‘Payitaht’ denilen ve üstelik 4.büyük kent Bursa, şehirlererası ve ülkeler arası ulaşımda, konumuyla tezat ve trajik durumda bulunuyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, hükümetteki bir siyasi partinin genel başkanı olarak, dün "İstanbul'a aşkla hizmet ettik. İşte, bunun için biz İstanbul'a ömrümüzü adadık.” diyordu.

AK Parti’nin en büyük kentteki il kongresinde konuşan Erdoğan, “Son 18 yılda, İstanbul’a 275 milyar lira yatırım yaptık.” bilgisini veriyordu.

Eski ve son başbakan Binali Yıldırım, il kongresi için geldiği Bursa’ya, 18 yılda 23 milyar TL yatırım yapıldığını söylemişti.
Nüfus yoğunluğundan ziyade, nüfusa dayalı bir popülizm merkezi durumundaki İstanbul, karşılığını görebilen kent olmuştur.

Bursa ise…

İktidara mensup milletvekillerinin, yatırım politikası ve programı için istekleri ve proje beklentilerini anlatmaya çalıştığı ve bakanları markaja almaya çalıştığı kent olmuştur.

Milletvekilleri tarafından da ifade edidiği üzere, Bursa için ‘Söke Söke…’ hizmet refleksi yürütülüyor.

Eleştirilecek, hayal kırıklığı denilebilecek durum değildir, çünkü kentinin hakkı için çalışmaktır, söz konusu olan…

Mesele…
İktidarın; genel merkez, hükümet ve devlet politikasıyla Bursa’yı nasıl gördüğü ve ne politika ürettiğidir.
İşte, bu noktada…
Sıkıntı var!

İstanbul’u yıllar öncesiyle metorlarla örmeye başlayan iktidar, elindeki en büyük kent de Bursa olunca, nihayet metro yatırımını göreceğiz.

Tek proje yetmez!

Arada, İzmir olmasaydı, Marmara’ya asma köprü ve Bursa’yı da rahatlatan otoyol yapımı da, zor gerçekleşirdi.
Bursa, merkezi iktidarda bulunan siyasi partilerin yerelde de iktidar oldukları bir kent olmuştur.
DSP’nin hükümet dönemiydi ve aynı siyasi partili büyükşehir belediye başkanının ricasıyla Bursa’daki yerel gazeteler, ortak bir dille “Çevre Yolu istiyoruz!” manşeti atmıştı.
ANAVATAN’lı dönemde, aynı siyasi partili büyükşehir belediye başkanı, üstelik il başkanını da katılımıyla bir günde Ankara’nın icracı bakanlarını, yerel gazetecilerle ziyaret etmişti.

Son durumla…
Bursa’nın, AK Parti’nin hükümeti ve yerel iktidarı döneminde önemli hizmetlerin aldığını söyleyebiliriz, ama…
Ankara’dan, hükümetten;
Büyük, daha büyük projelere ihtiyaç var.
Durumu bakın ki;
4.büyük kent olarak…
Şehirlerarası ve ülkelerarası seyahat için en büyük kent İstanbul’a ve hızlı trenle seyahat için 24.büyük kent Eskişehir’e gitmek durumdayız.
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, devlet kurumlarının ve devletin hızlı işlemesi demek olarak anlatılmıştı, ama…
Marmara Boğazı’na asma köprüler biterken, Doğu’nun zor şartlarında tünellerle yollar açılırken, Bursa’ya bir hızlı tren getirilemedi.