Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın turistik yeni reklam filmi, toplumsal tepki nedeniyle kaldırıldı. Farklı bir sosyal medya hesabında görseydik, haddini aşan ‘mizahi’ ürün düşüncesine kapılırdık.
Bakanlık’ça…
Twitter’da, resmi turistik tanıtım mecrası olarak yürütülen ve 750 bine yakın takip edeni bulunan Go Türkiye’de, güvenli turizm mesajı olarak paylaşılan yeni reklam filmi, Türk Halkı’nın tepkisiyle karşılaştı.
Zira…

Turistik tesislerde görev yapanlarda, koronavirüse karşı aşılı olduklarını ve turiste keyif almalarını belirten ifadeler yazılı maskeler takılıydı.

Söz konusu;
“Enjoy, I’m vaccinated” maskeler, belki turizm sektörünün emekçilerinin tümüne zorunlu bir uygulama olmayacak, ama…
Turistlere, ‘güvenli turizm’ mesajının böyle algıyla verilmesini amaçlayan yöntem ve ibare, halkımızı rencide etmiş oldu.
Türkiye’ye aşı temin sıkıntısı yaşanırken, aşılanma gruplarının belirlenmesiyle ilgili de tartışmalar sürüyor.

Durum böyleyken…
Türk çocukları, uzaktan eğitimle salgından izole edilmek istenirken, gelen turist çocuklara ise, turizm çalışanlarınca “Aşılıyız” ve “Güvendesiniz” demek, vicdani mantık zafiyetini de gösteriyor.

Anımsanacağı üzere…
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, turizmle ilgili bir değerlendirmesiyle de tepki çekmiş ve reklam filmi de üzerine tuz biber ekti.

Çavuşoğlu, turizm sektöründeki tüm çalışanların aşılanabilme hedefini belirtirken, “Turistin görebileceği herkesi Mayıs sonuna kadar aşılayacağız ki bu anlamda da tedbirlerimizi alalım.” demişti.
Maalesef…
Atalarımız tarafından kurtarılan vatan topraklarına, şimdilerde “Turistler, tatile gelsinler” ve “Keyif yapsınlar” diye, reklam filmiyle yüzlerimize “Aşılıyız” ibaresi yapıştırılmış oluyordu.
Zaten…
Kendi insanımız, kendi ülkesini tatil yapabilme sorunu yaşarken, keyfini yabancılar sürüyor.
Ege’ye gelen bir turist kafilesi, bültenlere konu olurken, Hawai Adaları’ndaki gibi çiçek halkalarını boyunlarına asmadığımız kaldı.
…Ve!
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’dan bir açıklama yoktu, ama sözünü ettiğimiz reklam filmi silindi.