banner5

banner4

Kurban Bayramında et tüketimine dikkat

İskenderun Gelişim Hastanesi Uzman Diyetisyeni Eray Albayrak, Kurban Bayramında karaciğeri ve kalbi yormamak adına, sağlıklı ve dengeli beslenmenin önemli olduğunu belirterek, "Kırmızı et tüketimi, sıklığına, porsiyonuna ve tüketim şekline dikkat edildiği takdirde, kalp hastaları için risk teşkil etmemektedir" dedi.

SAĞLIK 27.07.2020, 12:10
Kurban Bayramında et tüketimine dikkat
banner11

Uzm. Diyetisyen Albayrak, kırmızı etin tüketiminde porsiyon ölçüsünün önemine değinerek, haftada 2 kez 100-150 gram haşlama, ızgara, fırında pişirme yöntemleri tercih edilerek hazırlanmış, yanında pişmiş veya çiğ sebze ile servis edilen et yemeklerinin kalp sağlığına risk oluşturmadan, sağlık açısından olumlu etki göstereceğini söyledi.

“Kırmızı et tüketimi; sıklığına, porsiyonuna ve tüketim şekline dikkat edildiği takdirde, kalp hastaları için risk teşkil etmediğini vurgulayan Albayrak, "Kurban Bayramı süresince de bu noktalara dikkat edilmeli, bu porsiyon ve tüketim şekillerine uygun davranılmalıdır. İnsan vücudu, protein içeriklidir ve bu yapıdaki bedenlerin proteinle beslenmesi şarttır. Kırmızı et, içeriğindeki besleyici bileşenlerden dolayı, haftada 2 kez tercih edilmelidir. Sadece kırmızı ete dayalı bir beslenme şeklini benimsemek yanlıştır. Haftada 2 gün balık, 2 gün tavuk veya hindi, 2 gün kırmızı et ve 1 gün kurubaklagil tercih etmek, kaliteli protein alımına yardımcı olacaktır” dedi.

"B12 Vitamininin zengin kaynağı kırmızı et"

Enerji üretimi ve bağışıklık hücrelerinin korunmasında, kırmızı et tüketiminin öneminin büyük olduğunu ifade eden Uzm. Diyetisyen Albayrak, “Demirin taşınmasında önemli görev üstlenen ve damar yapısını koruyucu özellikte B12 vitamini, kırmızı ette yüksek miktarda bulunur. Günümüzde B12 eksikliği, sık yaşanan bir sağlık problemdir. Kalbimizi etkileyen bu problem, beynimizi de negatif yönde etkilemektedir. Alzheimer, bunama ve konsantrasyon güçlüğü B12 eksikliğinde ortaya çıkabilir. Megaloblastik anemi de B12 eksikliğinde görülür ve kronik yorgunluk, halsizlik, iştahsızlık, baş ağrısı ve saç dökülmesini beraberinde getirir. Dikkat edilecek nokta etleri hazırlarken kullanılan sos ve marinasyon işlemidir. Kremalı ve yağlı soslar enerji alımınızı arttırıp, sağlığınız açısından tehlikeli olabilir. Et yemeklerinde lezzeti arttırabilmek adına kalori değeri yüksek soslar yerine baharatlar kullanılabilir. Örneğin; biberiye, kekik, fesleğen, kişniş kullanılabilir. Sağlıklı beslenme kuralları çerçevesinde kırmızı etin yeri yadsınamayacak kadar önemlidir. Önyargılara maruz kalan kırmızı eti bayram ve normal beslenme düzeninizde, önerdiğim ölçü ve şekillerde tüketmeniz sağlığınız açısından oldukça önemlidir” açıklamasında bulundu.

"Karaciğerinize yüklenmeyin, kalbinizi sevin"

Bayramda karaciğeri ve kalbi yormamak adına, sağlıklı ve dengeli beslenmenin önemli olduğunu vurgulayan Uzm. Diyetisyen Eray Albayrak, “Kurban bayramının geleneksel yemeği haline gelen kavurmanın içine tereyağı veya kuyruk, iç yağı eklemeden, kendi suyunda, kısık ateşte pişirme yapılmalıdır. Kuyruk yağı, iç yağı karaciğer ve kalp-damar sağlığı açısından büyük tehlikedir. Bu yağları tercih etmemek gerekir. İçerisine et kıyma giren bir yemeğin pişirilmesi aşamasında ekstra yağ eklemek gereksizdir. Etin kendi yapısındaki yağ yemeğin pişmesi bakımından yeterli olacaktır. Bayramda hem doymuş yağlardan zengin hem de şeker içeriği yüksek beslenip ekstra çalışmak zorunda bıraktığınız karaciğerinizi yormamak adına fazla yağ ve şeker tüketiminden öneriler doğrultusunda kaçınmak gerekiyor. Bu bayramda da Ramazan bayramında olduğu gibi şerbetli, hamurlu tatlılar ve çikolata-şeker ikramlarından fazlaca nasibimizi alabiliyoruz; bu durum pankreasınızı çok yoruyor. Vücudumuzdaki “şeker” düzenlemesinin ana merkezi pankreas organınızın fazla yorgun düşmemesi adına şeker tüketimini sınırlandırmak gerekmektedir” şeklinde konuştu.

"Mide ve bağırsaklarınıza iyi bakın"

Bayramda tüketilen büyük porsiyonların mide kapasitesini zorladığını belirten Albayrak, “Hayır diyemediğiniz ikramlardan sonra sık sık reflü şikayetleri yaşanabiliyor. Fazla porsiyonda ve sık tüketilen besinler iştah kontrolsüzlüğü de yaratabiliyor. Mideyi rahatlatmanın sırrı ara öğünlerden geçiyor. Yeterli sayıda ve uygun içerikli ara öğün tüketim alışkanlığı kazanmak, hem mide kapasitenizi kısa sürede eski haline getirebilir, hem de iştahınızın kontrolünü sağlamanıza destek olacaktır. Unutmamak gereken önemli bir nokta var: sofraya aç oturmamak ana öğünde tüketeceğiniz besin miktarını etkiler, azaltır. Ara öğünler midenizi rahatlatır, dinlendirmeye destektir. Bireye özgü düzenlenmemiş popüler diyet uygulamalarından özellikle yüksek protein içerikli olanlarında gözlendiği gibi bayramda da sürekli protein alımını arttıracak şekilde beslenmek kabızlık problemini doğuracaktır. Bağırsaklarınızı iyi bakabilmek için ilk olarak; bağırsaklarınızı toksinlerden arındırmalı, bağışıklık sisteminize destek olmalısınız. Bayram süresince ve sonrasında probiyotik ve prebiyotiklerden zengin beslenmelisiniz. Probiyotik içerikli ev yapımı turşu, ev yoğurdu, fermente lahana ve prebiyotik içerikli elma, muz, avokado, keten tohumu, soğan, mercimek, kabak tüketimi bağırsaklarınızı iyi beslemenize yardımcı olacaktır. Organlarınızı yormadan, bağışıklığınızı güçlü tutarak, sevdiklerinizle keyifle ve özellikle sevgiye doyduğunuz bir bayram geçirmeniz dileğiyle” dedi.

Yorumlar (0)
banner26
23°
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 09 Ağustos 2020
İmsak 04:24
Güneş 06:02
Öğle 13:14
İkindi 17:05
Akşam 20:16
Yatsı 21:47
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurumspor 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25