TBMM Genel Kurulu’ndaki dünkü görüşmelerde, Bursa’da hasretine devam edilen, hayali kurulan proje, yeniden gündeme geldi.

Yapımına ilk başlanıldığında, 2016’da yolculuk edeceğimizden söz edilen hızlı tren, gecikmelerle Türkiye Cumhuriyeti’nin 100.Yıldönümünü görecek ya da bu süreyi de aşacak.

Bursa’nın hükümetteki siyasi partiye mensup milletvekillerinin, bu proje için çok uğraştıklarını biliyoruz.

Çünkü…

Güzengahlardan istasyonların yerlerine kadar, Bursa’nın görüşü ve bilgisi dışında bir işleyişle süreci işletilmeye başlandı.

Ara müdahalelerle…

Bursa’nın talep ve beklentisine cevap ve sonuç elde edilmek istenirken, yerelde tartışma ve baskı refleksi oluşturulmaya çalışıldı.

Gecikmede…

Teknik nedenlerden; zeminin yapısı ve özelliklerinden, projsinde değişikliklerden söz edilse de, kabullenmek zor olacaktır.

Marmara’nın denizine asma köprüler dikildi, Avrupa’nın en iddialı havalimanı yapıldı ve tünel otoyol için Doğu’nun dağları delindi.

Ortada;

Bursa’nın hızlı treni yok!

Zaten…

Havayolu ulaşımının yaygınlaşması ve ucuzlaması, Bursa için hızlı tren cazibesini zayıflattı.

Bursa’nın bir ucundan diğer ucuna gidinceye kadar, İstanbul’un havalimanına gidiliyor ve başka kente uçuluyor.

Sosyal medya aracılığıyla;

AK Parti’nin Bursa’daki milletvekilleri, gün içerisinde neler yaptıklarını halkına anlatıyorlar.

Genel durum;
Ankara’dan söke söke hizmet alabilmek, yeni projeleri başlatabilmek, mevcut projeleri tamamlatabilmek ve daha iyiye yönlendirmek…

Bu doğrultuda…

‘Bazı’ milletvekilleri, çok çalışıyor!

Ana muhalefete bakıyoruz;

Eleştiri, eleştiri, eleştiri!
Bursa’nın, iktidarı ve muhalefetiyle “Birlikten güç doğar” denilmesine ve arkasına kentlileri alan siyaset birliğine ihtiyacı var.

Söz, hızlı trenden açılmışken…

Dün;

TBMM Genel Kurulu’nun gündeminde bir torba yasa vardı ve demiryollarıyla ilgili olduğu için Bursa’nın projesi de gündeme taşındı.

Soran;

Başka kentin milletvekili…

CHP Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü, Bursa’nın hızlı treni “Demir yolunun yanlış yapıldığı ve büyük zarara yol açtığı söyleniyor, bu konuyla ilgili de bilgi almak istiyorum.” diyordu.

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Tahir Akyürek, ana muhalefetin bu sorusuna vermedi, ama…

Akyürek, projeye ait uygulama çalışmalarının devam ettiğini, ana başlıklarıyla ifade ediyordu.

Bursa’nın ana demiryoluna entegresi için “Bağlantı yapımı planlandığı şekilde devam ediyor.” diyordu.
Bursa’nın ana merkezinden;

Gemlik’e 22 kilometre hat çekileceğini, 160 kilometre işletme hızı olacağını ve projenin yatırım programına alındığını söylüyordu.