Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun dünkü sözleri, Bursa için ‘bardağı taşıran son damla’dır. Hükümet, “Dimyat’a pirince giderken, evdeki bulgurdan olma” sözünü, siyaseten unutmamalılıdır.

Dün…

İstanbul’da, mevcut bir metro hattının uzatılmasını öngören projede, rayların kaynakla birleştirilmesinin töreni vardı.

Her fırsatta…

İstanbul için;
Merkezi yönetim tarafından, merkezi yönetim bütçesiyle raylı sistem; metro projelerinin devamı vurgulanıyor.

Geçtiğimiz günlerde…
Karaismaoğlu’nun, İstanbul’a pozitif ayrımcılık fotoğrafı oluşturan veciz sözlerini gündeme taşımıştık ve merkezi yönetimin kentsel raylı sistem yatırımı açısından, bursa için ‘Adil’ olunması gerektiğini söylemiştik.
Bilindiği üzere…

Bursa Büyükşehir Belediyesi, yıllardır süregelen bir durumla kurumsal emeğiyle yeni raylı sistem hatları yapmaya çalışıyor.
Nihayet…
Aynı siyasi partili hükümetin 19 yıllık geçmişinde, merkezi yönetimce ilk kez ve geçen yıl üstlenmiş ve yürütülen teknik sürecin ardından, bu yılın bahar ayında temel atma töreni yapılmıştı.
Aylar geçti!

Proje yapılacak, ama ihale uygulamasındaki hukuki sıkıntılar nedeniyle istenilen harıl harıl çalışma temposuna ulaşılamadı.

Bursa’ya hizmette…

‘Canla başla…” diyen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, ciddi bir kurumsal yatırım ve teknik revizyonla BursaRay’da başlatılan yeni dönemi, dün kamuoyuna duyurdu.

Seferler;
2 dakikada bir!
Yerel çabada;
Mutlu son!

Aynı dünya;

Devletin; merkezi yönetimin bütçesini ve emek gücünü İstanbul için ‘Canla başla…’ seferber eden bir ‘Bakan’ vardı, suyun öteki yakasında…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bu kentin yeni metro yapımına ilişkin ray kaynağı töreninde konuştu.
Henüz;

İlk sözleriyle…
Mesele ortadaydı.

Karaismailoğlu, “İstanbul’umuzu, raylı sistemlerle nakış gibi işliyoruz.” ifadesini kullanıyordu.

Ardından…

Hizmet çıtasını yükseltmeye çalışan bir merkezi yönetim refleksiyle “İstanbul’un trafik çilesini hafifletecek metro projelerimizde de, sona doğru yaklaşıyoruz.” şeklinde konuşuyordu.

İstanbul’un halkına seslenişle;
Karaismailoğlu, “İstanbul’daki şehiriçi ulaşımını daha hızlı, daha ekononomik, daha çevreci ve daha konforlu hale getirmek için 7/24 hizmet esasımıza göre, var gücümüzle çalışıyoruz.” diyordu.

Üstelik…

Yürütülen projelerin tamamlanabilmesi ve İstanbul’un halkıyla hizmet buluşması için ‘hız rekoru’ dahi belirtiliyor.

Bu sözler;

‘Canla başla…” diyerek, yerelde çabalayan ve üretmeye çalışan Bursa Büyükşehir Belediyesi için de, Bursa ve halkı için de, bardağı taşıran son damladır.

Görüldüğü kadarıyla;

AK Parti’nin hükümetinin, İstanbul’un yerel yönetimini devralmak için de, ‘metro yatırımlarında gaza bastığı’ anlaşılıyor.

Bu gidişat;
AK Parti’nin yerel yönetimindeki en büyük konumundaki Bursa için de ‘tezatlık’ oluşturuyor.