimler, aksine, vatandaşlarca tepkilerin odağına taşınıyor.

Pahalılık;

Aslında…

Özellikle;

Emeklilerin de aralarında bulunduğu, sabit ve orta, düşük gelirli olanları kara kara düşündürüyor.
…Ve!

Vasıflılar ve emeklilerin, asgari ücretle arasındaki fark azalırken, ‘Asgari Ücret’in de, artık beyaz yakalılar için geçerlilik taşıyabildiğini söyleyelim.

Açıkçası…

Emeğin karşılığı daha düştükçe, hayatın daha pahalılaştığını düşünüyoruz, haliyle faturası siyasete tahvil edilmiş oluyor.
Ulusal ve yerel sermayeli hipermarket ve semt marketlerinin indirim katalogları, yakından takip ediliyor.

Hatta…
Mobil telefonlar için geliştirilen uygulamalarla farklı yerlerdeki fiyatların yanı sıra, broşürler de tek yazılımda bir araya getiriliyor.
Söz, pahalılıktan açılmışken…

Zincir hipermarket ve marketlerin sattığı ürünlerde uyguladığı ‘indirim oranları’ arasında, espri olmaktan çıkan ve tepki alanlar da oluyor.

Mesela…

Bir marketin rafında;

Satış fiyatı daha önce 30 TL 50 Kuruş olarak belirtilen 30’lu yumurtanın, indirimle 29 TL 90 Kuruş’a satıldığı görülüyor.

Yani…
60 Kuruş İndirim!

Yani…
Yumurta başına, 2 Kuruş indirim!
Kusura bakmasınlar;

Bu millet; yumurta başına 2 Kuruş’lik indirime düşecek veya düşürülecek kadar millet değildir!
Lafın gelişi…

Pahalılıkta, ekonomik koşulları anlatabilmek için “Bu devirde, Kuruş’un hesabı yapılıyor” denilebilir, ama yumurta başına 2 Kuruş’la da, gerçekçi ‘İndirim’ de görülmüyor.
Bu kadar da, olmaz!