Bursa’nın kentsel ulaşım ve trafik sorunlarının çözüm projelerinde, merkezi yönetimin kendisini dışarıda tuttuğunu ve bu nedenle de, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin tek başına kaldığını düşünüyoruz.

Bu durum…
Yılların birikimi!

1990’lı yıllar…

Popüler siyasetçi;

Merhum Şemsettin Şen’le CHP’nin İzmir’e gittiğimide, Çeşme Otoyolu’nun ortasında durmuştu ve ellerini yukarıya açarak, “Allahım, Bursa’ya da böyle otoyolu nasip eyle” diye dua etmişti.

Bu kentin girişinde…
Merkezi yönetimin Karayolları Genel Müdürlüğü’nce yapılan köprülü kavşağı görünce, “Neden, Bursa’da da yapmıyorlar.” diyorduk.
2000’li yıllar…
Hükümetin başındaki;

DSP’ye mensup, Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne başkanlığı yürüten Erdoğan Bilenser, Acemler Kavşağı’nı merkezi yönetimin üstlenmesini istedi.
Koalisyon hükümetindeki MHP’ye bağlı Ulaştırma Bakanlığı’nı yöneten Koray Aydın’a çağrıda bulunarak, “Sayın Bakan, bu kavşağı bakanlıkça üstlenmenizi, Bursa adına istiyoruz.” diyordu.
Üstelik…
Bilenser, “Yeni kavşağımıın bakanlığınızca yapılması durumunda, ‘Koray Aydın Kavşağı’ diyeceğiz.” vefasını da ifade ediyordu.

Aynı Koray Aydın, İYİ Parti’li olarak geçtiğimiz aylarda kente geldiğinde, Bursa’ya çözüm vaadi, iddiasında bulunuyordu.

Nihayet…
5 yıl öncesinde;
Acemler Kavşağı’nın gerisindeki Mudanya Kavşağı’nın yenilenmesi ve Mudanya Caddesi’nin yeniden asfaltlanmasında, Karayolları’nı gördük.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu da bitirildi, ama Bursa’nın iki ucunda 2 büyük il de olmasa, bu proje yapılır mıydı?
Hatta…
İzmir’in siyaseti;

Bursa’nın AK Parti’li milletvekillerine teşekkür ediyordu, Bursa’nın il sınırından geçişin daha fazla geciktirilmesinde, bizim vekillerin emeği var.
Bir başka;

Nihayetle…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca, Bursa Şehir Hastanesi’ne metro yapılacak, ama ihalesi sarmalb olunca, sorun gelişti.
Hızlı tren;
Zaten, yapım süreciyle soruna ve gecikme nedeniyle artık ‘Cumhuriyet’in 100. Yıldönümü’ projesine dönüştü.
Bursa’ya ‘Çevre Otoyolu’ yapıldı, ama Demirtaş Organie Sanayi Bölgesi’ne yeni yapılacak olan gibi, Teknoloji Sanayi Bölgesi’ne (TEKNOSAB) bağlantı için kentsel lobi yürütülüyor.

Karayolları tartışmaya çekilince…
Ankara’dan merkezli olarak, “Bursa’da kentin içerisinden geçen ana karayolları, Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne devredildi.” deniliyor.
kanun mu var?

Protokol imzasıyla;

İstenince…
Yapılır!

Uzun yıllar…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne siyasi; pozitif ayrımcılık yapıldı, Bursa’nın ana belediyesi gibi, tek başına kalmadı.
İstanbul’un en merkezine;

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca, ‘MarmaraRay’ ve ‘Metro’ projeleri yapıldı, geri mi duruldu?
Bursa
’da ise…
Zaten…
Merkezi yönetimden, konum ve nüfusuyla ters orantılı gelir paylaşımı gören Bursa Büyükşehir Belediyesi, bütçesini; enerjisini ulaşıma ayırma durumunda kalıyor.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın masasında, ciddi bir yatırım programı ve hedefi bulunuyor.
Aslında…
AK Parti’nin, hem siyaset kurumu hem de devlet politikası olarak, İstanbul gibi, Bursa’ya da çoktan özel başlık açmalıydı, açmalıdır.
Sözün özü…

Bursa, ‘Sağlık’, ‘Çevre ve Şehircilik’, ‘Sanayi ve Teknoloji’ ile ‘Tarım ve Orman’ bakanlıklarından ciddi deste, projeler alıyor, ama ‘Ulaştırma ve Altyapı’ bakanlığı böyle olamadı.