banner5

banner4

Prof. Dr. Mahir Uğur: “Belinizi olabildiğince dik tutmaya gayret edin”

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Mahir Uğur, bel ağrılarına kesin teşhis konulup nedeni anlaşılmadan müdahalede bulunulmaması gerektiğini belirterek, belin olabildiğince dik tutulması gerektiğini söyledi.

SAĞLIK 25.07.2020, 10:06
Prof. Dr. Mahir Uğur: “Belinizi olabildiğince dik tutmaya gayret edin”
banner11

Medova Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Mahir Uğur, bel ağrılarının insanların vücudunda en çok ağrı çektikleri bölgelerin başında geldiğini belirtti. Birçok insanın günlük yaşantıda belini hiç düşünmeden hareket ettirdiğini ve bu yüzden de bel ağrıları ile sıkça karşı karşıya kalındığını kaydeden Prof. Dr. Mahir Uğur, “Günlük yaşantımızda bel ağrılarını önlemek için dikkat etmemiz gereken önerileri kısaca şöyle özetleyebiliriz; Yerden bir cismi kaldırırken dizlerinizi kırın ve çömelerek alın ve ona doğru uzanmayın, yanına iyice yaklaşın. Yükü belinizle değil, bacaklarınızla kaldırın. Ayakta iken belinizi sağa veya sola doğru döndürerek eğilip yerden bir şey almayın ve yük elinizde iken dönmeniz gerekiyorsa belinizle değil ayaklarınızın yerini değiştirerek dönün. Cismi taşırken her iki ayağınız arasındaki mesafe de yaklaşık omuz genişliğinde olmalı ve ayak uçlarınız dışa bakmalı. Yumuşak, alçak ve derin koltuklarda oturmayın. Kol konacak sandalye ve koltukları tercih edin. Sandalye veya koltukta otururken, televizyon veya herhangi bir gösteriyi izlerken dik bir pozisyonda olmaya gayret edin ve bunu alışkanlık haline getirin” dedi.

“Belinizi olabildiğince dik tutmaya gayret edin”

El yüz yıkarken ya da dişleri fırçalarken lavaboya doğru eğilinmemesi gerektiğini belirten Prof. Dr. Uğur, “Belinizi olabildiğince dik tutmaya gayret edin. Bu yüzden evinizdeki lavaboların mümkünse biraz daha yüksekçe yapılmasını sağlayın. Kesin teşhis konulup bel ağrınızın nedeni anlaşılmadan belinizi asla çektirmeyin ve el ile müdahale yaptırmayın. Bunun bazen felce kadar giden sonuçlara yol açtığını unutmayın. Yatakta pozisyonunuzu belirlerken yan yatarak kalça ve dizlerinizi karnınıza doğru çekerek bacaklarınızı toplar ve ana rahmindeki gibi kıvrılarak durursanız rahat edersiniz. İki bacağınızın arasına yumuşak bir yastık koymanız da iyi olur. Daha önce bel rahatsızlığı geçirmişseniz, güreş, boks, judo, futbol, basketbol gibi mücadele sporlarından ve halter, jimnastik, golf, tenis gibi uğraşılardan uzak durun. Bunların yerine yürüme ve yüzme gibi sporları tercih edin. Beli fazla eğmeden bisiklete binmek de faydalıdır” diye konuştu.

“Uzun yola çıkarken de belinizi ince bir yastıkla destekleyin”

Bisiklet kullananların gidon çatalının barın 2-5 santimetre üstünde olması gerektiğini kaydeden Prof. Dr. Uğur, “Dağ bisikletlerinde bu ölçü 7-15 santimetre kadar olabilir. Oturak yüksekliğine gelince, ayağınız pedalda saat 6 konumunda olduğunda, bacağınız tamamen uzatabilmiş olmanız gerekir. Ayağınızı pedalın üzerine koyduğunuzda dizinizde hafif bir kavis olmalıdır. Aynı şekilde gidonu tuttuğunuzda da dirseklerinizde hafif bir kavis olmalıdır ve sırtınızda herhangi bir gerginlik hissetmemeniz gerekir. Bisikletinizi düzgün ayarlayamadığınızı düşünüyorsanız muhakkak profesyonel bir kişiden destek alınız. Ayrıca oturak yerinizin ön ucunu 10-15 derece aşağıya doğru eğerek sırt bölgesine, alt omurga ve pelvisten gelen baskıyı azaltabilirsiniz. Otomobil kullanırken arkaya yaslandığınızda koltuk belinizi desteklesin ve adeta kavrasın. Uzun yola çıkarken de belinizi ince bir yastıkla destekleyin. Otomobile bindiğinizde koltuğunuzu pedallara yakın olacak şekilde ayarlayın. Dizlerinizin de kalçanızın biraz yukarısında durmasını sağlayın. Aksi halde beliniz rahat etmez” şeklinde konuştu.

Yorumlar (0)
banner26
20°
açık
Namaz Vakti 03 Ağustos 2020
İmsak 04:16
Güneş 05:57
Öğle 13:15
İkindi 17:07
Akşam 20:23
Yatsı 21:57
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurum BB 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25