banner4

banner5

29.06.2020, 10:31

Obezitede davranış tedavisi

Uzmanlık tezimin konusu obezite ve beslenme bozuklukları üzerinedir. Bu konular ile ilgili senelerce çalıştım, bir çok hasta görüp tedavi ettim. Güncel gelişmeleri takip ederek doğru bilgileri hastalarıma ve çevreme aktarmaya devam ediyorum. Bu kadar yılın sonunda net olarak söyleyebileceğim şey şudur: Sadece diyet listeleri ile hastaları sağlıklı bir şekilde zayıflatamazsınız. Hastaya insan vücudunu ve bu vücudu yaşatan besinlerin özelliklerini bir öğretmen gibi anlatacaksınız. Sonrasında ise obeziteye yol açan nedenleri teker teker ortadan kaldırmaya yönelik bir strateji oluşturacaksınız. Bir eğitmen gibi beslenmenin ne olduğunu hastaya öğretecek ve onu doyuracaksınız. Evet garip gelebilir ama hastayı (obezite bir hastalıktır) doyuracaksınız. Dünyanın sosyo kültürel düzeyi yüksek ülkelerinde artık kibrit kutusu kadar peynir ile 3-5 adet badem içeren listelerin bir işe yaramadığı anlaşılmıştır. Darısı başımıza.

Bazı alışkanlıklarımızı değiştirmek obeziteyi önlemede ve hatta tedavi etmede çok yarar sağlamaktadır. 40 maddeyi aşan beslenme davranışlarının nisbeten az bilinenlerini sizlere aktararak yaralı olmayı umuyorum.

1-Sabah kalkınca aç karnına 1 bardak limonlu ve ılık su içmek yararlı olmaktadır.

2-Yumurta gibi sağlıklı ve hemen hemen her proteinde bulunması gereken amino asitleri içeren bir gıdayı kahvaltıda eksik etmemeli. Yumurta vücudumuz tarafından 1 gramı bile atılmayan, enerjide, tamiratta kullanılan bir protein ve mineral deposudur. Yumurtanın içinde bulunan lösin, kan şekerinin düzenlenmesinde rol oynayarak kilo vermenize yardımcı olur.

3-Özellikle doğal hazırlanmış elma sirkesi midede tokluk hissini arttıran ve probiyotik desteği sağlayarak kilo verdiren bir gıdadır.

4-Neden aşırı yemek yediğimizi sık sık kendimize sormalıyız.

5- Yavaş çiğnemeyi ve yavaş yutmayı alışkanlık haline getirmeliyiz. Sanıldığından da etkili bir yöntemdir.

6- Yemeklerden yarım saat önce veya sonra bol su içmeliyiz. Bisküvi yerine açlığınızı bastırmak için suyu deneyin. Gerçek açlığın olup olmadığının en iyi anlaşılır yolu su içmekten geçer.

7- Zayıflamış halimiz nasıl olur, bu halimizle ne kazançlar elde ederiz düşüncesi bizi motive eder.

8- Ara öğünler çok tehlikelidir. Açlığımızı bastırdığımızı zannederiz. Oysa bu öğünlerde vücudumuzun savaş ve temizlik hücrleleri görevlerini yapamaz olur. Giderek daha da yağlanırız. Ara öğün aldatmacalarına asla inanmayın.

9- Kendi kendinize kilo vermek için söz verin. İradenizi güçlendirin.

10- Kan şekerinizi belirli aralıklar ile ölçüp sabit bir düzey izlemesini sağlayın. Bu sadece şeker hastaları için değil, kilo fazlası olan kişiler için de kendini izleme açısından çok yararlıdır.

11- Tuz kullanımına çok dikkat edilmeli. Rutin bir işlem gibi değil, yemeklere en son tat amacı ile tuz katılmalı. Yemek istemediğiniz bir gıdayı inatla yememeye odaklanın. Beyniniz kabullenecektir.

12- İkramları azaltmaya gayret edin. Mümkünse yemeklerinizi kendiniz hazırlayın. Ev yemeklerine ağırlık verin.

13- Her zaman tabağınıza aldığınız yemeğin sağlıklı olup olmadığını sorgulayın. Yediğim doyurdu mu, gerçekten açmıyım sorularını kendinize her daim sorun.

14- Sanılanın aksine organik, tuzu az tereyağı veya diğer organik yağlar düşük kalorili, yağı azaltılmış gıdalardan daha sağlıklıdır.

15-Tüm kaloriler eşit değildir. Kalori saymak yerine aldığınız gıdaların besleyicilik özelliklerine odaklanın.

16-Asansörü kullanmak zorundamısınız? Bir durak önce inip yürümenizde sıkıntı var mı? AVM lerde girişe uzak park etmek sizi zorlarmı? Bunları sık düşünün, uygulayın.

17-Hemen her gün bir boy aynası karşısında düz ve profilden vücudunuzu inceleyin.

18-Kilo vermek adına arkadaşlarınız ile iddialaşın.

19-Yüksek topuklulardan uzak durun. Ortopedik yatak ve yastık kullanın. Mümkün olduğunca bacak bacak üstüne atmamaya gayret edin. Oda ısınız genellikle 20-22 derecelerde olsun.

20-Çalışma masanızda su bulunmasın. Su içmek için arada kalkın.

21-Mutfakta, açıkta yiyecek olmasın. Buzdolabını açar açmaz gözünüzün önünde iştahınızı artıracak yiyecekler bulunmasın

Yorumlar (0)
-13°
sisli
Namaz Vakti 18 Ocak 2021
İmsak 06:48
Güneş 08:16
Öğle 13:19
İkindi 15:50
Akşam 18:12
Yatsı 19:35
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 18 38
2. Fenerbahçe 17 35
3. Gaziantep FK 18 34
4. Galatasaray 18 33
5. Hatayspor 18 31
6. Alanyaspor 18 30
7. Karagümrük 18 27
8. Trabzonspor 18 27
9. Antalyaspor 19 25
10. Malatyaspor 18 24
11. Sivasspor 18 23
12. Başakşehir 18 23
13. Konyaspor 18 22
14. Göztepe 18 22
15. Kasımpaşa 17 22
16. Rizespor 18 21
17. Gençlerbirliği 18 19
18. Kayserispor 18 16
19. Ankaragücü 17 15
20. Denizlispor 18 14
21. Erzurumspor 18 13
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 18 37
2. Man City 17 35
3. Leicester City 18 35
4. Liverpool 18 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. Chelsea 18 29
8. Southampton 18 29
9. West Ham 18 29
10. Aston Villa 15 26
11. Arsenal 18 24
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 17 19
16. Brighton 19 17
17. Burnley 17 16
18. Fulham 17 12
19. West Bromwich 18 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 16 41
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 18 32
5. Real Sociedad 19 30
6. Sevilla 17 30
7. Granada 18 27
8. Celta de Vigo 18 23
9. Cádiz 18 23
10. Real Betis 18 23
11. Levante 17 21
12. Athletic Bilbao 18 21
13. Getafe 17 20
14. Valencia 18 19
15. Eibar 18 19
16. Deportivo Alaves 18 18
17. Real Valladolid 18 18
18. Elche 16 16
19. Osasuna 18 15
20. Huesca 18 12