banner4

banner5

22.02.2021, 10:44

Neden grip olmuyorum?

İlk İnsan Diyeti Kitabı’nı yazan Arthur De Vany ileri yaşına rağmen 25 yıldır neden grip olmadığını bu kitabında ayrıntıları ile anlatmaktadır. Kaliforniya Üniversitesi’nde ekonomi profesörü olan ve aynı zamanda egzersiz ve davranış bilimleri konusunda uzman olan De Vany küçük oğlunun şeker hastası olması üzerine çalışmalarını doğal beslenme ve egzersiz üzerine yoğunlaştırmıştır.

İlk atalarımızın hiç bilmediği, hatta geleneksel yaşantısını günümüzde de sürdüren avcı-toplayıcı toplulukların büyük çoğunluğunun habersiz olduğu bir sürü kronik hastalık bizleri gelip buluyor. Bunlar medeniyet hastalıklarıdır. Obezite, şeker hastalığı, Alzheimer, yüksek tansiyon, kalp hastalıkları ve daha pek çoğu bunlara örnektir diyor De Vany. Bu modern hastalıkların kökeni insan metabolizması ile ilgili problemlere ve iltihaplanmalara dayanmaktadır. Binlerce yıllık bedenimizdeki işletim sistemini modern hayatta bir şeyler bozuyor. Taş devrindeki çocuklar taşlardan kesici alet yapmayı ve bunlarla avcılığı öğrenirken şimdikiler patates kızartması yiyerek ve gazoz içerek bilgisayar karşısında oyunlarda vaktini harcıyor. Doğal olarak tabii ki arada bağışıklık sistemi başta olmak üzere pek çok fizyolojik işleyişte farklılıklar da olacak.

Neden 25 yıldır grip olmadığını açıklarken aslında uygulamadığımız ama çok da yabancı olmadığımız konulardan bahsediyor yazar. Aşağıda yazdıklarım son paragrafa kadar tamamen yazarın uyguladıklarıdır. Sağlıklı bir yaşam için sporun mutlaka gerekli olduğunu biliyoruz. Haftada toplam 1,5 saat spor yapmak sağlığı koruma adına yeterlidir. Yürüyüş, doğada gezme, çok zorlamadan ağırlık çalışma, basketbol, yüzme bunlardan bazıları. Hayvan sevmek ve beslemek de ruhsal açıdan rahatlatıcı bir olay. Spor ve aralıklı açlık dönemleri enerji birikimimizi boşaltmak için mutlaka yapılmalıdır. Aksi halde yaktığımızdan daha fazla yemek yeme içgüdümüze engel olamayız. Atalarımız bu yolla hayatta kalmayı başarmış ve bu genetik yapıyı aslında bizlere kadar aktarmışlardır. Birçok bilimsel çalışma bu özelliğin varlığını kanıtlamıştır. Yiyeceklerin bol olduğu zamanlarda genetik şifremizi taşıyan DNA denilen madde sürekli çoğalır. Oysa vücut kendini kıtlıkta zannettiğinde ise DNA tamir edilmeye başlar ki bu da genel sağlık durumumuzu iyileştirir ve ömrümüzü uzatır. Vücudunuzda kas ile yağ oranını bir dengede tutmak için gerekenleri yaptığınızda o vücut sizi yarı yolda bırakmaz. Kalori saymayı bırakın ve dışarıdan gelen glikozdan uzak durmaya bakın (karaciğer vücudumuzda diğer besin maddelerinden glikoz yapma yeteneğine sahiptir. Eskimoların sürekli balık yeseler dahi glikoz üretmeleri buna örnektir). İnsanların çoğunluğu kendini kontrol etme yeteneğinin aslında ne kadar ağır bir zihinsel faaliyet olduğunu bilmez. Bu zihinsel faaliyet de beyindeki glikoz düzeyini düşürür. Bu nedenle irade gücünüz azalır. Diyetlerin başarılı olamamasının altındaki ana neden budur.

İşin özü şudur: Binlerce yıldır belirli gıdalar ile yaşamaya ayarlı olan genlerimizi alışık oldukları beslenme tarzından ne kadar uzaklaştırırsak sağlığımız da o derece tehlikeye giriyor. İyi beslendiğine inanan beynimiz bizi daha kontrollü yedirir ve hareket etmekten haz alan bir birey olmamız kolaylaşır. Ancak kötü beslendiğinizde beyniniz size yemeye devam etmenizi emreder.

Beslenirken doğal yağları, vücutta yapılamayan ve ancak dışarıdan alınabilen aminoasitleri (hayvansal proteinler ile alınır), Omega-3 ü mutlaka alın. D vitaminine gereken önemi verin. Kontrollü 1 saatlik güneş ışığı hesaplamalara göre 40 bin ünite D vitamini sağlar. İyi bir uyku çok önemlidir. Yorgunluk ve seyahat sonrası çekilen uykusuzluklarda takviye olarak melatonin hormonu kullanılabilir. Ama uykusuz kalmamalıdır. Antioksidanları kullanmak çok önemlidir. Özellikle C, E ve B1, B2, B3, B5, B6 ve B12 vitaminleri ve glutatyon kaynaklarını kullanmayı ihmal etmemelisiniz.

Kıymetli okurlarım bu yazıdan çıkartılması gereken sonuç kısaca şudur: Endüstriyel ürünlerin bol olduğu, tembel olmamız için her türlü olanağın emrimize sunulduğu dünyamızda yine de gayret ederek atalarımızın beslenme sistemini ve kaslarımızı çalıştırmanın yolunu yaşantımıza uyarlamamız gereklidir. Bunun için Arhur De Vany sadece bir örnektir. 3 kuşak geriye, dedelerinize ve büyükannelerinize bakın, ak koyun, kara koyun belli olsun.

Yorumlar (0)
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 28 Şubat 2021
İmsak 06:10
Güneş 07:34
Öğle 13:22
İkindi 16:27
Akşam 19:00
Yatsı 20:18
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 26 57
2. Beşiktaş 25 54
3. Fenerbahçe 25 51
4. Trabzonspor 25 48
5. Hatayspor 26 45
6. Alanyaspor 26 42
7. Gaziantep FK 26 40
8. Karagümrük 26 40
9. Antalyaspor 26 34
10. Göztepe 25 32
11. Sivasspor 25 32
12. Konyaspor 25 31
13. Malatyaspor 26 31
14. Kasımpaşa 25 29
15. Rizespor 26 28
16. Kayserispor 25 25
17. Başakşehir 26 25
18. Erzurumspor 26 25
19. Denizlispor 26 21
20. Gençlerbirliği 25 21
21. Ankaragücü 25 20
Takımlar O P
1. Giresunspor 23 53
2. Samsunspor 23 49
3. Altınordu 24 44
4. İstanbulspor 23 43
5. Adana Demirspor 24 42
6. Ankara Keçiörengücü 23 38
7. Altay 23 38
8. Tuzlaspor 23 38
9. Bursaspor 23 31
10. Bandırmaspor 24 31
11. Ümraniye 24 31
12. Adanaspor 23 26
13. Menemenspor 23 26
14. Balıkesirspor 23 24
15. Boluspor 23 23
16. Akhisar Bld.Spor 23 19
17. Ankaraspor 23 14
18. Eskişehirspor 23 7
Takımlar O P
1. Man City 26 62
2. M. United 25 49
3. Leicester City 25 49
4. West Ham 26 45
5. Chelsea 25 43
6. Liverpool 25 40
7. Everton 24 40
8. Aston Villa 24 39
9. Tottenham 24 36
10. Leeds United 26 35
11. Arsenal 25 34
12. Wolverhampton 26 34
13. Crystal Palace 25 32
14. Southampton 25 30
15. Burnley 25 28
16. Brighton 26 26
17. Newcastle 26 26
18. Fulham 25 22
19. West Bromwich 26 17
20. Sheffield United 25 11
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 23 55
2. Barcelona 25 53
3. Real Madrid 24 52
4. Sevilla 24 48
5. Real Sociedad 24 41
6. Villarreal 24 37
7. Real Betis 24 36
8. Levante 25 32
9. Athletic Bilbao 24 30
10. Granada 24 30
11. Celta de Vigo 24 29
12. Osasuna 25 28
13. Getafe 25 27
14. Valencia 25 27
15. Cádiz 24 25
16. Eibar 25 22
17. Deportivo Alaves 25 22
18. Real Valladolid 24 21
19. Elche 23 21
20. Huesca 25 20