banner142

banner4

banner143

banner86

banner102

Bilim insanları açıkladı: Kalp hastalıkları riskini azaltıyor

On binlerce gönüllü üzerinde yapılan yeni bir çalışma, en uygun uyku saatinin 22:00 ile 23:00 arası olduğunu gösterdi.

SAĞLIK 09.11.2021, 15:39
Bilim insanları açıkladı: Kalp hastalıkları riskini azaltıyor
banner11

İngiltere’de Exeter Üniversitesi'nden bilim insanları, uykuyu vücut saatine uyacak şekilde senkronize etmenin, kalp krizi ve felç riskinin azalmasını sağladığını söyledi. Ayrıca, gece yarısından sonra uyuyan kişilerin, kalp hastalığına yakalanma riskinin yüzde 25'ten daha fazla olduğu keşfedildi.

İngiltere'de Exeter Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma uykuya dalma saatiyle kalp hastalıklarına yakalanma riski arasında bir ilişki olduğunu ortaya koydu. 

BOYUNCA SAĞLIKLARI TAKİP EDİLDİ

European Heart Journal'da yayınlanan çalışma için araştırmacılar, gönüllüler tarafından giyilen kol saati benzeri bir cihaz kullanarak yedi gün boyunca uyku ve uyanma süreleri hakkında veri topladı. Ayrıca, ortalama altı yıl boyunca gönüllülerin kalp ve dolaşım sağlığı takip edildi.

Söz konusu yetişkinlerin 3 binden fazlasının kalp hastalıklarına yakalandığı ve çok azının "ideal" 22:00 ile 23:00 saatleri arasında ya da daha erken yatan kişilerde meydana geldiği belirtildi

Çalışmada ayrıca, gece yarısı veya daha sonrasında uyuyanlarda kalp hastalığına yakalanma riskinin yüzde 25 daha yüksek olduğunu ortaya konuldu.

Exeter Üniversitesi'nden araştırmanın yazarı Dr. David Plans,  "Araştırmamızda  nedensellik sonucuna varamasak da bulgular erken veya geç yatma saatlerinin vücut saatini bozma olasılığının daha yüksek olabileceğini ve kalp sağlığı için olumsuz sonuçlar doğurabileceğini gösterdi” diye konuştu.

Bununla birlikte Plans, “Kalp sağlığı için en riskli zamanın gece yarısından sonra olduğunu gördük. Çünkü geç saate yatanların, vücut saatini sıfırlayan sabah güneşini görme olasılığı düşüyor” dedi.

İngiliz Kalp Vakfı'ndan kalp hemşiresi Regina Giblin ise "Bu büyük araştırma, çoğu insanın kalbini uzun vadede sağlıklı tutması için akşam 22.00 ile 23.00 arasında uyumanın önemine vurgu yaptı. Ancak, bu çalışmanın yalnızca bir ilişki gösterebileceğini ve neden-sonuç kanıtlayamadığını hatırlamak önemlidir. Kalp ve dolaşım hastalıkları için bir risk faktörü olarak uyku zamanlaması ve süresi konusunda daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.Yeterince uyumak genel sağlığımız, kalp ve dolaşım sağlığımız için önemlidir ve çoğu yetişkin gecede 7 ila 9 saat uyumayı hedeflemelidir” değerlendirmesinde bulundu.

TEK FAKTÖR UYKU DEĞİL

Öte yandan,uzmanlar kalp sağlığını etkileyebilecek tek faktörün uyku olmadığını vurguladı. Buna göre, tansiyon ve kolesterol seviyelerini takip etmek, kilo yönetimi, düzenli egzersiz yapmak ve  tuz ve alkol alımını azaltmak da kalp ve diğer hastalıklara karşı korunmada büyük bir önem taşıyor.

Yorumlar (0)
banner130
banner116
-4
açık
Namaz Vakti 20 Ocak 2022
İmsak 06:47
Güneş 08:15
Öğle 13:20
İkindi 15:52
Akşam 18:14
Yatsı 19:37
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 22 51
2. Konyaspor 21 42
3. Fenerbahçe 22 36
4. Alanyaspor 22 35
5. Beşiktaş 22 35
6. Hatayspor 22 35
7. Başakşehir 21 34
8. Adana Demirspor 22 34
9. Kayserispor 22 31
10. Gaziantep FK 21 31
11. Sivasspor 22 30
12. Karagümrük 22 30
13. Galatasaray 22 27
14. Giresunspor 22 26
15. Kasımpaşa 22 24
16. Göztepe 22 24
17. Antalyaspor 22 23
18. Rizespor 22 21
19. Altay 22 18
20. Ö.K Yeni Malatya 21 15
Takımlar O P
1. Ümraniye 20 42
2. Ankaragücü 20 42
3. Erzurumspor 20 38
4. Eyüpspor 20 36
5. Bandırmaspor 20 33
6. İstanbulspor 20 33
7. Adanaspor 20 32
8. Samsunspor 19 30
9. Tuzlaspor 20 27
10. Gençlerbirliği 20 26
11. Manisa Futbol Kulübü 20 25
12. Boluspor 19 24
13. Kocaelispor 20 24
14. Keçiörengücü 20 23
15. Menemen Belediyespor 20 23
16. Altınordu 20 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 20 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 22 56
2. Liverpool 21 45
3. Chelsea 23 44
4. West Ham United 22 37
5. Tottenham 19 36
6. Arsenal 20 35
7. M. United 21 35
8. Wolverhampton Wanderers 20 31
9. Brighton 21 29
10. Leicester City 19 25
11. Crystal Palace 21 24
12. Southampton 21 24
13. Aston Villa 20 23
14. Brentford 22 23
15. Leeds United 20 22
16. Everton 19 19
17. Watford 19 14
18. Norwich City 21 13
19. Newcastle 20 12
20. Burnley 17 11
Takımlar O P
1. Real Madrid 21 49
2. Sevilla 21 45
3. Real Betis 21 37
4. Atletico Madrid 20 33
5. Real Sociedad 20 33
6. Barcelona 20 32
7. Rayo Vallecano 20 31
8. Villarreal 21 29
9. Valencia 21 29
10. Athletic Bilbao 21 28
11. Espanyol 21 27
12. Celta Vigo 21 26
13. Osasuna 21 25
14. Granada 20 24
15. Elche 21 22
16. Mallorca 20 20
17. Getafe 20 18
18. Deportivo Alaves 21 17
19. Cadiz 21 15
20. Levante 20 11