TBMM Genel Kurulu’nda, dün Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2022 Bütçesi ele alındı. Birbirleriyle rakip ittifaklardaki CHP ve MHP’nin milletvekilleri, Bursa’nın en sürüncemedeki projesi için ortak görüş birliğiyle aynı soruda birleşti.

Söylem alışkınlığıyla ‘Hızlı’ denilen, ama ‘Yüksek Standartlı’ tren tanımına taşınan proje, akibeti açısından ilgili merkezi yönetim kurumunun yine ve bir başka bütçe görüşmesiyle konuşuldu.
Muhalefet;

Bursa’nın milletvekilleri…

Projenin gidişatını sorgulayan ve tamama erilebilmesi için tarih beklentisini ortaya koyan refleksle bu geleneği sürdürmüş oldular.

Mesele hakkında;
CHP’li Nurhayat Altaca Kayışoğlu ve Prof. Dr. Yüksel Özkan ile MHP’de Mustafa Hidayet Vahapoğlu ve ayrıca Mersin’in milletvekili Baki Şimşek’i dinledik.

MHP’nin görüntüsü…
Hayli ilginçti!
MHP adına söz alan…
Şimşek, Cumhur İttifakı’nda yer alan bir siyasi partinin konumunu yansıtan dilde konuştu.

Özellikle…

Hükümetin icraatıyla öne çıkardığı yeni havalimanı, otoyol ve köprü projelerine dikkat çekiliyor, önemseyişle vurgulanıyordu.

…Ve!
Şimşek, Bursa-Yenişehir-Osmaneli Treni’nin yapımında, altyapı çalışmalarının büyük bir kısmının tamamlandığını söylüyordu.
CHP’liler gibi;

Sürüncümedeki proje için…

Yerel kamuoyunda cevabı çok kez değişen soruyu, önemle ve bir başka MHP’li: Bursa’nın milletvekili Vahapoğlu soruyordu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na hitaben, öncelikle “Sayın Bakan, ihracat sıralamasında 3’üncü sırada bulanan Bursa ham maddeyi, yarı mamul ve mamul ürünleri lastik tekerlekli araçlarla taşımaktadır.” bilgisine yer veriyordu.
Sonrasıyla…
Vahapoğlu, “Yük ve yolcu taşımacılığı yapacak yüksek standartlı demir yolunun bitirileceği kesin tarihin açıklanmasını tüm Bursa beklemektedir; bitirileceği kesin bir tarihi vermeniz mümkün müdür?” diye sordu.

Ana muhalefette…

Altaca Kayışoğlu; Bakan’a, defalarca aynı sorunun sorulmasına rağmen, yapımın tamamlanmasına ilişkin olarak, ‘verilen tarihlerin tutmadığı ve süren belirsizliği’ vurgulandı.

Özkan, “Sayın Ulaştırma Bakanı…” diye hitapla konuşmasına başlıyordu ve hızlı trene kavuşabilmenin belirsizliğini, “2016’da hızlı tren gelecekti hâlâ gelemedi.” sözleriyle ifade ediyordu.

Bakan Karaismailoğlu’ndan dünkü açıklamasıyla tarih yoktu ve benzer projelerle beraber, “Çalışmalarımız devam ediyor.” ifadesi kullanılıyordu.

Hızlı veya değil, ama…

Bursa’nın ulusal demiryolu ağına bağlanabilmesinde, güçlü sanayi kenti ve göç alan kent olmasına rağmen, çok geç kalındı.

Tuhaf olan…

Bakan Karaismailoğlu’nun daha önceleri de ifade ettiği üzere, dün MHP’li Şimşek de, projeyle “Hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul yaklaşık iki saat on beş dakika olacaktır.” diyordu.
Köprüyle…
Bursa’dan İstanbul’a artık 1-1.5 saatte ulaşılabildiğini dikkate alırsak, 2.5 saatte gidebilmek için trenin tercih edileceğini düşünmek ve lanse etmek, artık tuhaf duruyor.
…Ve!
Bursa’ya kıyasla nüfusu küçük kentlere hızlı demiryolu ulaşımı gelirken, oldukça gerilere düşmemiz, asıl tartışma konusudur.