banner142

banner137

banner4

banner88

banner86

25.10.2021, 23:57

OBEZİTENİN ABC Sİ

Kıymetli okurlarım. Bilgisayar veya akıllı telefonlarınızda var olan işletim sistemi gibi vücudumuzun da bir işletim sistemi var. Farkı ise şudur: Her yıl bir bu cihazların pek çok üst modelleri çıkmasına, defalarca upgrade yapılmalarına  rağmen bizim vücutlarımızda yeni model yok ve 5 milyon yıldır aynı fizyolojik mekanizma işliyor. Üstelik daha bir çok bilinmeyen programlara da sahibiz ve tıp ancak bir kısmına ulaşabilmiş. Israrla bizim işletim sistemimize farklı programlar yüklemeye çalışıyoruz ve sonuçta işletim sistemimiz de kronik hastalık dediğimiz durumlar ile işleyişini bozuyor, çalışamaz duruma sokuyor. Yapmamız gereken tek şey ise uygun gıdalar ve hareket ile bu sistemimizin düzgün işlemesine izin vermek.
İlkel çağda insanlar av peşinde koşar, yakaladıklarında doyana kadar  yer, belirli oranda yağ depolar ve bu yağı aç kaldıklarında enerjileri için kullanırdı. Onlar açlıkta bile, yine av aramaya devam ederken de bu yağı kullanırlardı. O günden bu güne beynimiz yağ depolama işlemini ileride bu adam yemek bulamaz ise bu yağları yaksın ilkesi ile gerçekleştirmektedir. Ama günümüzde böyle değil. Bizler ise öğün araları diye bir mesafe olması gereğini unuttuk. Aralarda yine bir şeyler atıştırıyoruz. Neden?  Gerçekten acıkıyoruz da ondan mı, duygusal açlıktan mı? Oysa bilimsel çalışmalar gösteriyor ki normal bir şekilde 3 öğününü alan bireyler acıktıklarında bunu diğer öğününe kadar geçiştirdiklerinde, vücut enerji olarak yağlarını devreye sokuyor. Eğer besin değeri yüksek, bol lifli ve yeteri kadar protein içeriği olan gıdaları aldığınızda kolay kolay da öğün aralarında acıkmıyorsunuz. Alışmak ilk başlarda zor gelse de bir müddet sonra emin olun vücudunuz buna uyum sağlıyor.
Hareketi pek sevmiyoruz. Oysa kabul edin veya etmeyin, vücudunuzun kasları enerji harcamak üzere programlanmıştır. Enerjininizi yağ olarak depoladığınıza göre harcamak için kaslarınızı kullanmak zorundasınız. Bunun aksini sizlere söyleyen olursa fizik kurallarını hiçe sayıyor demektir. Günde 1 saatinizi oturarak geçirdiğinizi kabul edelim. Yılda 365 saatinizi  yani 15 gününüzü hareketsiz geçirmiş olursunuz. Bu, 2 saati bulursa 30 gün, 4 saat ise 60 gün boşa geçmiş demektir. Kaslarınız söner, etkinliği azalır. 50 yaşlarına geldiğinizde kalça ağrınız başlar ve doktorunuz protez takmadan olmaz der. Oysa haftada 4 gün 1 saatini kalça kaslarını kuvvetlendirecek harekete ayıranlar proteze ihtiyaç duymadan yollarını tamamlarlar. Bir de tabii ki protez takılmadan önce doktorunuz kilo vermeniz halinde ameliyat daha rahat geçer diyecektir size. Tekrar başa dönersiniz.
Kan şekeriniz yüksek. İlaç kullanıyorsunuz ve ilaç ile şeker miktarınız bir miktar aşağı düşüyor. Ama unutmayın bu düşmeyi bir ilaç yapıyor. Oysa işi vücudunuza havale edin. Kan şekerini ani arttıran gıdalardan uzak durun. Vücudunuzda biriken yağları enerji havuzuna sokmayı öğrenin. Bir müddet sonra bakmışsınız ki şekerden eser kalmamış. İnsülin direncine yol açmayan gıdalar bir otobandır. Diğerleri ise çamurlu, tümsekli, çukurlu bir tali yol. Yolculuğunuzu otobanda rahat gerçekleştirirsiniz.
Sürekli şişkinlik, hazımsızlık çekiyorsunuz. Karın bölgeniz devamlı şişkin. Bu kadar da yemedim ki der, anlam veremezsiniz. Midenizden ağzınıza ekşi sular gelir, göğsünüz yanar, olmadık zamanlarda dışkılama hissi doğar veya günlerce dışkılayamazsınız. Oysa probiyotikli, lifli, dolu kalorili gıdaları diyetine sokan insanlar bu sıkıntıları  kolay kolay yaşamazlar. Probiyotikli gıdalar da sizler için birer otobandır.
Garip gelebilir size. Ama ilaçla yaşama öyle bir alıştık ki onlarsız olmaz sanıyoruz. Oysa Batıdaki bilim insanları artık gıdalar ile hastalarını tedaviye başladılar. Lütfen ciddiye alın.
Bana ne yediğini söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim (Savarin).

Yorumlar (0)
banner130
banner116
18
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 28 Kasım 2021
İmsak 06:28
Güneş 07:57
Öğle 12:57
İkindi 15:25
Akşam 17:47
Yatsı 19:10
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 13 33
2. Hatayspor 13 26
3. Konyaspor 13 26
4. Alanyaspor 14 24
5. Fenerbahçe 13 23
6. Karagümrük 13 22
7. Başakşehir 14 22
8. Galatasaray 13 21
9. Adana Demirspor 14 20
10. Beşiktaş 14 20
11. Antalyaspor 14 18
12. Altay 14 17
13. Giresunspor 14 16
14. Kayserispor 14 16
15. Gaziantep FK 13 15
16. Sivasspor 13 13
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 13 12
18. Göztepe 13 10
19. Kasımpaşa 14 10
20. Rizespor 14 10
Takımlar O P
1. Ümraniye 12 27
2. Ankaragücü 13 27
3. Eyüpspor 14 27
4. Bandırmaspor 13 25
5. Erzurumspor 12 25
6. İstanbulspor 13 20
7. Tuzlaspor 12 20
8. Kocaelispor 13 20
9. Samsunspor 13 19
10. Adanaspor 14 18
11. Menemenspor 13 17
12. Gençlerbirliği 13 17
13. Boluspor 13 16
14. Denizlispor 13 15
15. Bursaspor 13 14
16. Manisa FK 14 14
17. Ankara Keçiörengücü 12 10
18. Altınordu 13 10
19. Balıkesirspor 13 7
Takımlar O P
1. Chelsea 12 29
2. Liverpool 13 28
3. Man City 12 26
4. West Ham 12 23
5. Arsenal 13 23
6. Wolverhampton 13 20
7. Tottenham 12 19
8. Brighton 13 18
9. M. United 12 17
10. Crystal Palace 13 16
11. Aston Villa 13 16
12. Everton 12 15
13. Leicester City 12 15
14. Southampton 13 14
15. Brentford 12 13
16. Watford 12 13
17. Leeds United 13 12
18. Burnley 12 9
19. Norwich City 13 9
20. Newcastle 13 6
Takımlar O P
1. Real Madrid 13 30
2. Real Sociedad 14 29
3. Sevilla 13 28
4. Atletico Madrid 13 26
5. Rayo Vallecano 15 24
6. Real Betis 14 24
7. Barcelona 14 23
8. Athletic Bilbao 14 20
9. Valencia 15 19
10. Osasuna 14 19
11. Espanyol 14 17
12. Villarreal 14 16
13. Celta de Vigo 15 16
14. Mallorca 15 16
15. Deportivo Alaves 14 14
16. Granada 14 12
17. Cádiz 14 12
18. Elche 14 11
19. Getafe 15 10
20. Levante 14 7