Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın dün akşam kentli ve toplu ulaşım esnafına videosuyla seslenmesi, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’a siyasi salvo özelliğini taşıyordu.

Dün, aktarmıştık.

Yavaş, toplu ulaşım esnafının ısrarlı zam isteğine, ekonomik iyileştirme isteğine karşılık, “Bugünkü ekonomik şartlarda, bu talepleri ne vatandaşlarımızın ne de Belediyemizin karşılaması mümkün değildir.” demişti.

Esnafın kontak kapatma eylemi nedeniyle “Çözüm üretilene kadar, imkânları varsa özel araçlarını tercih etmelerinin uygun olacağını düşünmekteyiz.” diye, uyarıda bulunmuştu.
Aksine…

Bursa’da;
Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın 4 yıldır sürdürdüğü ve aylık 20 milyon TL tutarındaki finansal desteğine teşekkür ediyordu.
Esnaf odasının kongresinin yapıldığı gün, yerel yönetime teşekkürü ifade eden açıklamalarını kaleme aldığımızda, Yavaş’ın seslenişi gündemde yoktu.

Bursa Özel Halk Otobüsçüleri Odası, dün ayrıca doğrudan bir açıklamasıyla da, Aktaş’a güçlü teşekkür ifade ediliyor, akaryakıt zamlarının etkisinin bir ölçüde, bertaraf edilebilidiği belirtiliyordu.
Dün de;

Yeni gelişmeler yaşandı.

Yavaş, yeni bir açıklamasıyla çözüme varıldığıni söylüyor, ama belirtilen detay yoktu.

Çözüme yönelik önerilerin, toplu ulaşım esnafınca kabul edildiği söyleniyordu, ama bu zammın, tarife zammıyla olacağı konuşuluyor.

Bu arada…

CHP’li 11 büyükşehir belediye başkanı tarafından, akaryakıt zamları ve toplu ulaşıma etkisini konu olan yazılı ortak açıklama yapıldı.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş tarafından sosyal medya hesabından da paylaşılan açıklamada, hükümetin araç başına ödediği 1000 TL ödemenin yeterli olmadığı, artırılması isteniyordu.
Toplu ulaşım esnafına destek ve çözümü için hükümet, muhatap gösterilirken, ÖTV’ye indirim isteğiyle beraber, vurgulanıyordu.

CHP’nin yönetimindeki büyük kentlerde, toplu ulaşım esnafının beklentileri için, “Hükümetin, bu destek uygulamasında da, fiyat artışına giderek, toplu taşımada yaşanan tatsızlıkların önüne geçmesi, çok kolaydır.” deniliyor.

Bu açıklamayla;

Söz konusu büyükşehir belediyelerince, ‘toplu ulaşımın esnafına, şimdiye kadar yerel bütçeyle nakdi destek sağlanmadığı’ tablosu oluşuyor.

Başkent’te durum böyleyken…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da, rakip siyasi partili Mansur Yavaş’la aynı yöntemle video paylaştı; halkına, görevleri başındaki toplu ulaşım esnafına  seslendi.

Aksine;

Günümüzün ekonomik koşullarında, vatandaşını da toplu ulaşım esnafını da mağdur etmeyen ‘Bursa Büyükşehir Belediyeciliği’ anlatıldı.

Aktaş, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nce toplu ulaşım esnafına, 3 yıl öncesinden başlayarak, doğrudan destek ödemeleri yapıldığını söylüyor ve aylık tutarın 20 milyon TL olduğunu vurguluyordu.

Sürdürülen uygulamaya önemle de, “Vatandaşlarımız da hiç bir olumsuz durumla karşılaşmadan rahatlıkla ulaşımlarını sağlayabiliyor. Yanı sıra halk otobüsü esnafımız verdiği emeğin karşılığı olarak evine ekmek götürebiliyor.” şeklinde konuşuyor.

Aktaş, Bursa’nın toplu ulaşımındaki yolcu başına maliyetin 8 TL olduğunu ifade ederken, “Biz, bu maliyetleri yolcularımıza yansıtmadan başından beri hem esnafımızı hem ulaşım şirketimizi destekledik, desteklemeye de devam edeceğiz.” diyor.

Ortaya atılan iddia ve yürütülen bir tartışmaya da ayrıca açıklık getiren Aktaş, “Öğrenci kardeşlerimize 2022 yılının başından itibaren aylık 70 TL’lik abonman fiyatıyla, biniş başına 44 kuruşa toplu taşıma imkanı sunuyoruz. Bu fiyatın büyükşehirlerde Türkiye’deki en ucuz fiyat olduğunun altını çizmek istiyorum.” bilgisini veriyor.
Belediye ve özel halk otobüsü hatlarında seferlerin azaltılmadığı, yeni otobüs alımlarıyla gençleştirme ve artırım yapıldığı da vurgulanıyor

Ücretsiz ulaşım hakkına sahip yaşlılar, engelliler ve yakınları, şehit ve gazi yakını kentlilerin de, olumsuz davranışlarla karşılaşmadığına işaret ediliyor.
Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın fotoğrafının önünde, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’tan siyasi salvo izlemiş olduk.
Zira…

 AK Parti’nin yönetimindeki en büyük kent olma açısından, siyasi salvo olmakla beraber,  meydanı ana muhalefete bırakmayan çıkış gerçekleşti.