Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş tarafından dün yapılan açıklama, çeyrek yüzyılda sanayi kenti kimliğiyle öne çıkan Bursa’nın algı ve tanıtımı için de, yol alındığını gösteriyor.

Yerel yönetim olarak;

Merinos Parkı’nda geçen ay düzenlenen Gastronomi Festivali, ilkine kıyasla daha deneyimli ve organizeydi, hedefine daha da yakınlaştı.

Kentin güçlü olgusuna karşılık, algısını da güçlendirmesi gerektiğinin farkına varan Bursa, yöresel lezzet kültürünü de canlandırmak ve turizme tahvil edebilmek için eylemsel adımıyla da dikkati çekiyor.

Zira...

Gastronomi Festivali’nin paydaşlarıyla değerlendirme buluşmasıyla bir araya gelen Aktaş, çarpıcı verileri de gündeme taşıdı.

3 günde;

500 bini aşkın ziyaretçi konuk edilirken, sosyal medyada Instagram hesabıyla 482 bin 954 ziyaretçiye ulaşıldı.

…Ve!

Farklı sosyal medya platformları ve paylaşımlarıyla 20 milyona yakın izlem alındığı vurgulandı.

Organizasyonda;

85 ticari firma, 37 üretici kadın kooperatifi, 30 kamu kurumu ve STK’larla beraber toplam 152 katılımcı, paydaşlık yaptı, 39 program gerçekleştirildi.

Aktaş, ilk 2 yıl için ‘festivalin tutundurulması ve farkındalığının artırılması’ hedefi doğrultusunda, beklenti taşıdıklarını ifade ediyordu.

Gelecek yıl için…

Daha iyi, üst ölçekli hedef gösteren Aktaş, “Hedefimiz daha seçici bir yaklaşımla festival alanındaki firma sayısını sınırlandırmak, nicelik yerine niteliğe odaklanmak olacaktır.” diyordu.

Bursa Kültür ve Turizm İl Müdürü Kamil Özer’in de değindiği üzere, günümüzde, Bursa’nın bir sanayi kenti olarak anıldığını anımsattı.

Özer, Bursa’nın birden fazla potansiyelini ve değerlerini, günümüzde Gastronomi Festivali örneğiyle anlatmaya, tanıtmaya başladığını dile getiriyordu.

Bu sütunların yazarı olarak;

Dipnot düşelim…

Gastronomi Festivali’nde;

Bursa’nın dışında hiçbir başka kentin yöresel lezzeti, ismen de şeklen de yer almamalıdır.
Tanıtımda;

Bursa esas olmalı!
Başka kentlerle ünlü ve anılan baklava ve börek, Bursa’nın yöresel lezzetlerinin, festivalinin ana mecrasının unsuru değildir.

Bursa dışı yörelerle anılan lezzetler, festival süresince reklam aracı yapılmamalı, yaptırılmamalı, öne çıkartılmamalıdır.

Döner kebap denilince;

Bursa’nın lezzeti dikey olanıdır, yatayı değildir ve bu toprakların yöresel lezzetleri için düzenlenen festivalin tarihsel unsuru değildir, olmamalıdır.

Kurumsal önemle;

Stant tahsislerinde, firmaların belirli üretim ve müşteri hizmet kapasitesine sahip olabilmeleri gerektiğini düşünüyoruz.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın önemle ifade ettiği ve gelecek yıla esas alınan nitelik ve seçicilik, doğru politikadır.

Böyle derken…

Bursa’nın lezzetlerini ticarete taşıyan ve ünlenen yereldeki bazı markaların, ilgisiz ve kayıtsız kalmaya devam etmeleri, kabul edilemez tutumdur.

Aktaş’ın, “Bu festival, Bursa’nın festivalidir!” sözüyle özetlediği üzere, kente olan sorumluluk gündeme gelmiş oluyor.

Elbette...

Bursa, kozmopolit kent!

Nitekim…

Bursa Gaziantepliler Derneği ve Türkiye Gaziantep Dernekleri Federasyonu Başkanı Bilal Şengüloğlu’nun davetiyle de, dün 3.Gaziantep Yöresi Lezzet Şenliği’nin duyurulduğu basın toplantısına katıldık.

Fethiye Kapalı Pazaryeri’nde 6-9 Ekim 2023 tarihlerinde düzenlenecek bu lezzet buluşmasında, tüm Bursalılar davet ediliyor.

Gaziantep’in nihayetinde tanıtımının hedeflendiği buluşma, Türk Mutfağı’nın bir başka zenginliğini Bursa’ya taşımış olacak.

Şengüloğlu, Bursa Gastronomi Derneği’yle işbirliğiyle Bursa’nın lezzetleri için de Gaziantep’te şenlik planlandığını söylüyor.