banner88

banner4

banner89

banner86

banner102

Tip 2 şeker hastalığı için alınacak önlemler

BURSA 07.12.2020, 10:11 07.12.2020, 10:26
Tip 2 şeker hastalığı için alınacak önlemler
banner11

Tip 2 şeker hastalığı bütün dünyada milyonlarca insanı etkilemektedir. Gerekli önlemler alınmadığında körlüğe, kalp damar hastalıklarına, inmelere, böbrek hastalıklarına ve daha bir çok soruna neden olan bu hastalık bazı önlemler ile düzeltilebilmekte ve yaşam kalitesi artmaktadır. Hele prediyabet dönem denilen ve kan şekerinin yüksek çıkmaya başladığı zamanlarda gerekli önlemlerin alınması çok büyük oranda normale dönmeyi sağlar.

1-ŞEKER VE RAFİNE KARBONHİDRATLARI HAYATINIZDAN ÇIKARTIN: Bu gıdalar risk altında iseniz çok çabuk şeker hastalığı oluşmasını sağlar. Sindirim sistemimiz bu gıdaları hızla kana emilen küçük şeker parçacıklarına çevirir. Giderek vücudunuz daha fazla insülin salgılar. Hücreler buna bir direnç oluşturur ve kanda şeker miktarınız artmaya başlar. 37 çalışma net olarak hızlı emilen karbonhidratları almanın yavaş emilenlere oranla % 40 daha fazla şeker hastalığı oluşmasını arttırdığını kanıtlamıştır.

2-DÜZENLİ HAREKET ETMEK GEREKLİDİR: Egzersiz şeker hastalarının mutlaka yapması ve düzenli bir şekilde sürdürmesi gereken bir yaşam şekli olmalıdır. Maalesef bundan kaçınılmaktadır. Egzersiz hücrelerin insüline hassasiyetini arttırır. Bu yolla şekeri hücre içine kabul etmeye başlayıp kanda şeker oranını azaltır. Yüksek yoğunluklu egzersizlerde %80, orta yoğunluklu olanda ise %51 oranında insülin duyarlılığının arttığı görülmüştür. Kabaca kan şekerini düşürücü etki görülmesi için haftada en az 2000 kalori harcatacak egzersiz oranı önerilmektedir. Zevk aldığınız ve sürüdürülebilirliği olan bir egzersizi seçmeniz önerilir.

3-TEMEL İÇECEĞİNİZ SU OLMALIDIR: Artmış su tüketimi insülin hassasiyetini arttırır. Oysa asitli ve şekerli içecekleri tüketenlerde Latent erişkin otoimmun diyabet (LADA) gelişmesi çok sıktır. Bu erişkinlerde ortaya çıkan Tip 1 diyabet şeklidir. Günde 2 den fazla tatlı içecekleri içenlerde LADA gelişimi % 99 oranında artmaktadır. Tedavisi daha zordur ve daha sıkıntılıdır. Meyve suları da bu içecekler kapsamındadır.

4-FAZLA KİLOLARINIZI VERİN: Tip 2 şeker hastalarının büyük bir kısmı fazla kilolu veya obezdir. İç yağlanma kesinlikle insülin direncini arttırır. 1000 den fazla prediyabetli hastanın incelenmesi ile kaybedilen 1 kilo iç yağa karşı diyabet oluşma riskinin % 16 oranında azaldığı, maksimum yağ kaybında ise diyabet gelişme riskinin % 96 oranda kaybolduğu gözlemlenmiştir. Kilo kaybedip kan şekerini düzene soktuktan sonra tekrar kilo almanın eki duruma geri döndürdüğü de çalışmalarla kanıtlanmıştır.

5-SİGARANIN BIRAKILMASI: Yapılan çalışmalar sigara içmenin diyabet riskini % 44 oranında arttırdığını göstemektedir. Günde 20 den fazla sigara tüketenlerde ise bu oran % 61 e çıkmaktadır. Sigarayı bıraktıktan sonra alınan kilolar bile sigara içildiği zamankinden daha az diyabet gelişimine neden olmaktadır. Sigaranın şeker yapma etkisi tam olarak bilinmese de genel anlamda vücut sistemlerinde tahribat yapması nedeni ile (damarları bozması, kan yağlarını bozması vb) bu etkiyi gösterdiği sanılmaktadır. Sigara içen erkeklerde insülinin glikozu hücre içine taşıması %10-40 arasında azalmaktadır. İsveç’te yapılan bir çalışmada diyabeti olup sigara içen hastalarda sigara içmeyen ve obez olan diyabetik hastalara göre HbA1c değerleri daha fazla bulunmuştur.

6-BİR YERDE OTURUP KALMAMALI: Günün bir kısmında egzersiz yapılsa bile kalan saatleri aşırı derecede hareketsiz geçirmek de şeker kontrolünde sıkıntılar yaratır. 6-7 saat tv ve bilgisayar karşısında vakit harcıyorsanız en azından saat başı kalkıp bir miktar hareket etmek bile bir çok şeyi değiştirebilmektedir.

7-D VİTAMİNİ DÜZEYLERİNE DİKKAT:Bir çok yerde D vitamini karşımıza çıkıyor. D vitamini yeterli olanlarda Tip 2 şeker hastalığı gelişme oranı bu vitaminin eksik olduğu kişilere göre %43 daha az. D vitamini insülin yapan hücrelerin fonksiyonlarını düzeltmekte, daha düzgün çalışmalarına neden olmaktadır.

8-KAHVE VE ÇAY: Su ilk önceliğiniz olmalıdır. Ancak yapılan çalışmalar şekersiz kahve ve çay içilmesinin içlerinde bulunan polifenollerin koruyucu etkileri nedeni ile bunları içenlerin daha az Tip 2 şeker hastalığına yakalandığı gözlemlenmiştir.

Yorumlar (0)
banner130
banner116
18
açık
Namaz Vakti 27 Temmuz 2021
İmsak 04:04
Güneş 05:49
Öğle 13:15
İkindi 17:10
Akşam 20:32
Yatsı 22:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30