banner88

banner4

banner86

19.07.2021, 10:23

Kurban Bayramı'nda dikkatli beslenelim

Kıymetli okurlarım. Ramazan ve Kurban Bayramı denildiğinde artık çocukluğumuzdaki o mutlu bayramlar yok. Bazı aileler bayram tadında bayramları kutlamayı sürdürse de bazı ailelerin ocağına da ateş düşüyor. Hem trafik kazaları hem beslenme hataları özellikle Kurban Bayramı’nda çok canlar alıyor. Aman dikkat.

Kurban bayramı denildiğinde 24 saat boyunca et yiyeceğiz anlamına gelmesin. Kabaca nasıl beslenmemiz gerektiğini sizlere açıklayayım. Öncelikle kan şekerini aniden yükselten ve aniden indiren gıdalardan sağlık problemimiz olmasa da uzak duralım. Söze böyle başladım çünkü can alıcı nokta bu. Makarna, pirinç, beyaz un ve bu undan yapılanlar, şekerli gıdalar dikkat edilmesi gerekenlerdir. Trans yağ içeren her türlü gıda, birinci olarak da kızartmalar çok sıkıntı yaratan gıdalardandır.

Yumurtası, peyniri, zeytini, makul miktarlarda bol kepekli ekmeği, obezite ve şeker problemi olmayanlar için az miktarda balı (veya pekmez veya ev yapımı reçel), tereyağı veya zeytinyağı, bol yeşilliği ile bir kahvaltı yapılmalıdır. Öğle yemeği sebze ağırlıklı, akşam yemeği ise hayvansal proteinden zengin olmalıdır. Yoğurt, yeşillik, ev yapımı turşular ek olarak kullanılmalıdır. Karaciğerimizin yorulmaması için ideal kilodaki erişkinlerin alması gereken günlük şeker miktarı 30 gramı aşmamalıdır (toplam 8 kesme şeker). Bu miktarı makul miktardaki meyveden, kaliteli malzeme kullanılmış tatlılardan, bal, reçel, pekmezden alabiliriz ama sadece toplamda 30 gram olması gerektiği unutulmamalıdır. Şeker hastaları bu konuda daha da dikkat etmek zorundadır. Çilek, ahududu, böğürtlen, vişne, kızılcık, sert kiraz bir avuç dolusu şeker hastaları tarafından da tüketilebilir.

Hayvansal proteinlerle birlikte alınan şeker vücudumuzda istenmeyen bazı bileşiklerin oluşmasına, kolesterolün oksitlenmesine sebep olabilmektedir. Bu çok önemli bir bilgidir. Sıcak aylardayız, idrar rengi açık çıkana kadar su içilmelidir. Ben tansiyon hastasıyım ve doktor tuzu yasakladı diye tamamen tuzdan uzak durmak da sıkıntılara neden olabilir. Hatta tuzsuzluk da tansiyon yüksekliğine, felçlere neden olabilir. Maalesef tuz kısıtlaması bazı zamanlarda fazla abartılmaktadır. Bilim insanları beynimizin bir bölgesinde tuz tadı ve motivasyon duyguları ile ilgili süreçlerin iç içe girdiğini ve bu nedenle tuz dengesindeki değişikliklerin davranış ve mizaç bozukluklarına yol açtığını bulmuşlardır.

Normalde olduğu gibi kurban bayramında da lif açısından zengin beslenmemiz gerekir. Günde 25 gram lif tüketenlerde kalp damar sistemi hastalıkları, şeker hastalığı ve kalın bağırsak kanserleri çok daha az görülmektedir. Yeni kesilen hayvan eti zor pişer (ölüm katılığı). Bu nedenle öncelikle ilk gün sakatatların tüketilmesi daha uygundur. Haşlama, buğulama, fırın ve ızgara tercih edilirken kızartmalardan daima uzak durulmalıdır. Mangal yaparken ateş ile etin 15 cm.lik bir mesafede olması, pişirmenin yavaş olması, kömürlerin iyice yanmış olması önemlidir.

Et ile beraber en uygun olan gıda grubu sebzelerdir. Hazır tatil bol bol yatalım diyerek günlerimizi hareketsiz geçirmemeliyiz. Çok kolay kilo alabilirsiniz. Kurban bayramı etin bol olduğu dönem de olsa balık yeme imkânını yaratmamız gerekmektedir. Balık çok daha iyi bir omega-3 kaynağıdır ve omega-3 devamlı almamız gereken, vücudumuzda yapılamayan bir yağ asididir.

Eti bulamayan insanların olduğu düşüncesi ile ihtiyaç sahiplerine gereken yardımı yaparak onların da tencerelerinde etin kaynamasını sağlayanlara şükranlarımı sunuyorum. Ülkeme, milletime düşmanlık besleyenlere, ormanlarımı yakanlara, trafik canavarlarına, çocuk ve kadına zulmedenlere mevlam fırsat vermesin. Kardeşlik, sevgi, huzur dolu bir kurban bayram geçirmek dileği ile saygılar sunarım.

Yorumlar (0)
banner130
banner116
34
açık
Namaz Vakti 30 Temmuz 2021
İmsak 04:08
Güneş 05:52
Öğle 13:15
İkindi 17:09
Akşam 20:29
Yatsı 22:05
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 0 0
2. Alanyaspor 0 0
3. Altay 0 0
4. Antalyaspor 0 0
5. Beşiktaş 0 0
6. Karagümrük 0 0
7. Fenerbahçe 0 0
8. Galatasaray 0 0
9. Gaziantep FK 0 0
10. Giresunspor 0 0
11. Göztepe 0 0
12. Hatayspor 0 0
13. Başakşehir 0 0
14. Kasımpaşa 0 0
15. Kayserispor 0 0
16. Konyaspor 0 0
17. Rizespor 0 0
18. Sivasspor 0 0
19. Trabzonspor 0 0
20. Malatyaspor 0 0
Takımlar O P
1. Adanaspor 0 0
2. Altınordu 0 0
3. Ankara Keçiörengücü 0 0
4. Ankaragücü 0 0
5. Erzurumspor 0 0
6. Balıkesirspor 0 0
7. Bandırmaspor 0 0
8. Boluspor 0 0
9. Bursaspor 0 0
10. Denizlispor 0 0
11. Eyüpspor 0 0
12. Gençlerbirliği 0 0
13. Kocaelispor 0 0
14. Manisa FK 0 0
15. Menemenspor 0 0
16. Samsunspor 0 0
17. Tuzlaspor 0 0
18. Ümraniye 0 0
19. İstanbulspor 0 0
Takımlar O P
1. Arsenal 0 0
2. Aston Villa 0 0
3. Brentford 0 0
4. Brighton 0 0
5. Burnley 0 0
6. Chelsea 0 0
7. Crystal Palace 0 0
8. Everton 0 0
9. Leeds United 0 0
10. Leicester City 0 0
11. Liverpool 0 0
12. Man City 0 0
13. M. United 0 0
14. Newcastle 0 0
15. Norwich City 0 0
16. Southampton 0 0
17. Tottenham 0 0
18. Watford 0 0
19. West Ham 0 0
20. Wolverhampton 0 0
Takımlar O P
1. Deportivo Alaves 0 0
2. Athletic Bilbao 0 0
3. Atletico Madrid 0 0
4. Barcelona 0 0
5. Cádiz 0 0
6. Celta de Vigo 0 0
7. Elche 0 0
8. Espanyol 0 0
9. Getafe 0 0
10. Granada 0 0
11. Levante 0 0
12. Mallorca 0 0
13. Osasuna 0 0
14. Rayo Vallecano 0 0
15. Real Betis 0 0
16. Real Madrid 0 0
17. Real Sociedad 0 0
18. Sevilla 0 0
19. Valencia 0 0
20. Villarreal 0 0