Yatırım ve yatırımcı deyince, orta ve büyük ölçekli işletmeler akıllara geliyor, öyküleri anlatılıyor. Bursa’dan başka öyküler de var, ‘üzerinde düşünülmesi gereken’ nedenlerle…

Bursa’nın denizi var, ama yok.

Sahiller öyle duruma düştü ki ve öyle betonlaştı ki, ‘plaj’ anlayışı geri planda kalmıştı, ‘konaklama’ turizmi de oluşmadı.

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Küçük Kumla’nın plajına dolgu ve genişletme sağlamasaydı, kumsal iyice tadımlık duruma düşecekti.

Mudanya’dan Kurşunlu’ya sahil yoluyla gidildiğinde, plaj düşünülemediği gibi, panoramik manzaralı betonlaşma da yaşandı.

Denizin yanı veya gerisi…

Pansiyon veya bungalov gibi, yazlık konaklama dinlence sektörü de oluşmadı, günübirlik tatil göçleri ve yarattığı sorunlar yaşanıyor.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin deneyimli, tanınmış eski bürokratlarından Hayriye Gümüş’le dünden anıları konuştuğumuzda, Çanakkale; Assos’ta bulunuyordu.
Kardeşi Hatice Konuşkan’ın butik ölçekli konaklama sektörüne adım attığını ve ziyaretine gittiğini söylüyordu.
Bursa’nın denizi, tabiatı ve güzel havası vardı, ama böyle bir coğrafyada tatilin konaklama sektörü oluşmadığı için Gümüş’ün kızkardeşinin mütevazı girişimci projesinin adresi, kentinin dışında oluyordu.

Hatice Konuşkan’ın işlettiği Diony Assos’ta, bungalov tarzı ile çadır tatilciliğini birleştiren bir alanda, turizm işletmeciliği yapılıyor.

Ege’den nasibini almış coğrafyanın nimetleri, misafirperver bir işletmeciliğe taşıyor.
Gümüş, “Bursamız, aslında dağı, denizi ve tabitaıyla güzel coğrafya ve böyle nimet, tüm halkımız için en iyi şekilde değerlendirilmelidir. Ege ve Akdeniz, başarmış, biz de başaribiliriz. Yeter ki, butik tesisler için imkan yaratılsın ve eylem planı oluşturulsun.” diyor.
Bu duruma karşılık…

Bursa’nın sahilleri, Bursa’nın böyle butik konaklama girişimcilerine da imkan tanımalı ve çekmelidir.
Bir başka öykü…

Bursa’da, mobil iletişim araçlarına bakım ve onarım hizmeki veren ve ayrıca aksesuarlarını pazarlayan sektörden…
Çeyrek asır öncesiyle…
Mehmet Refik Selik tarafından kurulan Nettel Group, Bursa açısından ilginç bir yatırım öyküsü taşıyor.
Yurt dışında, istenen kalite kriterleriyle üretimi sağlanan farklı türlerdeki ürünler, geliştirilen ‘net-tech’ ve ‘Helt’ markalarıyla satılıyor.
Nettel’in geliştirdiği ürünler, kendi markalarıyla ihracat edilirken, başka kentlere franchise yöntemiyle Nettech Store+ & Servis mağazaları açılıyor.

Kurumsal iletişim direktörlüğünü yürüten Bahar Erkan, sanayi kenti Bursa’nın bu özelliğine farklı başlık açtıklarını belirtiyor.
Erkan, “Herkesin vazgeçilmesi mobil iletişim cihazlarına yönelik yan ürün ve aksesuarlarıyla Avrupa pazarındayız.” şeklinde konuşuyor.