Binlerce sürücüyü yakından ilgilendiren trafik sigortasında yapılan zamlar yeniden şekillendi. Trafik sigortasında prim artışları aylık olarak belirleniyor. 1 Temmuz itibarıyla geçerli olacak olan artış oranı yüzde 3.5 olarak belirlendi. İyi sürücü ve kötü sürücü arasındaki fark ne kadar oldu? Ortalama bir özel otomobil için ne kadar ödeme yapılıyor? Özellikle son dönemde kasko fiyatlarında düşün yaşandı. Kasko yaptırmak için en ideal zaman hangisi?
Konuyla ilgili merak edilenleri Tüketici Konfederasyonu Sigorta Komisyonu Başkanı (TÜKONFED) Turusan Bağcı, Milliyet’e açıkladı. Bağcı konuşmasında şu ifadeleri kullandı:
“Trafik sigortası prim artışları maliyet endeksine göre belirlenecekti. Yani araç fiyatlarındaki artışa, parça fiyatlarındaki artışa, onarım maliyetlerine bakılacaktı. Bununla ilgili TÜİK’in verileri baz alınıp trafik sigortasında bunun ortalamasına göre maliyet çıkarılıp fiyat artışları buna göre belirlenecekti.
Haziran ayı için yüzde 3.5 gibi bir artış yapılmıştı. Temmuz ayında da yüzde 3.5’lik bir artış belirlendi. Artış oranlarına başta sigorta şirketleri olmak üzere çok ciddi itirazlar geliyor. ‘Sadece enflasyon yüzde 75, yüzde 3.5 seviyesi düşük. Biz yüzde 140 oranında zarar ediyoruz’ diyorlar.
KÖTÜ SÜRÜCÜLERİN PRİMİNİ ÖDÜYORUZ
Sigorta şirketleri kötü sürücüleri sigorta yapmaktan kaçınıyor. Yılda 3’ten fazla kaza yapan sürücüler var. Şu anda 22 milyon hiç kaza yapmayan sürücü var. 1.2 milyon yaklaşık 1 ve üzeri hasar yapanlar var. İyi sürücülerden, ‘Biz kötü sürücülerin primini ödüyoruz. Ben 20 yıldır hasar yapmıyorum. Yüzde 50 hasarsızlık indirimine ulaşmama rağmen neden 16 bin TL trafik sigortası ödüyorum’ diyenler var. ‘Biz kötü sürücüyü finanse etmek istemiyoruz. İyi sürücü ile kötü sürücü arasında fark artsın’ diyorlar.