Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bursa’nın komşu kenti Bilecik’te düzenledikleri; yapımı süren ve Bursa’yı da ilgilendiren ‘mega proje’ programıyla gündemimizdeydi.
Bursa’yı, hızlı tren ağına bağlayacak projede yer alan tünellerden birinde, delme çalışmalarında sona gelinmesi nedeniyle ‘Işığı Görme’ programıyla tören havası esti.
“Hey gidi günler...” diyecek kadar…

Geçmişte, 10 yıl öncesiyle Bursa için temeli atılan projenin, aradan geçen yılla 6 yıldır hizmette olması gerekiyordu.
İhale tekniği, arazi yapısı, proje değişikliği ve kaynak sorunu gibi nedenler ortaya konulsa da, çok büyük kentte, siyasi irade ve merkezi yönetim politikası altında, çoktan özel başlıkla sonuca ulaşılmalıydı.
Elbette ki…
Yapımına ilişkin süreçte;

Gelinen noktaya şükretmeliyiz!
Kentsel sabırsızlanma karşısında;

Teknolojik imkan ve çabayla ciddi kımıldanma var, inşaat açısından önemli zaman gerektiren her bir tünel, ‘devenin hendeği geçmesi’ demektir.
Üstelik…
Erkeni ilan edilebilecek genel seçim sürecinde bulunduğumuzu da dikkatte alırsak, ‘tünelde ışığı görmek’ bile, her açıdan kentsel psikolojiyi bağlıyor.
Bursa’nın itmesi sayesinde…
Projeye sonradan dahil edilen Balıkesir ve Bandırma da, kaydeden ilerlemelerle hızlı trene kendisi daha da yakınlaşmış olacak.
Dönelim;
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na!

İktidara geldiğinden beri…

İstanbul ve Ankara’yı, siyasi irade erkiyle demir ağlarla ören merkezi yönetimin yatırımcı kurumu, mesele; Bursa olunca, demire şeklini veren hırslı usta yerine, eskilerdeki tabirle ‘Ankara Bürokratı’ gibi olunuyor.

Şayet…
Bursa, diğer 80 ile göç veren ve siyasete tahvil edilebilen “yüzbinleriz…” veya “Milyonlarız…” denilen olsaydı, hızlı tren yine böyle gecikir miydi?

Dün…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, geride kalan 20 yılın 1 trilyon 600 liralık yatırımla övündü.
Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Filyos Limanı, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyolları ile Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale köprülerini başarıya tamamladıklarını ve hizmete açtıklarını söylüyor.

Bursa’ya hızlı tren, çok gecikti!
Gecikme için…
Gerekçelerden söz edilse de;

Devletin tamamladığı ‘mega projeler’ arasında, Bursa’nın hızlı treni yok, üstelik merkezi yönetimin kentin içerisinde 1 santimetre rayı da yok.
Böyle derken…

Meslekteki 31 yılımızda;

Bursa’nın Ankara’yla yıldızının pek barışık olmadığını yaşadık.

İşbaşındaki milletvekilleri de, anakent belediyesinin başkanı da, merkezi yönetim bütçesi veya desteğiyle kamusal icraat için girişimcilik ve lobicilikleriyle biliniyor; hak edilen talep ediliyor, söke söke alınıyor.