banner77

banner76

banner4

Ramazanda sağlıklı beslenmenin 10 yolu

Özel Medicana Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Tuğba Küçük, ramazanda sağlıklı beslenmenin yollarını anlattı.

YAŞAM 22.04.2020, 12:26
Ramazanda sağlıklı beslenmenin 10 yolu
banner11

Konu hakkında bilgi veren Tuğba Küçük, “Güçlü bir bağışıklık sistemi için dengeli ve sağlıklı beslenmek önemli. Oruç tutarken sıcak ve susuzlukla baş etmek isteyen kişilerin yedikleri yiyecekler kadar yemedikleri de çok önemli.

Ramazan ayında sağlıklı beslenmek için için gıda seçimlerinizde çok daha fazla dikkatli olmanız gerekmektedir. Ramazan öncesi düzenli spor yapan kişiler spor yapmayı bıraktıklarında, fiziki görünümlerinde olumsuz etkiler görülebilir. Bu yüzden hem metabolizma hızımızı yükseltmek hem de kilo artışına engel olmak için faaliyet seviyemizi arttırmak gerekir.

Protein ihtiva eden gıdalar uzun süreli tok kalmaya ve kas kayıplarının önüne geçmeye fayda sağlamaktadır. Bu sebeple proteinden zengin gıdaların tüketimi çok önemlidir. Bilhassa ramazan ayında yapılan en büyük hata, sahur yapılmadan oruç tutulmasıdır. Bu durum açlık süresini daha da uzatarak metabolizmanın daha çok yavaşlamasına, kan şekerinde düşüşe, kan basıncında da artış ya da azalmaya yol açabiliyor. Bu durum sonucunda halsizlik, uyku hali ve çabuk yorulma gibi şikâyetler görülebilir. Bu yüzden sahurda özellikle yumurta, süt, peynir gibi proteini yüksek gıdaların tüketimine önem verilmeli ve sahur mutlaka atlanmamalıdır.

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte oruç tutan kişilerin günlük beslenme şekli ve öğün sayısı değişmektedir. 3-4 öğün olan günlük beslenme düzeni, 2 öğüne düşerken; özellikle kırmızı et, ekmek, pilav, makarna, hamur işleri, tatlı, börek vb. gıdaların tüketimi artar. Buna karşılık sebze, meyve ve beyaz et tüketimi azalır. Hâlbuki unutmamak gerekir ki ramazan, bayram, tatil ne olursa olsun günlük almamız gereken enerji, protein, vitamin ve mineral oranları değişmez. Her zaman olduğu gibi ramazan ayında da amacımız yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlamak olmalıdır” dedi.

Küçük, “Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde geçirmek için mutlaka sahura kalkılmalı. Sahurda tok tutucu hafif bir kahvaltı yapılmalı. ftar ve sahur arasına iki ya da üç öğün konulmalı. Sahur ve iftarda bol miktarda su içilmeli. Sıcak ve nemli havalar su kaybettirir.Özellikle sıcaklık ve nem artışı ile birlikte vücutta terleme daha fazla olmaktadır. Bununla birlikte artan sıvı ihtiyacını iftar ve sahur saatleri arasında tamamlamak için en az 2-2,5 litre (10-14 bardak) su içilmesi gerekmektedir. İftarda kan şekerini dengeleyecek sağlıklı besin seçimi yapılmalı. Kızarmış ve tuzlu besinler tüketilmemeli. İftar sofrasında yemeğin değil, sohbetin tadı çıkarılmalı. Çay, kahve, meyve suyu, asitli- gazlı içeceklerin tüketimi azaltılmalı. Şerbetli tatlılar yerine sütlü - hafif tatlılar tercih edilmeli. İftar sonrası mutlaka yürüyüş yapılmalı” dedi.

Yorumlar (0)
banner26
15°
açık
Namaz Vakti 30 Kasım 2020
İmsak 06:30
Güneş 07:59
Öğle 12:57
İkindi 15:24
Akşam 17:46
Yatsı 19:10
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Alanyaspor 9 23
2. Galatasaray 10 20
3. Fenerbahçe 10 20
4. Beşiktaş 9 16
5. Kasımpaşa 10 15
6. Gaziantep FK 10 15
7. Başakşehir 10 14
8. Karagümrük 9 13
9. Konyaspor 9 12
10. Rizespor 9 12
11. Malatyaspor 9 12
12. Hatayspor 7 12
13. Trabzonspor 10 12
14. Göztepe 8 11
15. Antalyaspor 10 10
16. Sivasspor 8 9
17. Erzurumspor 9 9
18. Kayserispor 8 7
19. Denizlispor 9 6
20. Gençlerbirliği 9 5
21. Ankaragücü 8 2
Takımlar O P
1. Altınordu 11 23
2. Ankara Keçiörengücü 11 21
3. Samsunspor 11 20
4. Adana Demirspor 10 18
5. İstanbulspor 10 18
6. Tuzlaspor 10 18
7. Altay 9 16
8. Giresunspor 10 16
9. Bursaspor 11 14
10. Balıkesirspor 11 14
11. Akhisar Bld.Spor 11 13
12. Adanaspor 9 12
13. Bandırmaspor 11 11
14. Ümraniye 11 10
15. Menemen Belediyespor 9 9
16. Ankaraspor 10 8
17. Boluspor 10 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Tottenham 10 21
2. Liverpool 10 21
3. Chelsea 10 19
4. Leicester City 9 18
5. Southampton 10 17
6. Wolverhampton 10 17
7. Everton 10 16
8. M. United 9 16
9. Aston Villa 8 15
10. Man City 9 15
11. West Ham 9 14
12. Leeds United 10 14
13. Newcastle 10 14
14. Arsenal 10 13
15. Crystal Palace 10 13
16. Brighton 10 10
17. West Bromwich 10 6
18. Burnley 9 5
19. Fulham 9 4
20. Sheffield United 10 1
Takımlar O P
1. Real Sociedad 11 24
2. Atletico Madrid 9 23
3. Villarreal 11 20
4. Real Madrid 10 17
5. Sevilla 9 16
6. Cádiz 11 15
7. Barcelona 9 14
8. Granada 10 14
9. Athletic Bilbao 10 13
10. Elche 9 13
11. Getafe 10 13
12. Deportivo Alaves 11 13
13. Valencia 11 12
14. Real Betis 10 12
15. Osasuna 10 11
16. Eibar 10 10
17. Real Valladolid 11 10
18. Celta de Vigo 11 10
19. Levante 10 8
20. Huesca 11 7