Bursa’nın trafiğini rahatlatmak ve ulaşımı kolaylaştırmak için yürütülen çözüm arayışı ve sürecinde, hamle, devrim denilecek yeni projeler duyduk.

Bilindiği üzere…

Acemler Kavşağı ve yakın çevresi, bir çözüm sarmalı içerisine alınırken, kentin başlıca başka noktaları için de adımlar atılıyor.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın talimatları doğrultusunda, kronik noktalara dokunuşlarla mühendisliğin sağlayacağı yeni çözüm projeleri üretilmeye çalışılıyor.

Nilüfer ile Osmangazi’yi tüpgeçitle yerin altından birbirine bağlayacak proje, gerçekleştirme yöntemiyle Bursa’da ‘ilk’ olma özelliği taşıyacak.
Ata Bulvarı ile Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nın, çift yönlü ve çift şeritli 2 kilometrelik tünelle birleştirilmesi hedefleniyor.
Bu doğrultuda…
Sönmez Filament Kavşağı ile Yunuseli TOKİ Konutları’nın arası, Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’na bağlanmak üzere, tünel yolla da birleştirilecek.
İzmir Caddesi ve dolayısıyla Acemler Kavşağı’nın da yükünü azaltacak böyle bir güçlü çözümle fabrikalar ile orta ve büyük ölçekli işletmelere ait personel servis araçları trafiği de emilmiş olacak.
Kentin en batısı ile en doğusu arasına, güçlü bir alternatif, kolay geçiş koridoru oluşturulması öngörülüyor.
Ata Bulvarı’nda;
Kronik soruna dönüşmeye başlayan Durmazlar Kavşağı’na da, kentin kuzeyi ile güneyi arasında kesintisiz gidiş ve geliş için ‘Bat-Çık’ yöntemine dayalı köprülü kavşak projelendirilmesi başlatıldı.
Projenin uygulamasında; yol üzerinde ‘aç-kapa’ yöntemi yerine, yerin altından ‘delme’ yöntemi planlanıyor.
Öncesiyle…

Yakında tamamlanacak dokunuşların sayesinde,  ‘U’ dönüş ile sağ ve sol yollara dönüşler kolaylaşacak.

Bu kavşağın yükü çok!
Nilüfer’in özellikle sanayi bölgelerine bağlantısında önemli rolü bulunan bulvar, sabah yoğunluğunda saat başına 1.900 dolayında ve aksi istikammetinde 1.250 dolayında araç çekiyor.
Mudanya Caddesi’nde;

Nilüfer ile Osmangazi’yi birbirine bağlayan ve Yıldırım’a ulaşımda da büyük rolü bulunan Sönmez Filament Kavşağı’na da, beklenen neşter vuruluyor.
…Ve!
Yılların çözümsüzlüğü, ortadan kaldırılıyor.
Projedeki eksiklikle…

Mudanya Caddesi’nden gelen araçlara; Hamitler ve Yunuseli’ye, yani dolayısıyla Osmangazi’ye doğrudan dönüş yok.
Bu nedenle…

Kavşağın ilerisinden, ara sokaklara girilmek zorunda kalınıyor ve tehlikeli dönüş yapılıyordu.
Kavşağın güneybatısına;

Mudanya Caddesi’nden, ayrıca Hamitler ve Yunuseli’ye dönüşlerin yapılmasını sağlayacak çözüm için de çalışmalara başlanacak.
Bu arada…
Acemler Kavşağı’nın yer aldığı bölgeye, birkaç yıldır istenen bir başka çözümün beklentisi de gerçekleşiyor.

Tüm bu çalışmalarda…

Yer ve amaca göre; pratik veya radikal çözümleri getirirken, ayrıca kamulaştırma maliyetlerinden tasarrufu da gündeme getiriyor.

Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BUSKİ’nin yeraldığı kampüse bağlantı için kavşak etrafını dolaştırmadan, İzmir Caddesi’nden çift yönlü yol açılacak.
Çözümün sağlanacağı…

Yerin elde edilebilmesi için belirli alanın kullanılacağı yeşil alan, ‘SİT’ kapsamında olması nedeniyle Ankara’dan onay bekleniyor.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın, Seçim Beyannamesi’nde yer alan çözümsel vaatlerini, belirli bir öncelik ve bütçe planlanlamalarıyla da hayata geçirdiği görülüyor.
Söz açılmışken…

Bugün;

Sütunlara taşıdığımız ulaşım çözümlerinde, Bursa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı’nın teknik altyapı çalışmaları rol oynuyor.
Farklı dal mühendislerinden mimarına…
Ulaşım Dairesi Başkanlığı’nda;

Kamuoyunda, kararlarıyla da bilinen, ama planlayıcılık işlevini de yürüten Bursa Ulaşım Koordinasyon Merkezi de (UKOME) bulunuyor.