banner5

banner4

Obezitede davranış tedavisi

SAĞLIK 29.06.2020, 10:32 29.06.2020, 15:41
Obezitede davranış tedavisi
banner11

Uzmanlık tezimin konusu obezite ve beslenme bozuklukları üzerinedir. Bu konular ile ilgili senelerce çalıştım, bir çok hasta görüp tedavi ettim. Güncel gelişmeleri takip ederek doğru bilgileri hastalarıma ve çevreme aktarmaya devam ediyorum. Bu kadar yılın sonunda net olarak söyleyebileceğim şey şudur: Sadece diyet listeleri ile hastaları sağlıklı bir şekilde zayıflatamazsınız. Hastaya insan vücudunu ve bu vücudu yaşatan besinlerin özelliklerini bir öğretmen gibi anlatacaksınız. Sonrasında ise obeziteye yol açan nedenleri teker teker ortadan kaldırmaya yönelik bir strateji oluşturacaksınız. Bir eğitmen gibi beslenmenin ne olduğunu hastaya öğretecek ve onu doyuracaksınız. Evet garip gelebilir ama hastayı (obezite bir hastalıktır) doyuracaksınız. Dünyanın sosyo kültürel düzeyi yüksek ülkelerinde artık kibrit kutusu kadar peynir ile 3-5 adet badem içeren listelerin bir işe yaramadığı anlaşılmıştır. Darısı başımıza.

Bazı alışkanlıklarımızı değiştirmek obeziteyi önlemede ve hatta tedavi etmede çok yarar sağlamaktadır. 40 maddeyi aşan beslenme davranışlarının nisbeten az bilinenlerini sizlere aktararak yaralı olmayı umuyorum.

1-Sabah kalkınca aç karnına 1 bardak limonlu ve ılık su içmek yararlı olmaktadır.

2-Yumurta gibi sağlıklı ve hemen hemen her proteinde bulunması gereken amino asitleri içeren bir gıdayı kahvaltıda eksik etmemeli. Yumurta vücudumuz tarafından 1 gramı bile atılmayan, enerjide, tamiratta kullanılan bir protein ve mineral deposudur. Yumurtanın içinde bulunan lösin, kan şekerinin düzenlenmesinde rol oynayarak kilo vermenize yardımcı olur.

3-Özellikle doğal hazırlanmış elma sirkesi midede tokluk hissini arttıran ve probiyotik desteği sağlayarak kilo verdiren bir gıdadır.

4-Neden aşırı yemek yediğimizi sık sık kendimize sormalıyız.

5- Yavaş çiğnemeyi ve yavaş yutmayı alışkanlık haline getirmeliyiz. Sanıldığından da etkili bir yöntemdir.

6- Yemeklerden yarım saat önce veya sonra bol su içmeliyiz. Bisküvi yerine açlığınızı bastırmak için suyu deneyin. Gerçek açlığın olup olmadığının en iyi anlaşılır yolu su içmekten geçer.

7- Zayıflamış halimiz nasıl olur, bu halimizle ne kazançlar elde ederiz düşüncesi bizi motive eder.

8- Ara öğünler çok tehlikelidir. Açlığımızı bastırdığımızı zannederiz. Oysa bu öğünlerde vücudumuzun savaş ve temizlik hücrleleri görevlerini yapamaz olur. Giderek daha da yağlanırız. Ara öğün aldatmacalarına asla inanmayın.

9- Kendi kendinize kilo vermek için söz verin. İradenizi güçlendirin.

10- Kan şekerinizi belirli aralıklar ile ölçüp sabit bir düzey izlemesini sağlayın. Bu sadece şeker hastaları için değil, kilo fazlası olan kişiler için de kendini izleme açısından çok yararlıdır.

11- Tuz kullanımına çok dikkat edilmeli. Rutin bir işlem gibi değil, yemeklere en son tat amacı ile tuz katılmalı. Yemek istemediğiniz bir gıdayı inatla yememeye odaklanın. Beyniniz kabullenecektir.

12- İkramları azaltmaya gayret edin. Mümkünse yemeklerinizi kendiniz hazırlayın. Ev yemeklerine ağırlık verin.

13- Her zaman tabağınıza aldığınız yemeğin sağlıklı olup olmadığını sorgulayın. Yediğim doyurdu mu, gerçekten açmıyım sorularını kendinize her daim sorun.

14- Sanılanın aksine organik, tuzu az tereyağı veya diğer organik yağlar düşük kalorili, yağı azaltılmış gıdalardan daha sağlıklıdır.

15-Tüm kaloriler eşit değildir. Kalori saymak yerine aldığınız gıdaların besleyicilik özelliklerine odaklanın.

16-Asansörü kullanmak zorundamısınız? Bir durak önce inip yürümenizde sıkıntı var mı? AVM lerde girişe uzak park etmek sizi zorlarmı? Bunları sık düşünün, uygulayın.

17-Hemen her gün bir boy aynası karşısında düz ve profilden vücudunuzu inceleyin.

18-Kilo vermek adına arkadaşlarınız ile iddialaşın.

19-Yüksek topuklulardan uzak durun. Ortopedik yatak ve yastık kullanın. Mümkün olduğunca bacak bacak üstüne atmamaya gayret edin. Oda ısınız genellikle 20-22 derecelerde olsun.

20-Çalışma masanızda su bulunmasın. Su içmek için arada kalkın.

21-Mutfakta, açıkta yiyecek olmasın. Buzdolabını açar açmaz gözünüzün önünde iştahınızı artıracak yiyecekler bulunmasın.

Yorumlar (0)
banner26
21°
hafif yağmur
Namaz Vakti 07 Temmuz 2020
İmsak 03:40
Güneş 05:34
Öğle 13:14
İkindi 17:11
Akşam 20:43
Yatsı 22:29
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Beşiktaş 30 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 33 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24