GÜLİN ÖZDEMİR / SOSYAL TV

Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, 2019-2023 yılları arasında gerçekleştirdiği projeleri, hizmetleri ve devam eden çalışmaları basın mensupları ile paylaştı.

WhatsApp Image 2023-11-21 at 10.26.57

Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’ın programda yaptığı sunumdan öne çıkanlar;

Yıldırım’ın geleceği için kentimizi inşaa etmek çalıştık. Birçok projeye imza attık. Kadınlarımız, çocuklarımız için çalışmalar taptık. Biz bugünü inşaa ederken geleceğimizi tasarlıyorduk.

Dünya’yı yeniden barışla buluşturacak topraklar inşallah bu medeniyetten çıkacak.  İnsan odaklı çalışmalar yürüttük. İlçemizin en büyük önceliğinin imar ve kentleşme olduğunu bilerek yola başladık. Düğümler bir bir çözerek işe koyulduk.

70’li 80’li yıllardan sonra otomotiv sektörünün gelişmesiyle kentimiz hızlı büyüdü. Bu yalnıza dönen imar planlarıyla bir yere varılamayacağını gördük. İmar uygulamalarımızı gerçekleştirmeye başladık. Tapuları teslim ettik. İnsanların boş yerleri var ama tapu sebebiyle bina yapamıyorlar. Biz imar uygulamalarının çözümünü geliştiriyoruz.

Biz daireleri yıkıp yerine yeni daire yapmıyoruz. Biz çarpık kentleşmenin olduğu yerde yeni yaşam alanı yapıyoruz. Yaptığımız olanlarla birlikte spor, sağlık, sosyal ve kültürel, cami ve okul alanlarını kentimize kazandırıyoruz. İmar planları ve uygulamaları bir sessiz devrimdir.

Davutkadı Kentsel Dönüşüm projemiz bir teyzemizin öncülüğünde gerçekleştirilen proje. Birçok kentsel dönüşüm projeleri ile model olacak çalışmalar yapıyoruz. Büyükşehir Belediyemizin yapmış olduğu kentsel dönüşüm çalışmaları var. Problemlerin çözümü noktasında arabulucu olma noktasında bizzat kendim aracı olmaya gayret gösteriyoruz. Bu durumdan mutlu oluyoruz. Birçok noktada dönüşüm projesi kendiliğinden yürüyecektir.

Ulaşım noktasında da birçok çalışmalar yaptık. Alternatif güzergahlar oluşturuyoruz. Yapmaya devam edeceğiz.

Dönemimiz içerisinde asfaltları sokaklarla buluşurduk. Yeni imar yolları açıyoruz. Düşmüşüm hızlıca olmasını sağlıyoruz. Hem yatay gem dikey yollar oluşturuyoruz.

Değirmenönü, Karapınar ve Mevlana Mahallelerimizde imar planında bulunan yolları açmaya devam ediyoruz.

Asfalt satışı gerçekleştiriyoruz bu konuda da en büyük desteğimiz Bursa Büyükşehir Belediyesi. Dönem içerisinde yaptığımız asfalt çalışmalarında kimseden beden almadık.

Kent estetiği ile ilgili restorasyon çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Cumalıkızık bizim UNESCO’ya ait bir köyümüz inşallah bir köy daha kazandıracağız.

Dere ıslah çalışmaları yapıyoruz. Kentimizi güzelleştirmek adına tüm sinerjimizle çözüm üretmeye gayret gösteriyoruz.  Molla Yegan Çocuk Üniversitesi önceden restorandı şimdi burada çocuklarımız geleceğe ışıkla bakıyorlar.  Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi’nde gençlerimiz üniversiteye hazırlanıyorlar. Çok yoğun bir ilgi var. 50 bin genç bu kütüphaneden istifade etmiş. Sadece Yıldırım’dan değil Balat’tan, Görükle’den gelen öğrencilerimiz var. Sınırsız internetimiz ve her türlü imkanımız var. Mimar Sinan Uyumayan Kütüphanemizi de ilçeye kazandırdık.

Yakın zamanda Karapınar da bir uyumayan kütüphane açacağız.

22 spor tesisi inşallah bu dönem içerisinde Yıldırımlılar ile buluşmuş olacak. Kapalı semt spor merkezlerimiz de var. 40 bin evladımız spor merkezlerimizden istifade etti. Kadın spor merkezimiz sadece Yıldırım’da var. Diyetisyen desteği de sağlıyoruz. Çocuklarımız girdikleri turnuvalarda 300 400 madalya kazanmışlar.

Özel gereksinim gerektiren bireyler için faaliyetler yapıyoruz. Onlar için de birçok eğitimler veriyoruz.

Bursa'da sağanak yağışta pazarı sel götürdü Bursa'da sağanak yağışta pazarı sel götürdü

Pazar alanları inşaa ediyoruz. Modern kapalı pazar alanları yaptık. Mevcut alanları büyüttük. Millet Mahallesi’nde modern pazar alanı inşaa ettik. Arabayatağı Kapalı Pazar alanı olsun bu alanların sayısını gün geçtikçe arttırdık ve arttırmaya devam edeceğiz.

Biz göreve geldiğimizde yeşil alanları arttıracağız demiştik. Bu anlamda ilçeye 78 proje gerçekleştirdik. 30 parkı yeniledik. Balaban Mesire Alanı’nı hemşehrilerimize kazandırdık. Balaban Orman Parkımıza çok yoğun ilgi olmuştu. Trafik tıkanıyordu. Buna da çözüm bulduk. Cumalıkızık Orman Parkı kazandırdık.

Meydan projeleri yaptık. Bayrak alanında düşenlemeye gittik. Yürüyüş yolları, basket sahaları, genişleyen yeşil alanlar oluşturduk. 5 proje gerçekleştirdik.