Bursa Büyükşehir Belediyesi, trafiği çözüm için geçtiğimiz günlerde bir büyük ihaleyi daha masasına getirdi ve milyonlarca lira maliyetli yeni bir projenin ilk adımını attı.

Merkezi yönetim; Bursa’ya kamusal hizmet binaları, kompleksleri yapıyor, ama toplumsal erişilmeyi kolaylaştırmak ve trafikte neden olacağı yükü azaltmak ise,  beraberinde yeni ve köklü ulaşım projeleri gerektiriyor.
Yine, öyle oldu.

…Ve!

Bursa Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Caddesi ile Avrupa Konseyi Bulvarı’nın kesiştiği Adalet Sarayı için de çözüm üreti.

Adalet Sarayı’nın görünen devasa yapısına, zamanla yeni binaların da katılması planlanıyor ve en baştan bütünsel projelendirme yapıldı.

Söz konusu bölgede…

BUTTİM, Gökmen Uzay Havacılık Eğitim Merkezi, Bursa Teknoloji Merkezi, Fuar Merkezi ve Bursa Büyükşehir Belediyesi Ek Binası da yer alıyor.

Durum böyle olunca…
Kolay ve güvenli erişimi engelleyen karmaşa ve trafik sorunu gündeme gelirken, çözümün üretilmesi de yerel yönetim kaynaklarıyla olacak.
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin geçtiğimiz günlerde masasına getirdiği ihaleye göre, çözümsel karayolu köprüsü ve bağlantı yollarının yapılabilmesine ilişkin aşama yürütüldü.

Projenin tahmini bedeli 66.8 milyon TL olarak belirlenirken, kurumsal internet sitesiyle canlı yayınlanan ihaleye, 6 firma katıldı.

Tahmini bedelin üzerinden indirim yapılmasına esas ihalede, müteahhitlere ait fiyat teklifleri, değerlendirme sürecine alındı.
‘Adliye Kavşağı’ olarak tanımlanan projenin yapımı için müteahhide yer teslimi itibariyle 240 gün süre tanınacak.
Çalışma kapsamında;
Tahmini 84 bin 500 metreküp kazı ve 116 bin metreküp dolgu, 2 bin 300 ton inşaat demiri, 9 bin 150 metreküp demirli beton ve 2 bin 900 metre prefabrik betonarme taşıyıcı köprü kirişi imalatı planlandı.
Aslında…
Böylesine bir ulaşım projesi, merkezi yönetimin ilgili kurumu tarafından doğrudan yapılabilirdi.

Başka başlıca kentlerde;
‘Karayolları’ kurumunun, 1990’lı yıllardan beri köprülü kavşaklar yaptıklarını da dikkate alırsak, Bursa’nın kent içi ve yakın çevresine yönelik çözüm beklentileri karşılanmıyor.
Yıllardır;
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yıllık bütçelerinden çok önemli bir pay, ulaşım projelerine ayrılıyor.

İstanbul ve Ankara’nın aksine…
AK Parti’nin 19 yıldır iradesi altındaki merkezi yönetimin, Bursa’da milim dahi döşediği raylı sistem yok.
‘Hızlı Tren’
dahi ortada yok ve mesele Bursa olunca, dış kredi arayışı gibi trajik durumla karşılaştık, sürünceme içerisindeyiz.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın, milletvekilleriyle beraber uğraşlarını biliyoruz…

Muhalefet ise…
Kentsel talep ve sesi Ankara’ya, hükümete yerelde ve TBMM’nin çatısı altında gösterebilecek bir refleks yerine, ‘Hedef Tahtası’ politikası yürütmekle dikkati çekiyor.