banner4

banner87

banner86

banner5

Neden grip olmuyorum?

BURSA 22.02.2021, 10:45
Neden grip olmuyorum?
banner11

İlk İnsan Diyeti Kitabı’nı yazan Arthur De Vany ileri yaşına rağmen 25 yıldır neden grip olmadığını bu kitabında ayrıntıları ile anlatmaktadır. Kaliforniya Üniversitesi’nde ekonomi profesörü olan ve aynı zamanda egzersiz ve davranış bilimleri konusunda uzman olan De Vany küçük oğlunun şeker hastası olması üzerine çalışmalarını doğal beslenme ve egzersiz üzerine yoğunlaştırmıştır.

İlk atalarımızın hiç bilmediği, hatta geleneksel yaşantısını günümüzde de sürdüren avcı-toplayıcı toplulukların büyük çoğunluğunun habersiz olduğu bir sürü kronik hastalık bizleri gelip buluyor. Bunlar medeniyet hastalıklarıdır. Obezite, şeker hastalığı, Alzheimer, yüksek tansiyon, kalp hastalıkları ve daha pek çoğu bunlara örnektir diyor De Vany. Bu modern hastalıkların kökeni insan metabolizması ile ilgili problemlere ve iltihaplanmalara dayanmaktadır. Binlerce yıllık bedenimizdeki işletim sistemini modern hayatta bir şeyler bozuyor. Taş devrindeki çocuklar taşlardan kesici alet yapmayı ve bunlarla avcılığı öğrenirken şimdikiler patates kızartması yiyerek ve gazoz içerek bilgisayar karşısında oyunlarda vaktini harcıyor. Doğal olarak tabii ki arada bağışıklık sistemi başta olmak üzere pek çok fizyolojik işleyişte farklılıklar da olacak.

Neden 25 yıldır grip olmadığını açıklarken aslında uygulamadığımız ama çok da yabancı olmadığımız konulardan bahsediyor yazar. Aşağıda yazdıklarım son paragrafa kadar tamamen yazarın uyguladıklarıdır. Sağlıklı bir yaşam için sporun mutlaka gerekli olduğunu biliyoruz. Haftada toplam 1,5 saat spor yapmak sağlığı koruma adına yeterlidir. Yürüyüş, doğada gezme, çok zorlamadan ağırlık çalışma, basketbol, yüzme bunlardan bazıları. Hayvan sevmek ve beslemek de ruhsal açıdan rahatlatıcı bir olay. Spor ve aralıklı açlık dönemleri enerji birikimimizi boşaltmak için mutlaka yapılmalıdır. Aksi halde yaktığımızdan daha fazla yemek yeme içgüdümüze engel olamayız. Atalarımız bu yolla hayatta kalmayı başarmış ve bu genetik yapıyı aslında bizlere kadar aktarmışlardır. Birçok bilimsel çalışma bu özelliğin varlığını kanıtlamıştır. Yiyeceklerin bol olduğu zamanlarda genetik şifremizi taşıyan DNA denilen madde sürekli çoğalır. Oysa vücut kendini kıtlıkta zannettiğinde ise DNA tamir edilmeye başlar ki bu da genel sağlık durumumuzu iyileştirir ve ömrümüzü uzatır. Vücudunuzda kas ile yağ oranını bir dengede tutmak için gerekenleri yaptığınızda o vücut sizi yarı yolda bırakmaz. Kalori saymayı bırakın ve dışarıdan gelen glikozdan uzak durmaya bakın (karaciğer vücudumuzda diğer besin maddelerinden glikoz yapma yeteneğine sahiptir. Eskimoların sürekli balık yeseler dahi glikoz üretmeleri buna örnektir). İnsanların çoğunluğu kendini kontrol etme yeteneğinin aslında ne kadar ağır bir zihinsel faaliyet olduğunu bilmez. Bu zihinsel faaliyet de beyindeki glikoz düzeyini düşürür. Bu nedenle irade gücünüz azalır. Diyetlerin başarılı olamamasının altındaki ana neden budur.

İşin özü şudur: Binlerce yıldır belirli gıdalar ile yaşamaya ayarlı olan genlerimizi alışık oldukları beslenme tarzından ne kadar uzaklaştırırsak sağlığımız da o derece tehlikeye giriyor. İyi beslendiğine inanan beynimiz bizi daha kontrollü yedirir ve hareket etmekten haz alan bir birey olmamız kolaylaşır. Ancak kötü beslendiğinizde beyniniz size yemeye devam etmenizi emreder.

Beslenirken doğal yağları, vücutta yapılamayan ve ancak dışarıdan alınabilen aminoasitleri (hayvansal proteinler ile alınır), Omega-3 ü mutlaka alın. D vitaminine gereken önemi verin. Kontrollü 1 saatlik güneş ışığı hesaplamalara göre 40 bin ünite D vitamini sağlar. İyi bir uyku çok önemlidir. Yorgunluk ve seyahat sonrası çekilen uykusuzluklarda takviye olarak melatonin hormonu kullanılabilir. Ama uykusuz kalmamalıdır. Antioksidanları kullanmak çok önemlidir. Özellikle C, E ve B1, B2, B3, B5, B6 ve B12 vitaminleri ve glutatyon kaynaklarını kullanmayı ihmal etmemelisiniz.

Kıymetli okurlarım bu yazıdan çıkartılması gereken sonuç kısaca şudur: Endüstriyel ürünlerin bol olduğu, tembel olmamız için her türlü olanağın emrimize sunulduğu dünyamızda yine de gayret ederek atalarımızın beslenme sistemini ve kaslarımızı çalıştırmanın yolunu yaşantımıza uyarlamamız gereklidir. Bunun için Arhur De Vany sadece bir örnektir. 3 kuşak geriye, dedelerinize ve büyükannelerinize bakın, ak koyun, kara koyun belli olsun.

Yorumlar (0)
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 07 Mart 2021
İmsak 05:58
Güneş 07:21
Öğle 13:20
İkindi 16:33
Akşam 19:08
Yatsı 20:26
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 27 60
2. Galatasaray 27 57
3. Fenerbahçe 27 55
4. Trabzonspor 27 51
5. Hatayspor 27 46
6. Alanyaspor 27 43
7. Gaziantep FK 28 43
8. Karagümrük 27 41
9. Göztepe 27 36
10. Antalyaspor 27 35
11. Sivasspor 26 33
12. Konyaspor 26 32
13. Malatyaspor 28 31
14. Kasımpaşa 27 29
15. Kayserispor 26 28
16. Rizespor 27 28
17. Başakşehir 27 26
18. Erzurumspor 27 26
19. Denizlispor 27 24
20. Ankaragücü 26 23
21. Gençlerbirliği 26 21
Takımlar O P
1. Giresunspor 24 53
2. Samsunspor 25 50
3. İstanbulspor 25 47
4. Adana Demirspor 25 45
5. Altınordu 25 45
6. Altay 24 41
7. Tuzlaspor 24 41
8. Ankara Keçiörengücü 25 40
9. Bursaspor 24 34
10. Bandırmaspor 25 32
11. Ümraniye 24 31
12. Menemenspor 25 27
13. Adanaspor 24 26
14. Boluspor 24 26
15. Balıkesirspor 24 25
16. Akhisar Bld.Spor 24 19
17. Ankaraspor 25 16
18. Eskişehirspor 24 7
Takımlar O P
1. Man City 27 65
2. Leicester City 28 53
3. M. United 27 51
4. Chelsea 27 47
5. Everton 26 46
6. West Ham 26 45
7. Liverpool 27 43
8. Tottenham 26 42
9. Aston Villa 26 40
10. Arsenal 27 38
11. Leeds United 26 35
12. Wolverhampton 28 35
13. Crystal Palace 27 34
14. Southampton 27 33
15. Burnley 28 30
16. Brighton 27 26
17. Newcastle 26 26
18. Fulham 27 23
19. West Bromwich 27 17
20. Sheffield United 28 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 24 58
2. Barcelona 26 56
3. Real Madrid 25 53
4. Sevilla 25 48
5. Real Sociedad 25 42
6. Real Betis 25 39
7. Villarreal 26 37
8. Granada 25 33
9. Levante 25 32
10. Athletic Bilbao 24 30
11. Valencia 26 30
12. Celta de Vigo 25 30
13. Osasuna 26 28
14. Cádiz 26 28
15. Getafe 26 27
16. Real Valladolid 26 25
17. Elche 25 24
18. Eibar 26 22
19. Deportivo Alaves 25 22
20. Huesca 25 20