Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin artık aylık 1 milyon koliyi aşan ambalajlı memba su üretimi, pekçok açıdan tabuları yıkan ve bir döneme son veren bir yerel icraat başarısına ulaştı.

1990’larda…

Bursa’nın memba suları, yanı sıra özel firmalarca da tankerlerle İstanbul’a taşınıyor ve satılıyordu, artık raflarda ve kapılara ulaştırılıyor.
Dün…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa’nın önemli bir değerini ve potansiyelini, hem yerel yönetime hem de topluma kazanımlar getirecek proje ve markaya dönüştürdüklerini belirtiyordu.

‘Muradiye Su’ ve ‘Bursa Su’ markalarıyla…

Üretim yapılan tesiste;

Gazetecilerle bir araya gelen Aktaş, belediyesinin söz konusu iktisadi teşekkülünü yerinde tanıtıyor, gelinen noktayı anlatıyordu.
Sözlerine başlarken…

Yatırımı gündeme getiren ve kazandıran;

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin önceki Başkan’ı Recep Altepe’ye teşekkür etmeyi de, unutmadı.

Aktaş’ın dönemiyle;
Ünetim, pazarlama ve satışı için büyütülen hedef, sözde kalmıyordu ve olağanüstü mesafe kaydediliyordu.
Oluşan ve giderek artan talebe karşılık vermek üzere, artık farklı illerde de satışı ve yabancı ülkelere ihracatı yapılan duruma geliniyordu.

Bu noktaya gelinirken…

Oluşan rekabet, piyasadaki fiyat oynamaları sayesinde tüketiciye yararken, ‘bazı çevreler’ tarafından bu şirketi sahiplenebilmek, işletebilmek düşünceleri sahaya sürülmüştü.
Düşündüler ki…
Belediye ve dolayısıyla devlet, bu işi yapamaz ve klasik beklentiyle özelleştirmeye gidilebilir, ama öyle olmadı.
Su;

Türkiye’nin içerisinde bulunduğu coğrafyadaki devlet politikasındaki gibi, Bursa Büyükşehir Belediyesi için de, stratejik alan ve varlık nedeni oluşturdu.

Sektörde;
Kıyasa rekabet amaçlanmıyor, ama rekabete neden olan ve strateji  üretebilen durumuna gelinmiş oluyor.
‘Muradiye’ markasıyla;
Kentin tarihi kimliği, öne çıkarılıyor.

‘Bursa Su’ markasıyla;

Bursa’nın yeryüzünde bilinen ‘suyun kenti’ olgusu ve algısı, işletme markasına tahvil edilmiş oluyor.
Zira;
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da, “Türkiye’nin damak tadına daha uygun 1991 metre yükseklikten gelen yeni kaynak suyumuz ‘Doğallığın Adı, irvenin Tadı” sloganıyla piyasaya sürüldü.” diyordu.
Ambalajlı su işletmesinin başında bulunan;

jeotermal A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bektaş, önceki yönetim görevi BESAŞ’ın ardından, yerel yönetimin ambalajlı su işletmeciliği ve sektör için rolde bulunuyor.

Türkiye’de belediyeciliğin siyasi boyutunda, yerel yönetim şirketleri hep tartışma konusu edilmiştir, zarar iddialarına taşınmıştır.
Bursa’ya baktığımızda…
Böyle iddialar artık yok, verimliliği konuşuluyor.
Bu arada…
Bursa Büyükşehir Belediyesi, Birleşik Arap Emirlikleri’yle anlaşmaya göre, körfez ülkelerine de su ulaştırılacak.

Sözleşmeye göre;
Kur’an-ı Kerim’de geçen ve ‘akan su’ anlamına gelen gelen ‘Medrar’, alıcı talebi doğrultusunda, suyun markası olarak etiketlenecek.