İstanbul, geçen  5 yılda belediyeden de bakanlıktan da metro yatırımı aldı, ama hükümetin yeni adımını duyunca, şaşırdık mı, hayır!

Bursa...

20 yıldır;

Çifte iktidar kenti.
Bu gerçeğe rağmen…

Kurulduğundan beri;

Bursa Büyükşehir Belediyesi, farklı türdeki raylı sistem projelerini borçlanmayla finanse etti ve yaptı.

Birkaç yıl öncesiyle;

Merkezi yönetimce…

2 proje üstlenildi.

Bursa Şehir Hastanesi’ni entegre edecek projede, ancak 1 kilometre mesafe öteye istasyon açıldı.

Yeni gelişim ve üniversiteli beldesi Görükle’ye yönelik hattın akibeti de, ayrı merak konusuna dönüştü.

Alınacak;

Yeni vagonlar, belediye üzerinde!

CHP tarafından 5 yıl yönetilen İstanbul’a, belediyenin yanısıra merkezi yönetimce metrolar yapılmaya da devam etti.

4 yıllık hazırlığın ardından…

Nüfusu 1 milyon olmayan;

Trabzon’a da 31.9 kilometre raylı sistem projelendirildi ve yapımına başlanması için merkezi yönetim tarafından belediyeden devralındı.

Merkezden açılımla…

Üstelik;

Kentin batısındaki 130 nüfuslu Akçaabat ile doğusundaki 50 bin nüfuslu Yomra da, birbirine bağlanacak.
Yanısıra…

Dikey hatla;

Otogar da tramvay ağına alınacak, yüksek 2 yerleşime de dikey 2 hatla teleferik bağlantısı sağlanacak.

Elbette;
Merkezi yönetim

Kentlere, raylı sistem yapsın!

Zira…

Bursa’dan örnekle de, raylı sistem projelerine ait kredi ana para ve faizlerinin ödenmesi, bütçede ciddi yer tutuyor.
Velakin…

Hükümetin kentlere raylı sistem politikası ve icraatıyla gelinen son durum, artık düpedüz Bursa’ya haksızlığı perçinliyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın başına gidip gelen hemşehri bakanlar, gurur yaşamış oluyorlar.
Mevcut Bakan;

Abdülkadir Uraloğlu, “Trabzon’umuza Şehir İçi Raylı Ulaşım Sistemleri Projesi Müjdesi…” diyor.

Yerel seçimlerde;

AK Parti’nin İstanbul adayı, birkaç yüz kilometrelik yeni hat vaad ederken, Bursa adayı tarafından 32 kilometre yeni hat gündeme getirildi.

İstanbul için…

Bakan ile adayın beraber kolları sıvadıklarını ve masa başında işe koyulduklarını gösteren fotoğraf servis edilmişti.
Bursa’nın mağduriyeti için…
Bakanlar, bürokratlar ve yüklenici akıllara geliyor, ama ‘hükümet eden’ siyasi iradenin yüksek katlarına odaklanmak gerekiyor.

Burada;

4.büyük kent Bursa var!

Milletvekilleri, belediye başkanı, il başkanı bir yere kadar, hükümetin, yöneteni tarafından ajandaya ‘Ulaşım’ başlığı açılması gerekiyordu.

20 yıldır…

Merkezi yönetimce bitirilmiş raylı sistem hattı bulunmayan Bursa’da, CHP’nin dönemiyle onlar ayrı, belediye ayrı mı çalışacak?

Bu arada…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in vaadindeki hatlarına yerli ve/veya yabancı kredi bulsa dahi, devletin garantörlüğü gerekiyor.

Sahi…

Bir de;

‘Hızlı Tren’ öykümüz var.
Neyse…

Sağlıkta;

Büyük atılımla…
Genel ve branş olarak orta ve büyük ölçekli yeni hastane projeleri ve diğer farklı projeleri aldığımıza şükredelim, teşekkür edelim.