banner4

banner5

Canınız sağolsun

BURSA 17.08.2020, 09:59
Canınız sağolsun
banner11

Kıymetli okurlarım. Güncel bilimsel veriler ile önemli konularda sizlere yarımcı olmaya çalışmaktayım. Bu haftaki makalemde de sağlık açısından çok yararlı olduğuna inandığım bazı konuları sizlerle paylaşacağım.

BİR GÜN İÇİNDE ANNE SÜTÜNÜ ARTTIRMAK MÜMKÜNMÜ? 19 Temmuz 2020 Tarihli makalenin konu başlığı aynı böyle. Stres ve korku, bebeğinizi yeterince anne sütü ile besleyemediğiniz için endişe ettiğiniz 2 durumdur. Bu durumların sürmesi anne sütünü olumsuz etkiler. Uykusuz ve yorgunsunuz. Dünyanın bütün yükünü omuzlarınızda hissediyorsunuz. O zaman neler yapıp aynı gün içinde sütünüzü arttırabileceğinizi anlatayım.

Mayo Klinik, kadınların çok da telaş etmemesini, anne memesinde zaten günde çocuğun emeceği miktardan % 30 daha fazla süt yapıldığını belirtiyor. Bebeğin kilo alması, yeterince altını ıslatması ve kirletmesi süt fazlası tedarik etmenizi gerektirmeyebilir. Yeni doğanlar 14 günlük olduklarında doğum ağırlıklarına dönmeli ve ilk 3 ay boyunca her gün 3/4 ile 1 ons (yaklaşık 28 gram) daha sonra ise 2/3 ons üzerine katmalıdırlar. Süt arz ve talebe bağlıdır. Bebek ne kadar çok süt isterse meme dokusu da o oranda süt üretir. Bu nedenle süt üretimini arttırmanın sırrı özellikle ilk haftalarda sık sık beslemek ve göğüslerdeki tüm sütü boşalttığınızdan emin olmaktır. İlgili makale uygun meme masajı ve pompa yardımı ile sütü arttırmanın mümkün olduğunu bildiriyor. Bu konu ile ilgili videoyu verdiğim linkten (https://med.stanford.edu/newborns/professional-education/breastfeeding/maximizing-milk-production.html  ) izleyebilirsiniz. Bazı vitamin ve mineraller yanında yulaf, kabak, susam, ekşi maya, sarımsak, çiğ kuruyemişler sütün artmasına yardımcı olurlar (galactogogues besinler).

ERKEN AKŞAM YEMEKLERİ KAN ŞEKERİNİ DÜŞÜRÜP YAĞ YAKMANIZA NEDEN OLMAKTA: Son zamanlarda yapılan bir çalışma geç saatlerde yemek yemenin kan şeker düzeylerini % 20 daha arttırdığını, yağ yakma kapasitesinde ise % 10 daha azalmaya neden olduğunu göstermiştir. Johns Hopkins Üniversitesi Araştırmacıları kadın ve erkeklerden oluşan bir grubu inceledi. Aynı yemeği bir kısım katılımcı akşam saat 18 de bir kısım katılımcı ise 22 de yedi ve hepsi saat 23 de uyudu. Sonuçta yukarıda açıklanan şeker ve yağ yakma değerleri elde edildi. Çalışma gösteriyor ki vücudun bir normal düzeni (sirkadyen ritmi) var ve ona uymazsanız glikozu farklı şekillerde metabolize ediyorsunuz.

DEPRESYONDA ÖNERİLEN GIDALAR: Depresyon tüm dünyada yaygın olan bir hastalıktır. Yıllara göre giderek de artış göstermektedir. Gelişmiş ülkelerde bu oran hafiften ağıra % 20 leri bulmaktadır. Hekiminizin uyguladığı tedaviye ek olarak bazı besinler depresyonun iyileşmesine katkıda bulunabilirler. Vücudumuzun kimyası bozulduğunda ruh halimiz de bozulmaktadır. Beynimiz vücudumuzun % 2 sini oluşturur ancak kan dolaşımındaki besleyici maddelerin % 30 unu tüketir. B, C ve D vitaminleri, magnezyum, selenyum ve çinko gibi mineralleri beyin çok ister. Ayrıca omega-3, triptofan ve fenil alanin gibi moleküller de beyin sağlığı ve depresyonun iyileşmesinde çok yararlıdır. Et, süt, yoğut, peynir, yumurta, balık, sağlıklı yağlar, çiğ kuruyemişler, baklagiller, tam tahıllar, yeşil yapraklı sebzeler ve bazı meyveler beyin sağlığı için gerekli olan vitamin, mineral ve diğer molekülleri içerir.

SARIMSAK: Ünlü hekim Hipokrat yiyecekler senin ilacın olsun, ilaçlar da yiyeceğin demiştir. Bu ünlü hekim bir çok hastalıkta sarımsağı kullanmış ve yazılı eserlerinde bundan bahsetmiştir. Günümüz bilim insanları başta allisin olmak üzere sarımsağın yararlı etkilerinin kükürt içeren bileşiklerinden (dialil disülfür,  s-alil sistein gibi) kaynaklandığını kanıtlamıştır. Ayrıca B grubu vitaminleri, C vitamini, manganez, selenyum, kalsiyum, bakır, fosfor, potasyum, demir de içerir. Bağışıklığı arttırdığına dair bir çok çalışma olsa da bunların içerisinde bir tanesi çok ünlüdür. Kasım-Şubat ayları arasında 12 haftalık bir sürede 146 gönüllü insan üzerinde yapılan bir çalışma soğuk algınlığında sarımsağın son derece etkili olduğunu bulmuştur. Sarımsak kullanan soğuk algınlığı geçiren kişilerde belirtiler 1.5 gün içinde kaybolurken kullanmayanlarda 5 gün kadar sürmektedir.

Alzheimer hastalığının önlenmesinde de sarımsak içerisinde bulunan bileşiklerin rol oynadığı bilinmektedir. Burada asıl etki vücuttaki oksitleyici (pas yapıcı) reaksiyonları içindeki antioksidan (anti pas) maddeler ile önlemiş olmasındandır. Sarımsak içerisinde bulunan bazı bileşiklerin yüksek tansiyonda da etkili olduğu bilinmektedir. Ağır metallerin vücuttan atılmasına katkıda bulunması da diğer bir faydalı etkisidir.

Yorumlar (0)
-6°
sisli
Namaz Vakti 20 Ocak 2021
İmsak 06:47
Güneş 08:15
Öğle 13:20
İkindi 15:52
Akşam 18:15
Yatsı 19:37
Günün Karikatürü Tümü
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 18 38
2. Fenerbahçe 18 38
3. Gaziantep FK 18 34
4. Galatasaray 18 33
5. Hatayspor 18 31
6. Alanyaspor 18 30
7. Trabzonspor 19 30
8. Karagümrük 18 27
9. Göztepe 19 25
10. Antalyaspor 19 25
11. Malatyaspor 18 24
12. Sivasspor 18 23
13. Başakşehir 19 23
14. Konyaspor 19 22
15. Kasımpaşa 18 22
16. Rizespor 18 21
17. Kayserispor 19 19
18. Gençlerbirliği 19 19
19. Erzurumspor 19 16
20. Ankaragücü 18 15
21. Denizlispor 18 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. Leicester City 19 38
2. M. United 18 37
3. Man City 17 35
4. Liverpool 18 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Chelsea 19 29
9. Southampton 18 29
10. Arsenal 19 27
11. Aston Villa 15 26
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 18 19
16. Brighton 19 17
17. Burnley 17 16
18. Fulham 17 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 16 41
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Sevilla 18 33
5. Villarreal 18 32
6. Real Sociedad 19 30
7. Granada 18 27
8. Cádiz 19 24
9. Celta de Vigo 18 23
10. Real Betis 18 23
11. Levante 18 22
12. Athletic Bilbao 18 21
13. Getafe 17 20
14. Valencia 18 19
15. Eibar 18 19
16. Real Valladolid 19 19
17. Deportivo Alaves 19 18
18. Elche 17 17
19. Osasuna 18 15
20. Huesca 18 12