Bursa Büyükşehir Belediyesi’nden, kentsel trafik sorununa tam çözüm bekleniyor, ama mümkün olabilir mi? Muhalefetin de ısrar ettiği bu soruya yanıt için ‘gerçekçi’ düşünmek gerekiyor.

Örnek alınan;

Gelişmiş ülkelerde, saygı olgusuyla beraber, trafik suçlarına ciddi bir yaptırım gücü bulunuyor, caydırıcılıkta başlıca etken oluyor.

ABD’nin ünlü kentinde, 6 şeritli yolda dakikalarca yolun akmasını beklemiş gazeteci olarak, Türkiye’nin koşullarıyla çözüm de öyle kolay olmuyor.

Kapalı otoparkta; sürücüler birbirleriyle çarpışabiliyorlar ise, yollardaki vaziyetle de bir başka sonuca varmak gerekiyor.
Türkiye’de belediyelerin ekonomik gücü ve merkezi yönetimden aldıkları destek, gelişmiş ülkelerdeki emsalleri kadar olmuyor.

Büyük kentlere raylı sistem ihtiyaç, ama yerel bütçelerle yürütmek ve sürdürmek, imkansızlaşıyor.
Merkezi yönetim yapıyor, ama karşılığında yerel yönetimin taşıma gelirlerinden  pay alıyor.
Bu arada…
Türk toplumu sabırsız!
Şipşak; köprülü kavşak ve yeraltına raylı sistem beklemek zor olduğu için de, az zamanda iş yapılabilen çözüm, ağır basıyor.
Para ve süre;

Mesele olunca…

Bursa’daki gibi;
Metro yapmak yerine yer üstünden raylı sistem tercihi, İstanbul Caddesi’nde de görülüyor ve ayrıca Acemler Kavşağı da modifiye ediliyor.
Trafiğe;
Pratik, etkili çözümler olabilir mi?
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın yerelde belediye literatürüne kazandırdığı ‘dokunuş’lar yapılıyor.

‘Pratik çözümler’ demişken…

3 noktaya dikkati çekelim.
Doğu Yakın Çevre Yolu’nda;
‘Kırmızı’ ışıkla durdurulma süresinin, ‘yeşil’ ışıkla geçme süresinden daha fazla olması, hakikaten çok ilginç durum oluşturuyor.

Sonuç;
Trafik şişiyor!
Prof. Tezok Caddesi’nde;

2 sinyalizyon noktası, tampon tampona şişerken, öndeki sinyalize noktadaki geçiş ışığının, önceden devreye alınmasına engel nedir?

Demirtaş Yolu’ndan inilirken;

Atıcılar’la bağlantı kavşağında sinyalizasyon yok ve aynı anda ileriye akan trafik, yandan akan trafikle kesişiyor.
Böylece…

Düğümlenme oluyor!
Belediye başkanının, gününün tamamını yollarda denetimle geçirecek ve kafa yoracak zamanı yok.
Mesajımız;
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin çatısı altında yürütülen Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nedir.
Çünkü…
Sözünü ettiğimiz ve farklı nedenlerle örneklediğimiz olumsuzluk noktalar böyle olunca, ‘Canla Başla Çalışıyoruz’ diyen ‘Başkan’ hedef oluyor.