banner5

banner4

Dijital Türkiye kullanımı yüzde 50 arttı

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, “2020’nin ilk yarısında vatandaşlarımızın Dijital Türkiye kullanımı yüzde 50 artmıştır. Salgın sürecinde vatandaşımızın hayatını kolaylaştıran birçok yeni dijital hizmeti devreye aldık” dedi.

POLİTİKA 26.06.2020, 16:15
Dijital Türkiye kullanımı yüzde 50 arttı
banner11

Dijital Türkiye ve Bürokrasinin Azaltılması 2020 Toplantısı’nın ikincisi Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay başkanlığında yapıldı. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen toplantının açılışında konuşan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sürecinde dijitalleşmenin öneminin bir kez daha öne çıktığını belirtti. Oktay, “Salgınla mücadele yönetimimiz ve normalleşme sürecimiz hepimize bir kez daha şunu net şekilde gösterdi; bir yanda salgın ile mücadele tüm gücüyle devam ederken, bir yandan da kamudaki hizmetler hiçbir şekilde kesintiye uğramadı. Bundaki en önemli etkenlerden birisi Dijital Türkiye’de geldiğimiz noktadır” diye konuştu.

Dijital Türkiye Platformu’na toplam giriş sayısında geçen yılın toplam giriş sayısı olan 1,2 milyar seviyesini 6 ay gibi bir sürede yakaladıklarını söyleyen Fuat Oktay, “Bir başka ifadeyle 2020’nin ilk yarısında vatandaşlarımızın Dijital Türkiye kullanımı yüzde 50 artmıştır. Salgın sürecinde vatandaşımızın hayatını kolaylaştıran birçok yeni dijital hizmeti devreye aldık. Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu, e-Seyahat İzin Belgesi, işçilerimizin prim erteleme kapsam listesi ve seyahat başta olmak üzere gerekli olan sağlık belgeleri, salgın sürecinde yeni eklenen hizmetlerden en çok kullanılanlardan bazıları” şeklinde konuştu.

Bürokrasinin azaltılması ve vatandaşların işini kolaylaştırma yönünde çok önemli mesafe katettiklerini söyleyen Oktay, “Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ne geçiş ile birlikte vatandaşına sunduğu kamu hizmetlerinde 42 binden fazla belge isteyen devletteki bürokrasiyi azaltarak, bin belgenin altına indirmiş durumdayız. Hedefimiz bu sayıyı sıfıra indirmektir. Kamu hizmetlerinde belge değil beyanı esas alan ‘sıfır belge’ politikamız doğrultusunda da Dijital Türkiye Portalından sunulan kamu hizmeti başına yaklaşık 4 olan belge sayısını, 2019 yıl sonu itibarıyla 0,31’e düşürdük. Şimdi bunu daha da aşağıya çekmeye çalışıyoruz. Dijital Türkiyeyi kullanan 16 yaş üzeri vatandaş sayımız 48,5 milyona ulaşmıştır. Bugün artık Dijital Türkiye’de yeni bir döneme geçiyoruz. Bugüne kadar hizmetlerin dijital ortama alınmasını sağlayarak ilk aşamayı tamamladık. Şimdi bu hizmetlerin daha hızlı, daha güvenilir ve kullanımı daha kolay olacak şekilde verilmesini sağlayacak, aynı zamanda yapılan işlemlerin performansının anlık olarak değerlendirilebileceği ve iyileştirmelerin yapılabileceği bir Dijital Türkiye Portalı için gerekli olan çalışmalara odaklanıyoruz” ifadelerini kullandı.

2020 yılında Dijital Türkiye çalışmalarındaki temel önceliğin vatandaşların Dijital Türkiye Portalı üzerinden belli bir konuyla ilgili tüm hizmetlere tek bir sayfadan ve kolayca ulaşmasını sağlamak olduğunu kaydeden Oktay, “Vatandaşlarımız, Haziran ayı başında açılan ‘Araçlarım’ sayfasına giriş yaparak, taşıtlarıyla ilgili araç muayene bilgisi, vergi borcu, sigorta durumu, trafik cezası ve HGS geçişleriyle ilgili sorgulamaları tek bir ekrandan tamamlayabilmektedir. Şu ana kadar bu uygulamadan yaklaşık 5 milyon kişi yararlanmış durumda. Bu rakam, bu tür uygulamaların vatandaşlarımıza nasıl bir kolaylık sağladığının bir göstergesidir. Aynı zamanda ‘Bütünleşik Sosyal Yardım Bilgi Sistemi’ ile sosyal yardım başvuru süreci, çok kısa bir zaman dilimine indirildi. ‘Araçlarım’, ‘Bütünleşik Sosyal Yardım Bilgi Sistemi’ gibi uygulamaların benzerlerini diğer alanlara da taşıyoruz. ‘Çalışma Hayatım’, ’İkametgahım’ ve ‘Teşvik Destek Başvuru Sistemi’ ekranlarını da hayata geçiriyoruz. ‘Çalışma hayatım’ uygulaması ile vatandaşlarımızın iş arama, çalışmaya başlama, sigorta, emeklilik, sendika, mesleki yeterlilik gibi çalışma hayatını ilgilendiren tüm iş ve işlemleri tek bir ekranda sunacağız. ‘İkametgahım’ uygulaması ile elektrik, su, doğalgaz abonelikleri ile aile hekimi değiştirme ve öğrenci nakli gibi hizmetler de yine tek bir ekrandan sunulacak. ‘Teşvik Destek Başvuru Sistemi’ ile işletmelerimiz tek bir ekrandan hem hangi teşvik veya desteğe başvurulabileceğini görecek hem de başvuru yapabilecek. Bu alanlarda ilgili kurumlarımız çalışmalarına başlamış durumda. En kısa sürede devreye alacağız” açıklamasında bulundu.

Organize Sanayi Bölgelerinin kuruluş işlemleri dahil, OSB’de yapılan iş ve işlemlerin sadeleştirilerek Dijital Türkiye Platformu’na entegre edilmesini sağladıklarının altını çizen Oktay, kamu kurumları arasındaki resmi yazışmaların elektronik ortamda yapılmasını sağlayan e-yazışma projesinin ikinci aşamasını başlattıklarını, imza sirkülerinin yerini alacak e-mühür uygulamasının yasal ve teknik çalışmalarını da başlattıklarını ifade etti. Dijital Türkiye hizmetlerinin ve bunları sunan kurumların performanslarını ölçecek ve raporlayacak, tamamen veriye dayalı geliştirilen “Dijital Türkiye Performans Sistemi”nin pilot çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Oktay, önümüzdeki aylarda da tüm kamu hizmetlerini kapsayacak şekilde yaygınlaştırma çalışmalarına başlayacaklarını belirtti. “Yerel yönetimlerin hizmetlerini de dijital ortama aktarıyoruz” ifadelerini kullanan Oktay, e-Belediye sisteminin çok büyük bir bölümünün tamamlandığını, kalan kısım için de çalışmaların devam ettiğini söyledi. Oktay konuşmasını şöyle tamamladı:

“Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile bürokrasinin azaltılmasına yönelik birçok adım attık. Bu sistem ile de yeterli performansı göstermeyen alanlarda gecikme sebepleri belirlenerek iyileştirme çalışmalarını yapmaktayız. Siber güvenlik konusunda ülkemizin ilk referans dokümanı olan ‘Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi’ hazırlanarak yayımlanma aşamasına gelmiş durumdadır. Bunu da önümüzdeki günlerde kamuoyu ile paylaşacağız. Vatandaş odaklı bir yaklaşımla en kaliteli hizmetin, en kolay ve en hızlı biçimde sunulması yönünde hep birlikte elimizden gelen gayretin en iyisini göstermeye devam ediyoruz. Dinamik ve esnek şekilde sürekli olarak güncellediğimiz Dijital Türkiye çalışmalarımız ile BM e-Devlet gelişmişlik endeksinde elde ettiğimiz 15 sıralık yükselmeyi, bu yıl daha da yukarılara hep birlikte taşıyacağız.”

Yorumlar (0)
banner26
20°
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 14 Temmuz 2020
İmsak 03:48
Güneş 05:39
Öğle 13:15
İkindi 17:11
Akşam 20:40
Yatsı 22:23
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 32 66
2. Trabzonspor 32 62
3. Sivasspor 32 57
4. Beşiktaş 32 56
5. Galatasaray 32 52
6. Alanyaspor 32 51
7. Fenerbahçe 32 50
8. Gaziantep FK 32 42
9. Antalyaspor 32 41
10. Göztepe 32 39
11. Kasımpaşa 32 39
12. Gençlerbirliği 32 36
13. Denizlispor 32 35
14. Konyaspor 32 33
15. Malatyaspor 32 32
16. Çaykur Rizespor 32 32
17. Kayserispor 32 32
18. Ankaragücü 32 29
Takımlar O P
1. Hatayspor 33 63
2. Erzurum BB 33 59
3. Adana Demirspor 33 58
4. Akhisar Bld.Spor 33 57
5. Bursaspor 33 56
6. Fatih Karagümrük 33 53
7. Altay 33 51
8. Keçiörengücü 33 47
9. Ümraniye 33 44
10. Giresunspor 33 44
11. Menemen Belediyespor 33 43
12. İstanbulspor 33 40
13. Balıkesirspor 33 38
14. Altınordu 33 36
15. Boluspor 33 30
16. Osmanlıspor 33 27
17. Adanaspor 33 21
18. Eskişehirspor 33 12
Takımlar O P
1. Liverpool 35 93
2. Man City 35 72
3. Chelsea 35 60
4. Leicester City 35 59
5. M. United 34 58
6. Wolverhampton 35 55
7. Sheffield United 35 54
8. Tottenham 35 52
9. Arsenal 35 50
10. Burnley 35 50
11. Everton 35 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 35 43
14. Crystal Palace 35 42
15. Brighton 35 36
16. West Ham 35 34
17. Watford 35 34
18. Bournemouth 35 31
19. Aston Villa 35 30
20. Norwich City 35 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 36 79
3. Atletico Madrid 36 66
4. Sevilla 36 66
5. Villarreal 36 57
6. Getafe 36 54
7. Real Sociedad 36 54
8. Athletic Bilbao 36 51
9. Valencia 36 50
10. Granada 35 50
11. Osasuna 36 48
12. Levante 36 43
13. Real Betis 36 41
14. Real Valladolid 36 39
15. Eibar 36 39
16. Celta de Vigo 36 36
17. Deportivo Alaves 36 36
18. Leganés 36 32
19. Mallorca 36 32
20. Espanyol 36 24