Bursa’ya, merkezi yönetimce ilk kez metro projesi başlatılmıştı, ama iptal edilen ilk ihalenin geçtiğimiz günler de yapılan yenisi de hukuki tartışma zeminine çekildi ve kent adına ‘Kördüğüm’ endişesi güçlendi.
İstanbul ve Ankara’nın yönetimini elde eden CHP ve ana muhalefeti destekleyen bazı ulusal medyanın, AK Parti’nin yönetiminde bulunan en büyük kent Bursa’nın üzerine gidiyor, yükleniyor.

Durum böyle olunca...
Bursa’da, AK Parti’nin siyasi iradesiyle yerel ve merkezi yönetimlerince atılan her adım, didikleniyor.

Bursa Şehir Hastanesi’ne yönelik ‘Metro’ hattının yapımına törenle başlanılmıştı, Bursa’ya ilk kez merkezi yönetimce raylı sistem üslenilmiş oluyordu.
Sondaki günlerde…
Detaylara girmeden;
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca belirli firmalara davet yöntemiyle yapılan ve 1.6 milyar TL bedelli ihale, bazı firmaların itirazıyla iptal edilmişti.
Jet hızıyla ve aynı yöntemle yapılan yeni ihale, daha fazla firmaya davete rağmen, yine aynı davet yöntemiyle gerçekleştirildi.
Aynı firmalarca, ama ilk ihaleye göre 300 milyon TL daha yüksek bedelle kazanılan ihale, bu fotoğrafıyla yeniden hukuki tartışmaları gündeme getirdi.
Gece yarısı…
Cumhuriyet’in ilk kez yayınladığı söz konusu gelişmenin, ihale gibi jet hızıyla CHP tarafından sorgulandı.

Üstelik;
CİMER’e şikayetle!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, itirazına gerekçe olarak, ilk ihaleye ait üst yargı kararını anımsatıyor.
‘Kamusal zarar’ iddiasında da bulunan Akın, “Danıştay’ın iptal gerekçesi olan ‘pazarlık usulüyle ihale’ tekrar yapıldı. İhale aynı firmaya bu kez daha yüksek bedelle verildi.” diyor.
Yeni ihalenin ortaya çıkaradığı fotoğraf ve CHP’nin gündeme taşıması, haberlere yayılırken, sosyal medyada da tartışılıyor.

Tüm, bu gelişmeler;
Bursa için “40 yılda bir, merkezi yönetim metro üstlendi, başına neler geliyor.” durumunu oluşturdu.
Son durumla…
İlki gibi;
Yeni ihale de, kaybeden ve katılmayan firmalarca ihale itirazına, mahkemeye taşınır mı, projenin gidişatı için belirleyici olacak.
Şu da, bir gerçek…
Merkezi yönetimce;

Bursa’ya ve üstelik devasa bütçeli bir proje yapılmak isteniyor, ama her adımıyla milletvekillerince bilgi edinmeye çalışıldığı ve gazetecilerin istihbaratla bilgilere ulaşmaya çalıştığı bir fotoğraf var.
Tıpkı;
Süreci yavaş giden, ‘hızlı’ tren gibi!
Bursa’da;

AK Parti’nin 19 yıllık iktidarı döneminde, merkezi yönetimce Bursa’ya yapılmış tek kilometre demiryolu yok.
Maalesef…
İstanbul ve Ankara ile Anadolu’nun bazı kentleri için kent içi ve harici demiryolu projeleri, planlı şekilde gidiyor ve Bursa’ya olduğu gibi teknik ve parasal sorunlar da konu edilmiyor.
Siyaseten;

Genel seçimler için 2 yıl ve yerel seçimler için 3 yıl kaldığını da dikkate alırsak, AK Parti’nin yönettiği en büyük kent Bursa için halkın ve seçmenlerin önünde ‘kısıtlı’ zamanı kaldı.