Türkiye’ye yıllar önce yerleşen ve çevreci aktivistliğiyle bilinen Mick Scarsbrook, ayrıca beğenilen bir ‘Youtuber’ olarak dikkati çekiyor. Geçen ay eşiyle Bursa’ya geldi ve kenti çok güzel anlatan, tanıtan paylaşımda bulunuldu.
Kendisine hitap edildiği şekliyle ‘Mick Amca’ ismini sosyal medyadaki hesabına taşıyan Scarsbrook, eşi Trudie’yle beraber Bursa’yı dağından denizine gezen ve yorumlayan olarak, onbinlerce tıklandı.
Bursa’nın, ticari ve nüfusuyla büyük, ama tarihteki yeri ve izleriyle eski bir kent olduğunu vurguluyor.
Eski; ‘Osmanlı’ dönemi karakterini koruyabilen kimlik, Mick Amca’nın dikkatini çeken başlıca nitelik oluyor.

İngilizce söylemiyle ‘Green Tomb’ olarak bilinen Yeşil Türbe’ye vardığında, ünlü Turkuvaz görüntü için “Ama gözlerim, bana mavi olduğunu söylüyor.” dediğini izledik.
Mick Amca, yine dünyaca bilinen Ulu Camii için de, ‘kesinlikle en etkileyici olan’ ifadesini kullanıyor.
Tarihi İpek Yolu’nda;

Uzun Çarşı’yı dolaştığında, “Tanrım, hiç bu kadar çok dükkan görmemiştim.” diyordu.
Tarihi Hanlar Bölgesi’nden geçildiğinde ise, eşi Trudie tarafından da, “Labirent gibi… Dükkan labirentlerini seviyorum.” yorumu yapılıyordu.

Elbette ki…

Bursa’nın tatları…
Kestane şekerinin dünyaca ününe işaret edilirken, aynı şekilde bir aile tarafından kente kazandırılan İskender Kebap’ın da öyle olduğu belirtiliyor.
Irgandı Köprüsü’nden geçilirken…

Mick Amca, küçük dükkanların arasında eşi Trudie’ye, “Bunun bir köprü olduğunu, asla bilemezsin, değil mi?” diye soruyor.

Reşat Oyal Kültürparkı’nın tabiat güzelliği dolaşıldığında, mimari özelliğiyle ‘Ters Ev’ olarak yapılan müze yapı için de, “Bir alan ve baş ağı bir ev gibi, birkaç ilginç tesis var.” bilgisi veriliyor.
Mick Amca, Bursa Arkoloji Müzesi’ne girişlerin ücretsiz olduğunu, ama Reşat Oyal Kültürparkı’na girişte araç için ücret ödediklerine işaret ediyor.
Soğanlı Botanik Parkı’nın tabiat zenginliği de görüntülerdeki yerini alırken, ayrıca bisikletle dolaşma keyfine davet çıkarılıyor.
Bursa Fetin Müzesi de gezildiğinde, 3 boyutlu tasarımı ve özellikleri kentteki özel yeri de, yorumlanıyor.
Bursalılar için;
Bursaspor’un önemi de gündeme taşınırken, ‘Yeşil Timsahlar’ olarak anıldığını aktarırken, mimari tasarımı; görüntüsü Timsah’a benzetilen stadyum için ‘Çok özel’ deniliyor.
Nilüfer’de;

Mihraplı Bölgesi’nin modern büyük yerleşimi, AVM’ler, oteller ve ayrıca eğlence unsurlarıyla önemli merkez olduğu yorumlanıyor.

Çelik Palas Oteli’nde;

Atatürk’ün kaldığı eski otele varıldığında, Adnan Menderes, Audrey Hepburn, Zsa Zsa Gabor ve Elizabeth Taylor’un da kaldıkları, not düşülüyor.
Bursa’nın termal kent kimliği, Uludağ’ın dört mevsim turizm ve aktitive merkezi olduğu, Tirilye’den de örnekle tarihe de sahip sahilleri  ile zeytincilik, zeytinyağı üretimi de, önemle tanıtıılıyor.
Youtube’dan paylaşılmasıyla…

Mick Amca’nın Bursa’ya dair gezi paylaşımının, 50 bine yakın izlenmeye ulaştığını belirtelim.
Youtube’a;

Gezdikleri, gördükleri yerleri anlatan video yükleyenler, yüzbinler ve milyonlarla ifade edilen takipçi sayılarına sahipler ve takipçileriyle etkileşim de onmilyonlara varıyor.
Mick Amca’nın Bursa’yı çok güzel tanıttığını düşünüyoruz ve elbette Bursa’nın turizmine kazanımlar oldu, olacaktır.
Farklı dönemlerle…

Bursa Büyükşehir Belediyesi de, yerli ve yabancı; tanınmış ‘Youtuber’ları konuk ediyor.
Doğru zamanda, doğru proje!
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, kentin tanıtımı ve turizmi açısından, ‘günümüz şartlarına göre’ strateji ve eylem geliştirdiği dikkati çekiyor.
Dijital çağda;

Başarılı, gezgin ‘Youtuber’ demek, yüzbinlere, milyonlara, onmilyonlara ulaşmak, turizmde farklı ülkelerden ilgi ve talebi artırmak anlamına geliyor.
Euro Park Hotel Bursa Genel Müdürü Erkut Savaş’la geçtiğimiz günlerde turizmle ilgili konuşmamızda, bu konu da açılmıştı.

Bursa’ya turizm talebinde hareketlenme olduğunu, yakın geçmişte ev sahipliğini yaptıkları ‘Youtuber’ misafirlerin de, ‘gezmeyi, anlatmayı seven ve paylaşanlar’ olarak, Bursa’ya katkıda bulunduklarını söylüyor.
Savaş, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, farklı mecralarla birçok koldan turizmin büyük hedefleri için farklı çalışmalar yürüttüğüne işaret ediyor.
Sektörel çabaya paralel;
Turizmde hedef büyütmede, tanıtımın önemine değinen Savaş, aradaki pandemi döneminin ardından, hareketlilikten memnun olduklarını ifade ediyor.