banner142

banner137

banner4

banner88

banner86

banner102

Bakan Varank ilk ve tek yerli şanzımanlı kamyonu test etti

Görücüye çıkan ilk ve tek yerli şanzıman Ecotorq, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın katıldığı törenle tanıtıldı.

BİLİM VE TEKNOLOJİ 19.10.2021, 19:29 19.10.2021, 19:56
Bakan Varank ilk ve tek yerli şanzımanlı kamyonu test etti
banner11

Eskişehir’de tanıtımı yapılan ilk ve tek yerli şanzımanlı kamyonu test eden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Çok başarılı bir kamyon. Türkiye’de üretilen bir ticari aracın böyle ağır sınıf bir kamyonun yüzde 90 yerliliğe ulaşmış olması, gerçekten sektör açısından çok büyük bir değer” dedi.
İnönü ilçesindeki şanzıman fabrikasında gerçekleştirilen törenle görücüye çıkan ilk ve tek yerli şanzıman Ecotorq, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın katıldığı törenle tanıtıldı. Üretiminde yerli şanzımanın kullanıldığı kamyonun direksiyonuna geçen Varank, aracı Ali Koç ile birlikte test sürüşüne çıkardı.

Şanzımanla birlikte yüzde 90 yerlilik düzeyine ulaşan kamyon, Varank’tan tam not aldı. Aracı “çok başarılı” olarak nitelendiren Bakan Varank, Türk otomotiv sektörü açısından çok büyük bir değer kazandıklarını belirtti.

“Yerli ve milli otomatik şanzımanın takılı olduğu kamyonu test ettik”
Yerli şanzımana sahip kamyonu test eden Varan, aracın çok başarılı olduğunu kaydederek, “Biraz önce Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanını tanıttık. Bu şanzımanın bir özelliği de otomatik bir şanzıman olması. Ali İhsan Bey beni bu konuda uyardı. ‘Otomatik demediniz bakanım, asıl önemli olan konulardan bir tanesi o’ dedi.

Yerli ve milli otomatik şanzımanın takılı olduğu kamyona bindik, test ettik. Çok başarılı bir kamyon. Türkiye’de üretilen bir ticari aracın böyle ağır sınıf bir kamyonun yüzde 90 yerliliğe ulaşmış olması, gerçekten sektör açısından çok büyük bir değer.

Daha önce yine Ecotorq motorlarını TÜBİTAK’ın desteğiyle geliştirilmişti. Bu motoru hem Türkiye’deki kamyonlarda hem de bunu lisansıyla üreten ülkeler vardı. Lisansımızı başka ülkelere ihraç etmiştik. Şimdi yine aynı şey, devletimizin destekleriyle geliştirilen otomatik şanzıman için de geçerli. Bu şanzımanı hem kamyonlarda kullanacağız hem de lisansıyla diğer ülkeler bu şanzımanı üretecekler, ben buna yürekten inanıyorum” diye konuştu.

“Türkiye yılda 2 milyon araç üreten bir ülke”
Türkiye’de otomotiv endüstrisinin büyük bir dönüşümden geçtiğini ve yılda 2 milyon araç üretildiğinin altını çizen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank, “Türkiye’de katma değerli üretimi her zaman vurguluyoruz. Devlet olarak da katma değerli üretimin önünü açacak desteklerimiz ve politika güncellemelerimizle sektörlerle beraber çalışmaya gayret ediyoruz. Burada başarılan şey de devletimizin verdiği desteklerle Türk otomotiv endüstrisinin nereye geldiğini göstermesi açısından çok değerli. Arkamızda yüzde 90 yerliliğe ulaşmış bir kamyon var.

Biraz önce test ettik, gerçekten çok güzel. Bu araçların büyük çoğunluğunun yurt dışına ihraç ediliyor olması, burada ürettiğimiz her katma değeri ihraç ederek ülkemizin ekonomisine daha büyük katkı sağlamasını bizzat yaşayarak görmemiz bizim açımızdan mutluluk verici. Otomotiv endüstrisi büyük bir dönüşümden geçiyor.

Bu dönüşümü yakalamak üzere gayret sarf ediyoruz. Elektrikli ve otonom araçlarla ilgili zaten Türkiye gerekli adımları atıyor. Türkiye yılda 2 milyon araç üreten bir ülke ve bu 2 milyon araçtaki rekabetçiliğimizi korumamız için bu dönüşle ilgili yapmamız gerekenler var. endüstriyle beraber bu dönüşümü de yakalayacağımızı görebiliyoruz” dedi.

"Farkında olmadan yüzde 25 daha güçlü bir şanzıman yaptık"
Şanzımanı ürettiklerinde orijinal şanzımanla karşılaştırdıklarını ve yerli şanzımanın yüzde 25 daha güçlü olduğunu fark ettiklerini aktaran Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan İlkbahar, "Biz şanzıman yaparken, test aşamasına geldiğimiz zaman bir dişli tamamen kırılıyordu. Aylarca uğraştık ve sonunda çözümünü bulduk. Arkadaşlardan bir tanesi ‘Orijinal şanzımanı deneyelim’ dedi. Ama biz farkında olmadan yüzde 25 daha güçlü bir şanzıman yaptık, ek bir para harcamadan. Bundan birkaç ay önce Almanya’da bir firma bütün araçları yan yana koyarak test etti. Motor, şanzıman ve diferansiyel grubu olarak en iyisi bu seçildi" ifadelerini kullandı.

Yorumlar (0)
banner113
banner130
banner116
14
açık
Namaz Vakti 07 Aralık 2021
İmsak 06:35
Güneş 08:05
Öğle 13:00
İkindi 15:24
Akşam 17:45
Yatsı 19:10
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 15 39
2. Konyaspor 15 27
3. Fenerbahçe 15 27
4. Hatayspor 15 26
5. Başakşehir 15 25
6. Alanyaspor 15 24
7. Galatasaray 15 23
8. Karagümrük 15 22
9. Beşiktaş 15 21
10. Adana Demirspor 15 20
11. Sivasspor 15 19
12. Giresunspor 15 19
13. Kayserispor 15 19
14. Altay 15 18
15. Antalyaspor 15 18
16. Gaziantep FK 15 18
17. Göztepe 15 14
18. Öznur Kablo Yeni Malatya 15 14
19. Kasımpaşa 15 11
20. Rizespor 15 10
Takımlar O P
1. Ankaragücü 15 30
2. Erzurumspor 13 28
3. Ümraniye 14 27
4. Eyüpspor 14 27
5. Bandırmaspor 14 25
6. Samsunspor 14 22
7. Tuzlaspor 13 21
8. İstanbulspor 14 20
9. Kocaelispor 14 20
10. Gençlerbirliği 14 20
11. Boluspor 14 19
12. Adanaspor 15 19
13. Menemenspor 14 18
14. Bursaspor 14 17
15. Manisa FK 15 17
16. Denizlispor 14 15
17. Ankara Keçiörengücü 14 14
18. Altınordu 15 13
19. Balıkesirspor 14 7
Takımlar O P
1. Man City 15 35
2. Liverpool 15 34
3. Chelsea 15 33
4. West Ham 15 27
5. Tottenham 14 25
6. M. United 15 24
7. Arsenal 15 23
8. Wolverhampton 15 21
9. Brighton 15 20
10. Aston Villa 15 19
11. Leicester City 15 19
12. Everton 15 18
13. Brentford 15 17
14. Crystal Palace 15 16
15. Leeds United 15 16
16. Southampton 15 16
17. Watford 15 13
18. Burnley 14 10
19. Newcastle 15 10
20. Norwich City 15 10
Takımlar O P
1. Real Madrid 16 39
2. Sevilla 15 31
3. Real Betis 16 30
4. Atletico Madrid 15 29
5. Real Sociedad 16 29
6. Rayo Vallecano 16 27
7. Barcelona 15 23
8. Valencia 16 22
9. Athletic Bilbao 16 21
10. Osasuna 16 21
11. Espanyol 16 20
12. Mallorca 16 19
13. Villarreal 15 16
14. Celta de Vigo 16 16
15. Granada 15 15
16. Elche 16 15
17. Deportivo Alaves 15 14
18. Cádiz 16 12
19. Getafe 16 11
20. Levante 16 8