banner5

banner4

13.07.2020, 13:45

Temmuz 2020 çalışmaları

Kıymetli okurlarım. Son haftalarda beslenme ve obezite ile ilgili dünyanın saygın dergilerinde çıkan ve çok yararlı olacağını düşündüğüm bazı bilgileri sizlere aktarmak istiyorum.

1-ELMA SİRKESİ: Doğal yollar ile hazırlanan elma sirkesi yüzlerce yıldır güvenle kullanılmaktadır. Son yapılan bilimsel çalışmalar da bu güvenin boşa olmadığını desteklemektedir. Ana başlıklar halinde antimikrobik (seyreltilmiş elma sirkesi bitlenme, tırnak mantarları, sivilceler, siğiller ve dış kulak yolu enfeksiyonlarında kullanılmıştır), antioksidan etkileri yanında tokluk hissi vererek kilo kaybına neden olduğu, şeker hastalarında kan şekerini düşürdüğü ve şeker hastalığı semptomlarını iyileştirdiği kesin olarak kanıtlanmıştır. Amerikan Diyabet Cemiyeti’nin bir çalışmasına göre elma sirkesi insülin hassasiyetini yüksek karbonhidratlı bir öğünden sonra % 34 oranında arttırabilmekte ve kan şekerinin bu nedenle daha makul seviyelerde tutulmasına yardım etmektedir. Küçük bir çalışma grubunda elma sirkesi 50 gram beyaz ekmek yedikten sonra kan şekerini % 31.4 oranında azaltmıştır. Yatmadan önce belirli bir miktar içilen elma sirkesi ertesi sabah kan şeker düzeylerini azaltabilmektedir. Bazı çalışmalar kandaki trigliserit seviyelerinin düşürülmesi ve yüksek tansiyonu önlemede de elma sirkesinin yararlı olduğunu ortaya koymaktadır.

Özellikle karın yağlarının erimesinde etkili olan elma sirkesi, karbonhidrat ağırlıklı bir yemekle birlikte alındığında sonraki öğünlerde 200-275 kalori daha az yenilmesine neden olmaktadır. Elma sirkesi çorba kaşığı başına sadece 3 kalori içermektedir.

2-GLUTEN FİBROMİYALJİ YAKINMALARINI ARTTIRIYOR: Fibromiyalji vücutta ağrı, yorgunluk, depresif yakınmalar, uyku bozukluları, ellerde uyuşmalar, sindirim sistemi yakınmaları ve vücutta ağrılı noktalar gibi daha pek çok semptom gösteren bir hastalıktır. Sadece ABD’de çoğunluğu kadın olmak üzere 5 milyon fibromiyalji hastası bulunmaktadır, yani yaygındır. Çölyak hastası olmasalar bile bu hastaların glutensiz diyet ve antienflamatuar diyetten çok yarar gördükleri belirtilmektedir. Son çalışmalar magnezyum seviyelerinin iyileştirilmesi ile fibromiyaljide pek çok şikayetin de düzelebildiğini belirtmektedirler.

3-AKCİĞER SAĞLIĞI İÇİN ÖNE ÇIKAN GIDALAR: Jillian Kubala tarafından kaleme alınan bir makale akciğerlerimizin daha sağlıklı olmasına yol açan gıdalardan söz ediyor. Covid-19 pandemisinde en çok etkilenen ve ölümümüze neden olan akciğerlerlerimizin sağlığı için mutlaka tüketilmesi gereken besinler şunlar: Pancar, biberler, elma, kabak, zerdeçal, domates, yeşil çay, fındık, blueberry, kırmızı lahana, fasulye, istiridye, zeytinyağı, yoğurt, pazı, arpa, hamsi, mercimek, kakao. Bu ürünlerden fasulye özellikle Japon bilim adamlarınca KOAH da çalışılmış. 618 erişkin japon üzerinde yapılan çalışmada KOAH lı hastalarda izoflavanların (güçlü antioksidan özellik gösterek kimyasallar) daha düşük oranda bulunduğu saptanmıştır. Fasulye gruplarında izoflavanlar boldur.

Diğer gıda gruplarına bakıldığında ise, C vitamini ve çinkoyu bol oranda içeren gıdalar olduklarını görmekteyiz. Sonrasında ise bu gıdalar bir çok antioksidan, vitamin, magnezyum, demir, selenyum, kalsiyum başta olmak üzere diğer mineralleri içerirler. Kakaoda bulunan teobromin adlı madde akciğer borucuklarında gevşemeye yarayan ve böylece hava yollarının açık olmasına yol açan bir bileşiktir. Yine kakaoda bulunan bazı antioksidanlar akciğer kanserini önlemektedirler. Hamside bulunan omega-3 yağ asitleri ve selenyum KOAH hastalarında enflamasyonu önlemede çok yararlı bulunmuştur. Ayrıca omega-3 tüketilmesi astımlı hastalarda yakınmaları azaltabilmektedir.

Dikkat ettiniz mi? Akciğer sağlığı için sayılan bu gıdaların arasında hiç asitli içecekler, tostlar, börekler, çörekler, özellikle gençlerin ve çocukların kuyrukta bekleyerek aldığı kızartılmış ürünler ve her geçen gün yeni yeni isimler ile (tabelaları ile) caddelerimizi süsleyen ve gıda adı altında sunulan maddeler yok. Empati yapın lütfen. Ne ekersek onu mu biçiyoruz?

Yorumlar (0)
banner26
24°
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 08 Ağustos 2020
İmsak 04:23
Güneş 06:01
Öğle 13:14
İkindi 17:05
Akşam 20:17
Yatsı 21:49
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25