Hükümetin tasarruf politikası ve kararları, kentlileri vuracak. Bursa’da da, yereldeki durum ve sıcak gelişmelerle beraber, ‘Toplu Ulaşım’a zammın ‘kaçınılmaz olduğu’ düşüncesindeyiz.

Devletin kurum ve kuruluşlarında tasarrufa gidilmesini öngören kararlar olarak, ilk açıklama yapıldı, ama…

Henüz…

Resmi Gazete’de yayınlanan karar veya iç genelge yok, bu nedenle de resmiyetliği bekleniyor.

Velakin…

İlk açıklamalarla;

CHP ve mensubu belediye başkanlarının arasında, ‘kendilerinin hedef alındığı’na ilişkin kuşku ve eleştiriler bulunuyor.

Dün…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’le konuştuğumuzda, “Resmi kararların bütünüyle önümüze gelmesini bekliyoruz.” diyor.

…Ve!
Sözlerinin devamıyla;

Bozbey, “Devlette, belediyelerin elini kolunu bağlayarak, üzerlerinden tasarruf edilmesi de yanlıştır.” uyarısında bulunuyor.

Bu konuya odaklanırken…

‘Atatürk Spor Salonu’ ve ‘Batı Katı Atık Bertaraf ve Geri Dönüşüm Tesisi’ gibi yeni projelere başlanıp başlanmayacağı da resmi yazıya göre netleşecek.

Devlette tasarruf…
Hizmet tarifelerinden sosyal uygulamalara kadar, en çok belediyelerin etkileneceği yorumları yapılıyor.

 ‘Yap-İşlet-Devret’ yöntemiyle yapılan otoyol ve köprüler ile havalimanları ve şehir hastaneleri için garanti ödemeler, halkta tepki görüyor.

Belediyelerin hizmet ürettiklerini söyledik, ama devletin, yerel yönetimleri daha güçlü yapmak yerine, ellerini bağlayıcı politikaları hep eleştiriliyor.

Bursa’da…

Toplu ulaşım ücretlerine ötelenen/direnilen zamların tetiklenmesi bekleniyor, çünkü kentin yereliyle belediyenin önünde ciddi bir sorun var.

Bursa Büyükşehir Belediyesi, özel halk otobüsçüsü esnafın ayakta tutulmalarını sağlama gayesiyle 6.5 yıldır aylık ciddi para aktarıyor.

Belediye bütçesiyle;

Mart ayına ait son rakama göre aylık destek toplamda 80-90 milyon lira arasında, ama merkezi yönetimin desteği araç başına 2.5-3.5 bin TL’de kalıyor.

Bu ödeme…

İndirimli ve ücretsiz seyahat eden yolcu başına tam bilet fiyatıyla arasındaki fark ödemesi olarak yapılıyor.

Yerel yönetime ait ulaşım şirketi BURULAŞ’ın yıllık zararının son durumla da 500 milyon TL’ye ulaştığı görülüyor.

Şimdi;

Bu toplu ödeme, hem hukuki altyapısı hem de hükümetin yeni tasarruf önlemleri açısından, inceleme alınıyor.

Duyumlara göre…

Özel halk otobüsçüleri;

Belediyenin aylık toplu ödemeye son verme olasılığını ‘Yanarız…” düşüncesinde ve bu nedenle ‘ücret tarifesine zam’mı kaçınılmaz görüyor.

Borçlara odaklanan…

Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak;

‘Seçim ekonomisi’nin ardından…

Maliyet piyasasıyla beraber;

BURULAŞ’ın bilançosu ile hükümetin tasarruf kararları ve yansımalarıyla kendi zammı güçlü olasılık durumuna geldi.

Bursa’da toplu ulaşıma zam gelecektir, ama…

Suda İstanbul’un belediyesince %50 zam yapılırken, Bursa’nın yeni yönetimince %25 indirim yapıldığını da hatırlatalım.