Bursa büyüdükçe, kentsel sorunlara çözüm uzaklaşacak. Ucu belirsizlikle yeni bir büyük ‘Sanayi Bölgesi’ daha kurulmak üzere ve üstelik sıra; kentin en doğusuna geldi.

Kestel’de;

‘İleri Teknoloji Sanayi Bölgesi’ tanımına iliştirilen ‘Yeni Organize Sanayi Bölgesi’, 332 hektara planlama öngörülüyor.

Çok konuşuldu ve açıkçası soğumaya bırakıldı, yerel seçim sonrasıyla da yeniden tahtaya çıkarıldı.

Aslında;
Toplu Konut İdaresi’nin (TOKİ) devreye alınmasıyla beraber, sahaya çoktan girildi, kamulaştırmalarla başlandı, fiziki aşama geçişi var.

Uygulama için…

Eskiden köy statüsündeki ‘Soğuksu’ sadece ve sıklıkla anılıyor, ama az ötesinde ‘Seymen’ ve daha ötesinde ‘Marmaracık’ mahalleleri de var.
Yani…

Çevresel etkileşimle;
Bugün…

Nilüfer’de, Minareliçavuş ile ilerisindeki Doğanköy ne durumda ise, çok yakın bir gelecekte de oraları öyle kader bekliyor.

‘Teknoloji Sanayi Bölgesi’ (TEKNOSAB) tanımıyla kentin en batısında çok da uzak olmayan yeni sanayi bölgesi kuruldu, ama yetmedi.

Arazilerle;
,‘Toprak ticareti’ ve ‘Yatırım’ amaçlı düşünce ve rant tartışmasına konu edilen en doğudaki yeni sanayi bölgesi, yeniden uygulama sürecine bağlandı.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nda yeniden işletilmeye başlanan idari süreçle uygulama planları için nihai onaya gelindi.

Tüm Bursa halkı…

Belediye başkanlarını seçti, ama ‘Yeni Organize Sanayi Bölgesi’ için belediyecilik iradesini devre dışı bırakan ‘üst yetki’ yöntemiyle yola devam ediliyor.

Uygulamaya esas ve süreci uzayan planlar, 22 Nisan 2024 itibariyle bakanlığın il müdürlüğünde itirazlar için askıya çıkarıldı.
…Ve!

Yeniden;
Tartışmalar de başladı, söz konusu uygulamadan vazgeçilmesi isteniyor, çağrılar yapılıyor.

İlgili raporlara baktık.

Sınır kapsamına göre;

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü’nün tespitiyle 266.6 hektarın Kuru Marjinal Tarım Arazisi (KTA), 51.9 hektarının Özel Ürün Arazisi (OT) ve 4 hektarın ise Dikili Tarım Arazisi (DT) olduğu belirtiliyor.

Arazi özelliğiyle;

Yapılaşma açısından…

‘Mühendislik önlemleriyle önlenebileceği’ kanaatiyle ‘Önlem Alınabilecek Nitelikte şişme, Oturma Sorunlu Alanlar’ ve ‘Önlem Alınabilecek Nitelikte Stabilite Sorunlu Alanlar’ tespitine yer veriliyor.

Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’nün tespitiyle kuzey ve kuzeydoğu kesimi ‘Boğazköy Barajı Sulama Sahası’ ve güney kesimi ise ‘Kestel Soğuksu YAS (Yer Altı Suyu) Sulama Sahası’ çeperlerinde kalındığından söz ediliyor.

Bursa’nın sanayi kimliğine bağlı olarak, ‘sanayi ve teknoloji alanlarındaki etkileşim ve entegrasyon sağlayabilecek bir lokasyon’ görüşü var.

Her koşulda;

Uygulama, mühendisliğe bırakılıyor!

Kestel Belediyesi’nin önceki dönemdeki itirazına karşılık, özellikle imar ve planlama ekseninde yetkisinin bulunmadığı ve son durumla da Bursa Büyükşehir Belediyesi öne çıkarılıyor.
Bu durumda;

TOKİ yoluna devam ederken…

Gözler;

Yeni dönemle Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’e de çevrilmiş bulunuyor.
Elbette ki…

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın dinamikliğiyle başlayan süreçte, TOKİ de, ancak hükümet iradesiyle böyle bir işe, kamulaştırmalara girebilir.

Bursa’da sanayileşme nereye kadar?

Gelişmeye, yatırıma ihtiyacı olan öyle çok kenti var ki, ‘Dış Güçler’ diye eleştirilen dünyaya, talep gerekçesiyle ihracat için kentlerin arazileri, tarım alanları gözden çıkarılıyor.
Bursa büyüdükçe, sorunları büyüyor.

Trafik sorununda;

Sanayi, etkendir.

Çünkü…
Sanayi demek, göç almak, yeni konut alanları ihtiyacı demek, ekonomi koşulları nedeniyle emekçiler için yollara yeni servis araçları demek…

Metrolar yapılsa dahi…
Çözümün sonu yok!