İktidara karşı, her fırsatta demokrasi açısından basına, gazeteciliğe önemden söz eden ana muhalefet CHP, Bursa’da ise ‘yazılı basının öneminin azaldığı’ sözüyle medya kentini şaşırttı.

Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin bu ayki oturumunda, muhalefetin de yer aldığı ‘Denetim Komisyonu’ raporu gündeme geldi.
Kurumsal yatırım ve organizayonların medya aracılığıyla duyurulmasını sağlayan reklam ve iletişim politikası ve bütçesi, CHP tarafından eleştiriliyor.
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, demokrasi gayesiyle her fırsatta basını, gazetecileri sahiplenen dil kullanıyor.
Bursa’da ise CHP;
Dijital medyanın da yaygınlaştığı günümüzde, “Yazılı basının öneminin, dijital medya karşısında önemli ölçüde azaldığı” saptamasında bulunuyor.
Pandemi dönemiyle…
Yerel yönetimlerin gelirlerinin azaldığı dönemde, medyaya harcamaların yüksek olduğu iddia ediliyor.
‘Düşük tirajlı’ yayınlara reklam girilmesine karşı çıkan CHP, böyle bir durumu da,
“Gereksiz harcama” olarak tanımlıyor.
CHP, dijital medyanın etkinliğini ifade ediyor, ama çalışılan haber siteleri, ayrıca tartışmaya çekiliyordu.
Bilinmeli ki;
Artık dijital medya da, sıcak haberciliği ve özgün yorumlarıyla toplumsal açıdan, geleneksel yazılı medya gibi okunuyorlar.

Basın İlan Kurumu;
Resmi kurumların reklam, duyuru ve ihale ilanlarından elde edilen gelirle temel demokrasi misyonunu yerine getiriyor.
Kurumsal olarak vurgulandığı üzere, “Resmi ilan ve reklamların yayınlanmasıyla basına sağlanan; özellikle yerel gazeteler için hayati öneme sahip kamu desteği” işlevinde bulunuyorlar.
‘Küçük Bab-ı Ali’ olarak…
Bursa’nın dijital medyası da, sıcak haber ve yorumculuğu gözler önüne sererken, avantajlarıyla rekabet de oluşturuyor.
Bu arada…
AK Parti’nin yönetimindeki belediyeler için ‘Akit’ gazetesi tepkisinde bulunan CHP, Cumhuriyet ve Sözcü gazeteleriyle anıldığını da unutmamalı.
CHP’nin ‘düşük tiraj’ ötekeleştirmesine karşılık, önemsediği Cumhuriyet gazetesi, günlük 25 bin tirajda bulunuyor.

Medya yayıncılığının itibarı ve talebi de mutlak tirajla ifade edilmez, haber ve yorumculuktur; esas olan…
Medya, daima önemlidir.
CHP’nin lideri geçen Bursa’ya geldiğinde...
Nilüfer, Mudanya ve Gemlik’te belediyelerin yeni hizmetleri için törenler yapıldı, ancak…
CHP’nin yerel sosyal medya hesaplarında açıka belirtilmeyen hizmetin detayları, toplum tarafından önce dijital medyadan öğrenildi.
Elbette ki;
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, medya bütçesi için de ‘Hesap verebilir’ olduklarını vurguluyor.
Bursa’nın 17 ilçesini yöneten anakent belediyesi olarak, birkaç yüzbin nüfuslu bir ilçe belediyesiyle kıyas edilemeyeceklerini, hatta ekonomik davranıldığını ifade ediyor.