Türkiye’de reform çok konuşuluyor, adalet ve ekonomiye odaklanılıyor. Böyle çifte meselede, yıllardır ihtiyaç duyulan çifte reforma değinelim.
Adalet…

Bizim toplumda, “Adalet, er ya da geç tecelli eder” diyoruz, ama yargı bürokrasisi, çözüm bekliyor.
Yıllardır…

Bursa’da, kurumsal ve mekansal koşullarıyla istinaf mahkemelerine yani yerele ait adli kararların götürüleceği üst yargıya ihtiyaç konuşuldu.

Gerçekleşti, ama…

Üst yargı kurumundaki gündem yoğunluğu, kadro yetersizliğiyle birleştiği için de, davaların yıllardır sürmesi oluşuyor.
‘Adalet’ reformu derken…

Hak arayan herkesin, davalarının makul sürede sonuçlanabileceği yargı işleyişine çözüm getirmesi gerekiyor.

Hatta…
‘Adalet’ reformu derken…
Açılan davalardaki nedenlere bakılarak;

Bu nedenleri mininuma indirilebilmesini sağlayacak, hayatın farklı alanlarına alt yasal düzenlemeler getirilmelidir.

Siyasi iradenin, hem hükümet nezdinde hem de yaşadığımız Bursa’dan örneklerle de çözümler üzerinde de durması gerektiğini düşünüyoruz.
…Ve!
‘Ekonomi’ derken…

Bankacılık alanında da, vatandaşların karşılaştıkları ve huzursuzluk yaşatan koşullar bulunuyor.

Mesela…

Kredilere, zorunlu olarak hayat sigortaları yapılıyor, ciddi primler kesiliyor ve böyle gerçekte, “Sigorta sektörü büyüyor!” deniliyor, ama hormonla…
Bu durumu da geçtik…

Mesela;

Denizbank’ta…
Tüketici kredisi kullanan müşteri;

Hesap hareketlerine bakar…

Hayat sigortası da bir yana…

Sözlü bilgilendirilmesi olmadan, ‘ATM Koruma Paketi’ ve ‘Cüzdan Sigorta Poliçesi’ denilerek, her biri için de 216 TL olmak üzere, toplamda 432 TL prim parası tahsil edildiğini öğreniyor.
Mesela;
Yapı Kredi Bankası’nda…
Bir müşteri;

Limitli esnek hesabın asgari ödemesi olan, ama geciken 40 lira 66 kuruş için uyarı mesajları alır, ama unutur.
Bir bakar…
Bu birkaç 10 TL’lik ödemenin yapılmadığı gerekçesiyle de, Kredi Risk Merkezi’ne ‘gecikme’ bildirimi yapıldığına ilişkin, mesaj alır.

Hükümet;
Böyle bir duruma da son vermeli ve örneğin 1000 TL’nin altındaki gecikmelerin, risk kaydına işlenmemesini sağlamalıdır.
Mesela;

QNB Finansbank’ta…
Bir müşteri, esnek hesaba ait yaklaşık 500 TL asgari ödemesini geciktirdiği için bankanın markajıyla karşılaşır.

Banka, farklı telefon hatları üzerinden, aynı gün içerisinde ve kısa aralıklarla müşterisine ‘hatırlatma’ gerekçesiyle defalarca aramada bulunur.
Yukarıdaki sorunlara, çözüm şart!

‘Adalet’ ve ‘ekonomi’;

Toplumsal huzurun temel yapı taşlarını oluşturan kavramlar ve işleyen sistemin başlıca unsurlarıdır.
Pandemi;

Herkesi etkiledi, ama…
Çalışanlarından emeklisine kadar, kredi ve kredi borçlarını yapılandıracak çözüm ihtiyacı var, ama bu çözüm yok.
Pandemi döneminde dahi…

Nelerle karşılaşıyoruz.

Reformu konuşacak;

Yukarıdaki meseleler, ajandaya yazılmalıdır.
Her şey;

Huzur için!