banner88

banner4

banner89

banner86

banner102

Akıllı otoyol nasıl çalışacak?

Edirne’den Şanlıurfa’ya kadar kesintisiz hizmet sunacak Ankara-Niğde Otoyolu, Türkiye’nin en akıllı yolu olma özelliğini taşıyor. Yerli ve milli imkanlarla üretilen Olay Algılama Sistemi’nin otoyol üzerinde bulunan kameralara entegre edilmesiyle, otoyolda oluşan tehlikeli kaza, ve trafik gibi durumlara göre gerek operatörler gerek sürücülere uyarılar yapılacak.

EKONOMİ 03.09.2020, 12:19 03.09.2020, 12:22
Akıllı otoyol nasıl çalışacak?
banner11

Ankara - Niğde arası mesafeyi 4 saat 14 dakikadan 2 saat 22 dakikaya düşürecek otoyol, Türkiye ekonomisine her yıl 1 milyar 628 milyon lira katkı sağlayacak. Ayrıca yakıttan da tasarruf sağlanmasına yardımcı olacak otoyol ile her yıl yakıttan 127 milyon litre tasarruf edilmiş olacak.

Otoyolu akıllı yapan yerli ve milli olarak geliştirilen merkezi kontrol yazılımı, aynı zamanda olay algılama yazılımı ile entegre çalışarak sistemdeki tüm bilgileri toplayacak ve toplanan bilgiler yapay zeka ve makine öğrenimi sistemleri ile derlenecek. Bu kapsamda sistem, otoyolda oluşan tehlikeli, kaza ve trafik gibi durumlara göre gerek operatörleri gerekse sürücüleri uyaracak şekilde tasarlandı.



Kurulan bu sistem kapsamında, otoyola 3 omurga halinde 1,3 milyon metrelik fiber optik kablo altyapısı, otoyol boyunca 500 adet trafik sensörü, 9 adet meteorolojik ölçüm istasyonu, 208 adet olay algılama kamerası, 335 adet akıllı ulaşım saha yönetim ünitesi ve 687 adet dijital ortam sunucusu kurulumu yapıldı.

Otoyol ve Ana Kumanda Merkezi hakkında bilgiler veren Otoyol, Trafik ve Yol Güvenliği Müdürü Mustafa Akbaş, Uluslararası Avrupa TEM olarak adlandırılan otoyol projesinin son halkası olan Ankara - Niğde otoyolunun açılışının 4 Eylül’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılacağını aktardı.

Otoyolun toplamda 276 kilometre olduğunu ve otoyol güzergahında 208 adet kamera bulunduğunu belirten Akbaş, Türkiye’nin en akıllı otoyolu olarak yola çıktıklarını bildirerek, “Otoyol güzergahımızda 208 adet kamera, 65 adet değişken mesaj işaretleri, 650’nin üzerinde değişken trafik işaretleri mevcut olup, Türkiye’nin ilk yerli ve milli olan yazılımını kullanıyoruz” şeklinde konuştu.



Otoyolda kullandıkları “Olay Algılama Sistemi” hakkında bilgiler paylaşan Akbaş, şunları kaydetti:


“Olay algılama sitemi sayesinde; otoyol güzergahında bulunan 208 adet kameramıza bazı komutlar veriyoruz. Bu komutlar sayesinde otoyolda bir taşıt durduğunda, bir yaya yürümeye başladığında, başıboş bir hayvan otoyola girdiğinde, bir taşıt geri geri manevra yaptığında olay algılama sistemi bunu tespit edip ekranlarımıza atıyor. Bu görüntüler sayesinde operatörlerimiz operasyon başlatıyor. Operasyon kapsamında, duruma ve olaya göre aksiyon alınarak, karayolları, trafik polisi, jandarma, sağlık ekipleri, itfaiye ekipleri olay yerine yönlendiriliyor. Bu koordinasyonun tamamı Ana Kumanda Merkezimizden yapılıyor.”



Otoyoldaki akıllı sistemlerin merkez ile bağlantısının 1.3 milyon metre uzunluğunda fiber optik kablo döşendiğini kaydeden Akbaş, 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vermek amacıyla bütün gişelerde, Ana Kontrol Merkezinde, bağlantı yollarının tamamında, aydınlatma sistemlerinin tamamında enerji kesintisini engellemek amaçlı olarak jeneratör bulunduğunu vurguladı.

Ankara - Niğde Otoyolu’nun Türkiye ekonomisine ciddi bir katkı sağlayacağını aktaran Akbaş, projenin uluslararası alanda önem arz eden bir proje olduğunu belirterek, “Uluslararası Transit Avrupa Otoyolu’nun son halkasıydı Ankara - Niğde Otoyolu, projenin tamamlanmasıyla Edirne’den giren bir sürücümüz Şanlıurfa’ya kadar kesintisiz otoyol konforunda bir hizmet alacak. Bizim güzergahımızda, turizm ve sosyal hayatı canlandırmak amacıyla Tuz Gölü, Nevşehir Ürgüp-Göreme bölgesine ulaşım daha güvenli hale gelecektir” şeklinde konuştu.

Yorumlar (0)
banner113
banner116
18
kapalı
Namaz Vakti 21 Haziran 2021
İmsak 03:30
Güneş 05:28
Öğle 13:11
İkindi 17:09
Akşam 20:44
Yatsı 22:32
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30