banner142

banner137

banner4

banner88

banner86

22.11.2021, 09:33

Bataklık nedir bilir misiniz?

Evinizin yan tarafında bataklık bir arazi var. Sivrisineklerden illallah dediniz. Belediye ekipleri geldi, ilaçlama yaptı. Bir müddet sinek olmaz. Sonra yine sinekler artmaya başlar. Taa ki bataklığı kurutana kadar. Tıpta da böyledir. Bazı ilaçları alırsınız. Bir müddet rahatlarsınız ama ilaç acaba olayı tam anlamı ile ortadan mı kaldırır yoksa belli bir dönem için mi şifa buldurur? Ünlü Dr. Mark Hyman diyor ki; Uykusuzluk çekiyorsanız ertesi günkü halsizliğinizi bir ilaç ile tersine çevirebilir ve o gün zinde olabilirsiniz ama doğru tedaviniz yine de uykunun bizzat kendisidir. Bağırsak iltihabınız var ve bu B12 eksikliğine ve bu yolla depresyona sebep oldu ise depresyon tedavi edici bir ilaç kendinizi biraz iyi hissettirir ama doğru tedavi sindirim yollarını iyileştirerek B12 eksikliğini gidermektir.

Obez bir genç kız idrar kaçırıyorsa ameliyat ile yarar görebilir ama zayıfladığında karın içinde balon şeklindeki idrar kesesine olan baskı kalkacak ve idrar kaçırma kaybolabilecektir. Yıllardır sırt ağrıları nedeni ile ağrı kesiciler kullanan bir hasta şeker veya ekmeği diyetinden çıkartarak aniden düzelebilecektir. Tahıllarda bulunan gluten adlı proteine allerjisi olan insanlarda yaklaşık 55 adet hastalık görülebilmektedir. Depresyon, tiroit hastalıkları, eklem iltihapları bu hastalıklardan bazılarıdır. Bağırsaklar düzelene kadar bu maddeyi diyetten uzaklaştırmadan da asla başarılı tedaviyi gerçekleştiremesiniz.

Unutulmasın, elde bir sonuç var ise onu meydana getiren faktörler de vardır ve bu evrensel bir kuraldır. Bazen biz hekimler işin fonksiyonel kısmından uzaklaşıp daha pratik uygulamalar ile hastaları iyileştirme yoluna gidiyoruz. Bunda tabii ki hastadan detaylı bilgi alacak zaman ve çalışma koşullarının olmaması, tıp eğitim sistemindeki eksiklikler, hasta yoğunluğu, tanı olanaklarının çeşitliliği vs gibi onlarca faktör saymak mümkündür.

Eski bir atasözü ‘’sahip olduğun tek şey çekiç ise, her şey sana çivi gibi görünür’’ demektedir. Hastalık nedenleri o kadar fazla çeşitliliğe bağlı olabilir ki olayın aslını bulup onu ortadan kaldırmak çoğunlukla kesin başarıyı getirir. Kişisel ve çevresel hijyen, iyi beslenme, aktif bir yaşam sağlıklı olmak için temel kurallardır. İlköğrenim çağındaki bir kardeşimizin bile düşünmeden vereceği cevaplar bunlardır. Sağlıklı bir toplum için bu kuralların gereği yapılırsa hastalıkların büyük bir kısmının ortaya çıkmayacağı kesindir.

Tıp Tarihinde bazı dehalar vardır. 19. Yüzyıl’da yaşayan fizyolog C.Bernard bu dehalardandır. Her zaman hasta olmamak için vücudun iç dengesini korumak gerekir demiştir. Çevresel faktörler, yaşam tarzı, beslenme, egzersiz, iyi bir ruh hali bu dengeyi korumanın esaslarıdır ve hem iç hem de dış düşmanlarına karşı vücudu dirençli kılar.

Vücudu bir bataklığa çevirirseniz bataklıkta sadece sivrisinekler değil, timsahlar, yılanlar da bulunur. Birinden kurtulursanız bir diğerine yem olabilirsiniz.

YÜZ DÖNÜM BOSTAN

Yan gel yat osman diye çok güzel uyaklı bir deyişimiz vardır. Konuya buradan esinlenerek giriş yapayım. Hareketten sorumlu dokularımız kaslarımızdır. Bir çok hücreden oluşmuşlardır. Kasılma ve uzama yeteneğine sahip olan hücreler içerirler. Mekanik etkileri yanında, yani düzgün bir iskelet yapısı ile kamburluk, skolyoz, fıtıkların önlenmesi ve daha onlarcasının yanında kaslarımız enerjinin harcanmasına ana rolü oynarlar. Eğer yağ dokumuz yani enerji depomuz fazla ise bunu harcayıp tüketmek ile görevli organlar kaslarımız, özellikle çizgili kaslarımızdır…

Toplum olarak hareketi sevmiyoruz. Ama özellikle boş kalorili gıdalara aşırı düşkünüz. Boş kalori derken lif, mineral, sağlıklı yağ, protein içeriği çok az, nişasta ve sağlıksız trans yağlar ile dolu gıdalar kastedilmektedir. Fast-food tarzı gıdalar, poğaça, makarna, asitli içecekler, beyaz pirinç, şeker ve şeker içeriği çok fazla olan maddeler bunlara örnektir.

Dünyanın en tanınmış tıp merkezlerinin birinde yapılan bir çalışma makale olarak yayınlanmış. Makaleye göre her gün hızlı tempoda yarım saatlik bir yürüyüş sizi ortalama 7 yıl daha fazla yaşatıyor. Araştırmacılar 50 veya 60 larında olan bireylerin hareketli bir yaşam tarzına başlaması ile kalp krizinden ölmelerinin yarı yarıya azaldığını belirtmektedirler. Olayın temelinde yatan sebep, genetik şifremizin yazılı olduğu DNA denilen hücre içi maddenin egzersiz ile gençleşmesi, en azından yaşlanmasının yavaşlatılmasıdır.

Sporunu yapan, beslenmesine dikkat eden insanların 80 inde bile 60 yaşlarında görülmesinin sebebi budur. DNA larını genç tutmakta ve hücreleri daha geç yaşlanmaktadır.

Ne diyor yüce mevlam, Biz insanların kaderini kendi amellerine bağlı kıldık. Var mı itirazı olan?

Yorumlar (0)
banner130
banner116
15
kapalı
Namaz Vakti 27 Kasım 2021
İmsak 06:27
Güneş 07:56
Öğle 12:56
İkindi 15:25
Akşam 17:47
Yatsı 19:11
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 13 33
2. Hatayspor 13 26
3. Konyaspor 13 26
4. Alanyaspor 14 24
5. Fenerbahçe 13 23
6. Karagümrük 13 22
7. Başakşehir 14 22
8. Galatasaray 13 21
9. Beşiktaş 13 20
10. Adana Demirspor 14 20
11. Antalyaspor 14 18
12. Altay 14 17
13. Kayserispor 14 16
14. Gaziantep FK 13 15
15. Sivasspor 13 13
16. Giresunspor 13 13
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 13 12
18. Göztepe 13 10
19. Kasımpaşa 14 10
20. Rizespor 14 10
Takımlar O P
1. Ümraniye 12 27
2. Ankaragücü 13 27
3. Eyüpspor 14 27
4. Bandırmaspor 13 25
5. Erzurumspor 12 25
6. İstanbulspor 13 20
7. Tuzlaspor 12 20
8. Kocaelispor 13 20
9. Adanaspor 13 18
10. Menemenspor 13 17
11. Gençlerbirliği 13 17
12. Boluspor 13 16
13. Samsunspor 12 16
14. Denizlispor 13 15
15. Bursaspor 13 14
16. Manisa FK 14 14
17. Ankara Keçiörengücü 12 10
18. Altınordu 13 10
19. Balıkesirspor 13 7
Takımlar O P
1. Chelsea 12 29
2. Man City 12 26
3. Liverpool 12 25
4. West Ham 12 23
5. Arsenal 13 23
6. Wolverhampton 12 19
7. Tottenham 12 19
8. M. United 12 17
9. Brighton 12 17
10. Crystal Palace 12 16
11. Everton 12 15
12. Leicester City 12 15
13. Southampton 12 14
14. Brentford 12 13
15. Aston Villa 12 13
16. Watford 12 13
17. Leeds United 12 11
18. Burnley 12 9
19. Norwich City 12 8
20. Newcastle 13 6
Takımlar O P
1. Real Madrid 13 30
2. Real Sociedad 14 29
3. Sevilla 13 28
4. Atletico Madrid 13 26
5. Rayo Vallecano 15 24
6. Real Betis 14 24
7. Barcelona 13 20
8. Athletic Bilbao 14 20
9. Valencia 15 19
10. Osasuna 14 19
11. Espanyol 14 17
12. Villarreal 13 16
13. Celta de Vigo 15 16
14. Mallorca 14 15
15. Deportivo Alaves 14 14
16. Granada 14 12
17. Cádiz 14 12
18. Elche 14 11
19. Getafe 14 9
20. Levante 14 7