Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, yerel yönetimin kuruluşlarından Bursa Su’da, dün gazetecilerle buluştu. Davetin ana nedeni ve satır arası sözlerle önemli notlar edindik.

Bursa Büyükşehir Belediyesi, idari ve ekonomiye dayalı verimlilik uygulamalarıyla dikkati çekerken, şirketlerinde de adımlar atıldı, devam ediyor.

Bursa Su;

‘Su Kenti’ Bursa’da pekçok firmanın memba, ambalajlı su piyayasında boy verdiği koşullarda, yerel yönetimin de doğru, akılcı adımı oldu.

İstanbul’un dahi;

Yıllarca…
Belediyesince, ‘Hamidiye’ markasıyla ambalajlı su ürettiğini anımsarsak, sularıyla ünlü Bursa’nın belediyesi, şimdi sektörde özel yer edindi.

Günümüz ekonomisinde;

Üretmenin, ağırlaşan bedelleri var ve en başta da esnafından fabrikasına elektrik gideri geliyor.

Dün…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur AktaşBursa Su’nun üretildiği fabrikada aylık 1.5 milyon TL elektrik maliyeti olduğuna işaret ediyordu.

…Ve!
Bu nedenle;

Fabrikanın çatısına, güneş enerjisi santrali (GES) kurulduğu ve yıllık  ihtiyacının da üzerinde kapasiteli projeyle üzerine gelir de edileceği açıklanıyordu.

Bursa’da;
Ambalajı su sektöründe yılardır faaliyet gösteren diğer firmalar arasında da, (GES) uygulamaları ele alınmaya başlandı.

Abonelere su dağıtım araçlarının elektrikli arabalara dönüştürülmesi de düşünüldü, ama günlük iş akışı ve ekonomik açıdan, kabul görmediğini duyduk.

Jeotermal A.Ş. çatısı altında;

Faaliyet yürütülen Bursa Su için uygulanan GES projesi, geneli kredi finansmanıyla 47 milyon TL kaynakla gerçekleştirildi.
Uygulamada;

Fabrikanın çatısına, 5 bin 639 hücreli panel ve toplanan güneş enerjisinin normal akıma geçirilmesi için 22 dönüştürücü monte edildi.
Projeyle;

Yıllık 12 milyon TL dolayında elektrik gideri tasarrufu sağlanacak ve 25 yıl işletme ömrüne sahip olacak.

’Çevreci’ uygulamayla doğanın dengesine olumlu katkı sağlanacak, yıllık 1 milyon 536 bin 900 kilogram karbon salınımı önlenecek ve 17 bin 213 adet ağaç dikmeye eşdeğer olunacak.

Çalışmalarına bu kış başlanan ve yaz aylarında tam işlerliğe geçecek projede, 2.8 milyon KW ihtiyacın karşılanmasının yanı sıra, 0.8 milyon KW enerj de, ulusal ağ şebekesine satılacak.

Aktaş ve yönetim kadrosuyla sohbette de, merak edilen sorulara yanıtlar, ilginç notlar edindik.

Açıkçası…

Yerel yönetim kurumu olunması nedeniyle fiyat politikasında tüketici lehine de mininum fiyatlandırma ve örneğin deprem bölgesine 100 TIR dolusu su desteği gibi uygulamalar, misyonu gösteriyor.

Bu nedenle;

BESAŞ gibi gider ve geliri dengeleme ve ötesinde karlılık henüz yok, ama verimli işletmeye dönüşüm adımlarıyla olumlu gidişattan söz ediliyor.

Aktaş, sinekten yağ çıkarılması gereken gibi ekonomik koşullarda kendilerine ait şirketlerde de, gereken verimlilik uygulamalarına gidildiğini söylüyor.

Bursa Su olarak;

Odak üretim stratejisiyle pet şişe piyasasında %25’lik pazar payına ulaşılırken, damacana sudaki pay, birkaç puanda gözüküyor.

Aktaş, belediye ve dolayısıyla devlet kuruluşu olmanın, Bursa Su’ya güven ve talepte tercih etkeni olduğunu vurguluyor.

İhracata da odaklanan Bursa Su, Avrupa’nın öne çıkan ülkelerine de ‘Muradiye’ markasıyla düzenli ihraç edilirken, Arap ülkelerine de yönelme gelişiyor.

Böyle kuruluş olunca;

Haliyle…

Yerli ve yabancı sektörel firmaladan fabrikayı satın alma veya fason ürettirme talepleri de geliyor.
…Ve!
Ret ediliyor.

İlk göreve geldiğinde;

Fabrikanın mevcut koşullarını dikkate alarak, gereklilikle iyileştirme yapıldığını, yenilemelere gidildiğini, geçtiğimiz aylarda genel bakım aşaması yürütüldüğüne değiniliyordu.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa Su’yu, tarihte sularıyla ünlü kent bilinen Bursa için önemli bir tanıtım aracı olarak gördüklerini de dün finale taşıyor.
Bu doğrultuda;
Aylardır süren görüşmeler ve karşı tarafın değerlendirmesiyle geçen sürecin de sonunda, bir müjdeyi açıklıyor.
Yaz aylarıyla;

Bursa İnegöl ilçesinde 14 yaşındaki çocuğu öldüresiye dövdüler! Kalbi durdu Bursa İnegöl ilçesinde 14 yaşındaki çocuğu öldüresiye dövdüler! Kalbi durdu

Aktaş, ‘Bursa Su’ markasıyla Türk Hava Yolları’nın uçak seferlerinde, ikramlarda yer alacaklarını belirtiyor.

Bu gelişmeyi;

Bursa’nın algısı ve olgusu itibariyle tanıtımı için çok önemli bir gelişme ve adım olarak gündeme taşıyor.