İDO’nun, Bursa’ya feribot seferlerini durdurmasıyla yaşanan durumda, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’yle ihtilafın etkiliği konuşuluyor ve olası çözüm açısından, Bursa’nın ‘CHP’ önderlerinin ne yapacağını merak ediyoruz.

Öncelikle…

Yılladır konuşuluyor;

Kamusal amacı bulunan toplu ulaşım hizmetlerinde, resmi ve özel kurum ayrımı olmaksızın, akaryakıta vergi indirimi gerektiğini düşünüyoruz.

Bursa Büyükşehir Belediyesi de, dünlerinden beri böyle bir beklentiyi, gündeme taşımıştır.

Nitekim…
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer de, geçen ay, yine devletten aynı beklentiyi dile getirerek, “Bıçak, kemiğe dayandı.” diyordu.
Aslında…
Soyer, yüksel personel zammı nedeniyle siyasi imaj ve reklamı elde etmişti, ama şimdilerde kurumsal ciddi ekonomik sıkıntı nedeniyle eleştiriliyor.
Bu arada…
Deniz yoluyla sağlanan ulaşım hizmetinde, akaryakıttan ÖTV alınmadığını da anımsatalım.
İstanbul’da patlak veren, ama bu en büyük kentle beraber, bir başka büyük kent Bursa’yı da şoke eden gelişmeye dönelim.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden 10 yıl öncesiyle özel sektöre geçen İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), Bursa’ya bağlayan Yenikapı-Mudanya arasındaki feribot seferlerini durdurma kararı aldı.
Günler öncesinden konuşulan…
İhlas Haber Ajansı’nın da, önceki gün duyurduğu gelişme, dün gece de, doğrudan İDO tarafından resmen açıklandı.

Duyumlara göre…
Bursa için kullanılan;
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden kiralık Osmagazi ve Orhangazi feribotlarının teknik bakım dönemlerinin geldiği, ama ‘masrafın belediyece karşılanmayacağı’ gerekçesiyle ihtilaf oluştuğu ortaya atılıyor.
İDO’nun açıklamasında;
Gıyaben konuşulan ihtilaf ve gerekçesinden, özellikle akaryakıt pahalılığından edilmiyor, “Elimizde olmayan sebeplerden dolayı, işletemez hale geldiğimiz…” ifadesine yer veriliyor.
Elbette ki…

İstanbullular için Ege’ye ulaşımda Bandırma ve Çanakkale’ye feribot seferleri, rağbet görüyor.

Böyle gerçek var, ama;

Ticaret, okul ve gezinti  amaçlı olarak, tercih ve taleple Bursa’yla kolay ulaşımı sağlayan feribot seferlerinin sonlanacak olması, ‘kamusal mesele’ durumu da oluşturuyor.
Hatta…

İstanbul’un diğer ucuna gidinceye kadar, feribotla Bursa’ya ulaşmının çok kolay olduğu gerekçesiyle Mudanya’da ikamet eden İstanbullular olduğu da, gündeme gelmişti.
Bu gelişme karşısında…

Bursa’daki ‘CHP’ önderlerinin ne yapacağını, çözüm için kendilerine sorumluluk çıkarıp çıkarmayacaklarını merak ediyoruz.

Geçen yıl…
İstanbul Büyükşehir Belediyesi;

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nce, BURULAŞ aracalığıyla yapılan deniz otobüsü seferleri için kullandığı iskelenin kirasına yüksek zam yaptığı gerekçesiyle yerel siyaset ısınmıştı.
CHP’nin milletvekilleri ve il başkanı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’yla görüştükleri ve çözüm sağladıkları gerekçesiyle ‘Bursa’nın meselesi için üzerlerine düşeni yaptıkları’ mesajını vermişlerdi.
O günlerde…
Çözümsel başarı ve siyasete tahvil fotoğrafı veren Bursa’daki ‘CHP’ önderlerince, bugün ne yapılacaktır?

Bursa’nın da meselesine dönüşen feribot meselesi için Ekrem İmamoğlu ile İDO arasında da köprü olacaklar mı ve arabulucukta bulunacaklar mıdır?
Son durumla…
İDO olarak, Bursa için BUDO’yla da beraber deniz otobüsü seferlerine devam edilecek.
Böyle derken…
İDO’nun özellikle feribotta tepki alan esnek fiyat politikasına karşılık, BUDO’nun deniz otobüsü seferlerindeki ekonomik ve sabit fiyatıyla İstanbullular tarafından tercih edildiğini de söyleyelim.
Yeni yıl itibariyle…
Otoyol geçişli Osmangazi Köprüsü’nü tercih etmenin maliyetinin de, akaryakıt masrafıyla beraber artacağını vurgulayalım.