Uluslararası Bursa Festivali’nin bugün duyurulan programında, zengin bir içerikle yıldızlar var, ama önceki yıllardaki gibi aynı kronik bir gerçekle de, bir kez daha karşılaştık.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Atatürk’ün ayak bastığı Çelik Palas’ın tarihi ilk binasında, uluslarası yaz festivalinin programını açıkladı.

60.Uluslararası Bursa Festivali’ne ilk göz atmamızla beraber, finansal katkılarda bulunanlara da odaklandık.
Çünkü…

Güçlü sanayi kenti kimliğinde öne çıkan ulusal ve yabancı sermayelerin merkezi olmamıza rağmen, İstanbul ve hatta Ege, Akdeniz’deki kadar, kültürel, sanatsal etkinliklere destek görülemiyor.

…Ve!

Bu yıla baktığımızda…
Bursa’nın yerel sermayesi, sanatçı ve toplulukların sahne almalarını üstlenme ve organizasyona ait farklı hizmetleri finanse etmeye devam ediyorlar.

Yerel sermaye;

Markaları, öne çıkarıyor!

Özetlersek…

Büyük kapasiteli konut ve ticaret merkezi projeleriyle gündeme gelen Atış, ana sponsorluk üstlendi.
Bursa’nın sanayi ve ticarette ana çatı örgütü; BTSO, Bursa’dan dünyaya tramvay, metro da ihraç eden Durmazlar, Uludağ Premium ambalajlı su markasıyla Uludağ Meşrubat, Çelik ürünleriyle Beyçelik Gemstamp, tekstilin yanı sıra, konut sektörüne de giren Harput Holding, farklı alanlara sahip Seva Holding, ambalajlı suda ayrıca Erikli ve termal turizmde tarihsel bir özel yeri bulunan Hotel Çelik Palas ile Hayat Hastanesi ve market zinciri Özhan, fotoğrafı tamamlıyor.

Etkinlik sponsorları arasında…

Küresel otomotiv devi Oyak Renault’un de yer aldığını belirtelim, farklı yıllarla da festivalde etkinlikler üstlendiklerini, ‘Bizden’ olduklarını not düşelim.
Oyak Renault’un ilgisine karşılık;
‘Bizden’ sayılan…

Küresel bir başka sermaye; TOFAŞ’ın istikrarlı sponsorluk üstlenmediğini biliyoruz, bu yıl da Bursaspor’a desteği gerekçesiyle festivale taraf olmadığını, ama teşekkür ilettiğini duyduk.
Yerel açıdan;

BTSO’nun ve Uludağ Meşrubat’ın düzenli destek vermesi, Oyak Renault’un ilgiyle yaklaşması, Durmazlar’ın da böyle zincirde epeydir yerini alması, ‘kentsel aidiyet’ açısından memnuniyet oluşturuyor.

Bu yıl…
Organizayonun geneli itibariyle farklı hizmet ihtiyaçları olarak da, Bursa’dan çok firma destek veriyor.

Yerli ve yabancı sanatçı ve toplulukların ulaşımları açısından, Türk Hava Yolları’nı da finansal destekte görmek, memuniyet veren bir başka durum oldu.
Türk Hava Yolları’yla beraber;

Bursa’dan Karinna Uludağ, Kardelen Kestane Şekeri, İskender, Çay Taze, Zeno Copy Center, Advert House, hazır yemekte Aldente ve başka hizmet ihtiyacı için Acoistibox markaları da destek sağlıyor.

Ulusal radyolardan Kral FM ile yerel radyolardan Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin eski başkanı Erdoğan Bilenser’in sahibi olduğu Radyo Aktif ve Uludağ FM, kitlesel duyuru sponsorluğunu üstlendi.

Tüm bunları neden anlatıyoruz, ulusalararası festivalin yıldızlardan oluşması, ciddi bütçe gerektiriyor ve sponsorluk desteğinin önemi bulunuyor.

Elbette ki…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, organizasyonu duyurduğu basın toplantısında, destek veren kurum ve kuruluşlara teşekkür etti.
Bu teşekkürde;

Birkaç yıldır görülen aktif destek politikasıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın özel yerinin bulunduğunu da, özellikle not düşelim.
60.Uluslararası Bursa Festivali’nin organizasyonu, işbirliği yapılan ve uzun yılların deneyimiyle Bursa Kültür Sanat ve Turizm Vakfı (BKTSV) tarafından gerçekleştirilecek.
BKSTV Yönetim Kurulu, Bursa’nın yerel sermayesinin kendi alanlarında öne çıkan firmalarının yeni kuşak genç yöneticilerinden oluşuyor.
BKSTV’nin yönetim kurulu başkanlığını Sadi Etkeser ve genel sekreterliğini Fehim Ferik yürütüyor.
Uluslararası Bursa Festivali, 12 Haziran’da başlıyor, 2-7 Temmuz’da 34.Uluslararası Altın Karagöz Halk Dansları Yarışması’yla sona eriyor.
Bilet satışları;

İnternetten 18 Mayıs’tan itibaren biletinial.com adresinde, gişeden olarak da 27 Mayıs’tan itibaren Tayyare Kültür Merkezi ile Reyat Oyal Kültürparkı Açık Hava Tiyatrosu’nda olacak.
Basın toplantısının detaylarını ve açıklanan programı, sosyalTV.Com.TR adresinde okuyabilirsiniz.