Bir büyük cihan devleti; ‘Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye’ denilince, övgülere mazhar edilen II.Abdülhamid’le finalleştirme yapılıyor, ama Ata’sı Osman Gazi’yle doğan Bursa’yla şöyle bir bakalım…

Malum;

Bursa’nın tren özlemi sürüyor, ama en uzun süreli iktidarın döneminde, böyle bir vuslat, gerçekleşmedi.

AK Parti’nin yönetimindeki en büyük kent durumuna da gelen Bursa’da, İYİ Parti Bursa İl Başkanı Selçuk Türkoğlu, ağır eleştirileriyle surları topa tutuyor.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın, üslup ve dil nedeniyle hayli tepkisiri çeken Turkoğlu’ün hedefinde, dün hükümet vardı ve kentin meydanına oyuncak tren koydu.

İbrahim Tatlıses’le özdeşleyen “Tren gelir, hoş gelir” türküsüyle beraber, Bursa Hızlı Treni’nin hayali eleştirildi.
Bursa, bu duruma düşecek bir kent değildir ve hakikaten iktidar milletvekillerinin arasında, ‘madenden altın zerresi arayan misali çalışanlar’ var.

Nice hükümetler geçti.
Devlet Büyükleri;

Bursa’ya geldiklerinde, ‘Payitaht Bursa’ diyordu, ama ‘hemşeri ve dernekçiliği’ vesayetini oluşturan Anadolu’nun kimi kentleri, İstanbul ve Ankara’nın yanına konuluyordu.
AK Parti’ye haksızlık yapılmasın, çünkü DSP’nin başbakanlığındaki hükümetin döneminde, Bursa; neler çekti...

Üstelik…
Bursa’nın, Orhangazi’li hemşerisi;

1999’da ilinin milletvekili seçilen; Maliye’den sorumlu bakanlık yürüten Recep Önal’ın makamsal konumuna rağmen, Ankara’yla iletişim ve dönüşüm sıkıntısı yaşadık.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin o dönem başkanı Erdoğan Bilenser, gazetelerin yayın yönetmenlerinden ricası olmuştu.
Bursa’nın menfaati doğrultusunda…
Devlet Büyüğü’nün geleceği gün, “Çevre Yolu istiyoruz!” şeklinde ortak manşet kullanılmıştı.
Böyle diye diye…
Belirli bir yol alındı, ama iktidarın değişmesi ve AK Parti’nin hükümet dönemiyle Bursa, ‘Çevre Yolu’na kavuştu.
Bursa Hızlı Tren’in yapımına 2012’de başlanmış, ama duyurulan 2016’da bitmek bir yana, ortada döşenen ray bir yana, biten kaba hat yok.

Kısmetse…
Bir ihtimal;
Cumhuriyet’in 100.Yılı’da!
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Yozgat’lıdır ve bu il ile komşusu Sivas’a kadar uzanan şekilde, hızlı trene kavuşuldu.
Duruma bakın ki…

İki kentin toplam nüfusu, Türkiye’nin 3.büyük ili olan Bursa’nın nüfusunun üçte biri kadarıdır.
Bu sonuç…
İstanbul başta olmak üzere, nüfus göçü ve bir anlamda seçmen göçü verildiği için mi, çok türlü yorum mümkün olacaktır.
AK Parti’li hükümetle…
İstanbul ve Ankara;
Uzun yıllar…
Yeni bağlantı yolları ve kavşaklar ile kentiçi raylı sistem ve hızlı tren nimetlerini gördüler, kurumsal bütçeleriyle rahat ettiler.

Merkezi yönetime, devlete;

Borç yıktılar!

Bursa kadar;

Özünde para ve çözüm üretmeye çalışan belediyecilik, sanayi ve ticaret işvereni var mıdır?

Bakınız…
Geçtiğimiz günlerde;
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı bir törende, afet çalışmalarına destek veren ticaret ve sanayi odalarına teşekkür edildi.
Bu kampanyada;
Ülke geneliyle…
206 milyon TL toplandı.
Bursa’nın tek başına katkısı…
İbrahim Burkay’ın yönetimindeki BTSO’dan 10 milyon TL ve Nilüfer Çevikel’in yönetimindeki DOSABSİAD’dan 10 milyon TL’yle beraber, toplam 45 milyon TL oldu.
Sadece…
Milli ekonomiye zaten olağaünstü getiri sağlayan Bursa, hizmette hakkı olanı istiyor!