“8 yıldır bitmeyen Doğancı Tüneli, yandaşa açılan rant tüneline dönüştü” diyen milletvekili Selçuk Türkoğlu, “Orhaneli, Keles, Büyükorhan, Harmancık ilçelerimiz ve Osmangazi’ye bağlı dağ köylerimiz; sadece sıradan birer yerleşim yerleri değildir. Buralar, yani dağ yöremiz; bu milletin direncinin, çalışkanlığının ve vakarlı duruşunun yansımasıdır. Ancak ne yazık ki bu kadim coğrafya, yıllardır hak ettiği ilgiyi ve yatırımı maalesef göremiyor. Özellikle altyapı eksikliği artık tahammül edilemez bir noktaya ulaşmıştır. 2025 yılına gelmiş bulunuyoruz ama hâlâ birçok dağ köyümüz çamurla, tozla, virajla ve stabilize yollarla boğuşuyor. Kış geldiğinde çocuklarımız okula gidemiyor, yaz geldiğinde çiftçimiz malını pazara ulaştıramıyor. Ambulans yetişemiyor, otobüs çıkamıyor. Bu çağda yol; medeniyetin, devletin, eşitliğin göstergesidir. Eğer bir köye hâlâ yol gitmiyorsa, oraya devlet yoktur.Ve işte şimdi, tam da bu ihmalkârlığın, bu plansızlığın, bu savurganlığın sembolü hâline gelen Doğancı Tüneli’nin önündeyiz” ifadelerini kullandı.

Image-256

MUSTAFA VARANK NE SÖZ VERMİŞTİ?

“Eski Bakan Mustafa Varank Bursalılara ne söz vermişti? ‘Doğancı Tüneli 2023 yılı sonunda bitecek.’ Yıl oldu 2025’in Haziran ayı. Ortada bitmiş bir proje değil, adeta halen daha bir tünel enkazı var” diyen Türkoğlu, şu ifadeleri kullandı:

Şimdiki Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ise çıkıp diyor ki, ‘2025 yıl sonunu tahmin ediyoruz.’ Bakın, bitecek bile diyemiyor. Tahmin ediyoruz diyor. Çünkü bu iktidar ne planlayabiliyor ne de hesap verebiliyor.”

TEKNİK DETAYLAR

Projenin teknik detaylarına işaret eden Türkoğlu, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Bursa ile Orhaneli arası şu anda yaklaşık 56 kilometre. Bu yol, mevcut haliyle ortalama bir araçla 55 ila 65 dakika sürüyor. Doğancı Tüneli tamamlandığında sadece 1,6 kilometrelik bir kısalma sağlanacak. Tünelin içinden geçiş süresi 15 dakikadan 3 dakikaya inecek.
Yani tüm bu çile, gecikme ve milyarlarca liralık harcama sonucunda sadece 12 dakikalık zaman tasarrufu sağlanacak. Gelelim asıl garabetlik konuya. Doğancı Tüneli için 2017 yılında ilk ihale 93 milyon TL bedelle yapıldı. 2021 yılında tamamlama ihalesi açıldı; bu defa 232 milyon TL daha harcandı. 2023’te ikmal adı altında üçüncü bir ihale açıldı; bedel tam 2 milyar 720 milyon TL olarak kayıtlara geçti. 2024 yılına gelindiğinde elektromekanik sistemler için bir ihale daha açıldı ve bu kalem için de 188 milyon TL harcandı. Toplamda bu tünelin kamuya maliyeti şu an için tam tamına 3 milyar 233 milyon TL’yi aştı. Tam 8 yıl önceki ilk ihaleden bu yana maliyet tam yüzde 3.375 oranında artmıştır. Şu bilgiyi de verelim. Bu 8 yılda bu yol güzergahında meydana gelen kazalarda 11 vatandaşımız hayatını kaybetti, 63 vatandaşımız da yaralandı.
Ki bu bilgi sadece haberlerden derlenmiş bir bilgidir. Çünkü TÜİK ya da Ulaştırma Bakanlığının verileri, kaza verilerini tek tek belli yollara göre derlemiyor, genel bilgi vermekle yetiniyor.
Allah aşkına söyleyin. Bu durum, kamu yönetimi açısından tam anlamıyla bir skandal, tartışmasız bir beceriksizlik değilse nedir? Sonuç? 8 Yılda Bitmeyen toplam uzunluğu yalnızca 2 kilometre olan bir tünel. Evet, kazı işi tamamlandı deniliyor. Ama elektrik sistemleri, havalandırma, yangın önlemleri hâlâ yapılmamış. Her sene başka bir firma ihaleye giriyor, her yıl yeni bir “gerekçe” sunuluyor.”

GERÇEK ŞUDUR!

Selçuk Türkoğlu, mevcut tünel projesinin, rant tüneli projesi olduğunu savunarak, “Doğancı Tüneli artık İktidarın yandaş müteahhitleri için bir gelir kaynağıdır. Her yıl başka bir isim, başka bir tabela, başka bir ihale. Ama ortada hâlâ bit tünel yok” diye konuştu.

BURADAN AÇIKÇA SORUYORUZ

Tünelin tamamlanamamasının hesabını kimin vereceğini soran Türkoğlu, “3,2 milyar lirayı aşan bu harcamanın kalem kalem dökümü nerede? Vatandaşın yıllarca beklediği bu proje neden bitirilemiyor? Valla bizim sözümüz çok net. Yol yapanlardan değil, halkı yolda bırakanlardan hesap soracağız. Doğancı Tüneli, bu iktidarın beceriksizliğinin somut örneğidir. Dağ yöresinde yol yoksa; orada devlet yoktur, halk da kaderine terk edilmiştir. Ben İyi Parti’nin bir milletvekili olarak buradan bir kez daha söz veriyorum. Dağ yöresindeki bu yol sorununun, bu altyapı eksikliğinin, bu ihmalin ve bu israfın her daim takipçisi olacağım” ifadelerini kullandı.