Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yapımını üstlendikleri ‘Şehir Hastanesi’ metro hattının temel atma töreni için bugün Bursa’da…

Geleceğinin öğrenilmesiyle…

Hızlı tren gibi;
‘Yapımının uzayacağı’ endişesi var ve sosyal medyanın aracılığıyla da doğrudan kendisine ifade ediliyor.
Emek-Bursa Şehir Hastanesi arasına ilişkin 6 kilometrelik yer altı raylı sistemi, merkezi yönetimin üslendiği ilk yerel proje olma özelliğini taşıyor.

AK Parti, hükümette olduğu 19 yıllık sürede, Bursa’nın da 17 yıldır yönetimini yürütüyor.

Durum böyleyken…
Yıllarca…
İstanbul ve Ankara’ya merkezi hükümetçe metrolar yapıldı ve böylece yerel yönetimlerinin eli de hafifedi, başka alanlar odaklandı.

Nihayet…

Bursa da, projeyle tanışıyor.

Kente dair;

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın üzerinde en çok durduğu ve yoğunlaştığı, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’ydu.
Bir tarafında;

İzmir ve Ege Bölgesi olmasaydı.
Gündeme gelir miydi ve çabuklaşır mıydı?

Aslında…
Bursa’nın milletvekilleri, ilini düşünmesi ve baskı kurmasıyla İzmir’in fayda gördüğünü de ifade edelim.
Çünkü…
İzmir, bu gerçeği kabul ediyor.
Bursa’da;

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, tereddüt yaşatıyor, çünkü Bursa’nın 5 yıl önce bitirilmesi gereken ‘hızlı tren’ projesi bitirilemedi.
AK Parti’nin hükümeti olarak…
İstanbul ve İzmit’in körfesine asma köprüler, dünyanın en iddialı havalimanı yapıldı ve dağlara tüneller açıldı…
Burası da Bursa!
Hızlı tren ortada yok.
Metronun 3 yılda tamamlanıp tamamlanamayacağı da, şimdi soru işaretleriyle karşılanıyor.

Bursa;

AK Parti’ni yönetimindeki en büyük kent ve merkezi yönetimden metro hattı değil, metro hatları bekleniyor.